آقاي محترم حکمتيار ! !!!حکومت هم از ارگ و هم از کشور هم از حق شما خوب دفاع مي کند

0 715

جواب جناب عبدالحمید مبارز ژورنالیست و نویسندهٔ شهیر کشور پیرامون گفته های حکمتیار امیر حزب اسلامی که گفته بودند: حکومت شاریده نمیتواند حتی از

ارگ دفاع کند.

آقاي محترم حکمتيار ! !!!حکومت هم از ارگ و هم از کشور هم از حق شما خوب دفاع مي کند

چند روز قبل اقای گلبدين حکمتيار گفت که اين حکومت آنقدر ضعيف و شاریده است که از ارگ دفاع کرده نمي تواند .

ولي من «مبارز» وضع را طور ديگر مي بينم، يعني اين حکومت را آنقدر قوي ملاحظه مي کنم که در عين وقت، در 14 ولايت کشور در برابر دشمن مي‌جنگد و در شانزده جبهه حاضر مي باشد، اين که همين امروز کشورهاي ايران، پاکستان، فدراسيون روسيه، عربستان سعودي و شيخ هاي عرب خليج، براي طالبان کمک هاي نظامي و مالي مي رسانند و طالبان را تربيت نظامي مي دهند، زخمي هاي طالبان را در شفاخانه هاي داخل کشورهاي شان و مراکز خاصي که به اين هدف ساخته اند تداوي مي نمايند، در پاکستان و حاشيه ي سرحدي ايران مراکز تربيوي دارند و براي خانواده هاي شان از طرف استخبارات کشورهاي مذکور خانه ها کرايه شده و اعضاي خانواده هاي شان به عنوان محافظت، تحت مراقبت جدي قرار دارند تا دوباره به وطن برنگردند، يعني چون گروگان ها نگهداري مي شوند تا مردان شان طبق برنامه استخبارات به جنگ بروند و اين‌ها نتوانند خود را از چنگ نظاميان پاکستاني و ايراني‌ها رها بسازند، چنانچه در سيزده سال گذشته ديديم، آن که از بين شان براي مذاکره آماده شد، يا کشته شد يا در زندان ها تا وقت مرگ نگهداري گرديد. به اين ترتيب کشورهاي پاکستان و ايران مخصوصاً براي رسيدن به اهداف شان عليه حکومت محمد اشرف غني به صورت غير مستقيم با تقويت، تجهيز و تمويل طالبان مي جنگند .
حسن روحاني رييس جمهوري ايران گفت که در افغانستان سدسازي براي مديريت آب آغاز شده و ايران نمي تواند در برابر آن بي تفاوت بماند ، يعني ايران به اين شکل، جنگ خود را با افغانستان علني ساخت .
به همين قسم از جانب پاکستان، در پهلوي فرستادن تمام شاگردان مدارس مذهبي آن کشور را به جنگ افغانستان، در اين روزها با تاکتيک جديد، اين جنگ را جبهه يي ساخته و بعضاً تا يک هزار طالب را به يک مرکز نظامي افغانستان به صورت غير مترقبه سوق مي نمايند و در آن مرکز بعد به قتل و قتال پرداخته همين که کماندو هاي شجاع افغان رسيدند، فرار مي نمايند و با انفجارات و حملات انتحاري شکست هاي جبهه يي خود را مي پوشانند و متأسفانه برخي از تلويزيون هاي افغانستان آگاهانه با يا آگاهانه تلفات طرف افغان را چندين بار به صورت تکرار نشر مي نمايند، طور مثال تلفاتي که در شاه‌وليکوت قندهار صورت گرفت، توسط طلوع نيوز چندين بار به نشر رسيد که اين خود طالبان را ترغيب مي کند و به مورال طرف ما صدمه مي رساند، به هر صورت، ملاحظه مي شود که فدراسيون روسيه، چين، پاکستان، ايران، شيخ هاي خليج همه در يک صف عليه حکومت افغانستان قرار گرفته اند.

و از طرف ديگر گروه هاي مظاهره چيان داخلي نيز در همين روز هاي حساس در برابر حکومت محمد اشرف غني مظاهره و در عوض آن که عليه پاکستان و ايران شعار بدهند، عليه حکومت محمد اشرف غني شعار مي دهند و سياستمداران اين کشور به ترکيه مي روند و ايتلاف سه گانه را تشکيل کرده حکومت وحدت ملي را تهديد مي نمايد. حکومت محمد اشرف غني در برابر اين همه تهديدات ، جنگ ها و سبوتاژها مقابله مي نمايد، حال مي پرسم که اين حکومت قوي است يا ضعيف. اردوي ما شجاع است که با افتخار سر مي دهد و سنگر نمي دهد، يا ضعيف؟ البته ضعف حکومت در اين است که عليه اخلالگران داخلي، با قدرت محاسبه و معامله نمي نمايد و بر ايتلاف فشار نمي آورد يا ايتلاف را ادامه بدهند يا از پست هاي خود کنار بروند، اگر کنار نرفتند، خود به برکناري شان اقدام کند تا صفوف شان معلوم‌دار شود و مردم بتوانند در بين اين دو طرف هر که به نفع کشور بود آن را حمايت و آن که به نفع کشور نبود، آن را رد نمايند و اين گونه پراکنده‌گي از بين برود و معلوم شود که اکثريت مردم از ايتلاف حمايت مي کنند يا از حکومت، البته وقت حساس بوده، همه سياستمداران، جوانان و مردم ما لازم است مسؤولانه موضع بگيرند چه سلامت کشور نسبت به هر موضوع ديگر براي مردم و وطن ما حياتي است.

در اخير بايد تکرار کنم که در اين حال و اوضاعي که حکومت محمد اشرف غني با دشمنان خارجي وطن و مخالفان سياسي و مظاهره کننده‌گان که عمل شان به نفع دشمن تمام مي شود مقابله مي کند قوي است يا ضعيف؟ به نظر من قوي است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply