قوماندان لجباز؛ امپراطور خودخوانده کندهار بی‌گناهان را در بند داده است

0 1,168

قوماندان امنیه کندهار شهکار دیگری کرده است. ماجرا از دستگیری بزرگ‌ترین سردسته قاچاق‌چیان مواد مخدر به سطح جنوب غرب کشور آغاز می‌شود. این فرد حدود یک ماه پیش از سوی مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت کندهار دستگیر و دوسیه‌اش رسمی ساخته می‌شود.

جنرال عبالرازق، قوماندان امنیه کندهار به مخدر به مجرد دریافت اطلاع از این ماجرا از محمد ولی غوثی مدیر مبارزه با مواد مخدر قوماندانی می‌خواهد تا این سردسته قاچاق‌‌چیان مواد مخدر را با یارانش از محبس آزاد سازد. قضیه بر وفق مراد جنرال عبالرازق به پیش نمی‌رود تا اینکه، مجرم از زندان فرار کرده و در رابطه به دوسیه؛ شش افسر و سرباز به زندان انداخته می‌شوند.

محمد ولی غوثی رسمی شدن دوسیه نسبتی شخص زندانی را دلیل می‌آورد، ولی قناعت قوماندان امنیه کندهار حاصل نمی‌‎شود و بر آزادی بدون قید و شرط زندانی همراه با یارانش اصرار می‌ورزد، اما در مقابل مدیر مبارزه با مواد مخدر با او مخالفت می‌ورزد.

جنرال عبدالرازق در ادامه تلاش برای آزادسازی شخص زندانی از آمر امنیت ولایت کندهار می‌خواهد تا محمد ولی غوثی مدیر مبارزه با مواد مخدر را به زندان بیندارد. آقای غوثی با اطلاع از ماجرا به کابل فراری می‌شود و سرگذشتش را به وزیر امور داخله در کابل روایت می‌کند.
این تنها فرصتی بود برای جنرال عبالرازق قوماندان امنیه کندهار تا شخص زندانی را با اطرافیانش از محبس ولایت کندهار فرار دهد.

اطرافیان جنرال با استفاده از تاریکی شب به چند زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر و سردسته‌ای شان از محبس ولایت کندهار را فراهم می‌‌سازند. یافته‌های موثق روزنامه سرخط نشان می‌دهد که فردای آن روزپنج افسر و سرباز قوماندانی امنیه به جرم همکاری با فراریان به زندان انداخته می‎شوند و هنوز هم زیر تحقیق قرار دارند؛ در حالی که این سربازان در قضیه فرار زندانیان همکار نبوده اند.

ماجرا در اینجا تمام نمی‌شود، بل قوماندان امنیه کندهار دست به کار می‌شود و ولی شاه اڅکزی هم قومش را که قبلاً مامور عادی مدیریت مبارزه با تروریزم همین ولایت بود، به حیث مدیر مبارزه با مواد مخدر تعین و شخص او نیز به کار آغاز می‌‌کند. به این ترتیب، قوماندان امنیه کندهار با یک تیر دو نشان زد.
در همین وقت، نعمت الله اڅکزی، هم‌قومی دیگر جنرال عبدالرازق براساس هدایت وی به حیث مدیر مبارزه با تروریزم تعیین می‌گردد.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور پس از استماع ماجرای محمد ولی غوثی در مکتوبی امر تبدیلی وی را در بست سمونمل به حیث مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هلمند صادر می‌کند و رحمت الله را به حیث مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت کندهار با او معاوضه می‌نماید. در مکتوبی که سرخط به ان دست یافته، این موضوع در آن به صراحت ذکر گردیده است.

سمونمل محمد ولی غوثی کارش را به حیث مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هلمند آغاز کرد، ولی رحمت الله که از هلمند به ولایت کندهار تعین شده بود، از سوی جنرال عبالرازق اجازه آغاز کار برایش داده نمی‌شود. وزارت امور داخله هم سکوت اختیار کرده است. نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله به تماس‌های مکرر سرخط در این باره پاسخ نداد.

یافته‌های سرخط نشان می‌دهد که رحمت الله مدیر پیشین مبارزه با مواد مخدر ولایت هلمند که به ولایت کندهار تبدیل شده بود، در بی سرنوشتی بسر برده و در عوض ولی شاه اڅکزی از نزدیکان جنرال عبالرازق قوماندانی امنیه کندهار برخلاف مکتوب وزارت امور داخله و به صورت غیرقانونی به کارش ادامه داده است.

برخی منابع در ولایت کندهار می‌گویند، این ماجرا از شروع تا انتها به هدف تقرری افراد نزدیک و هم قومی جنرال عبالرازق در سطوح مختلف قوماندانی امنیه ولایت کندهار به وقوع پیوسته تا امپراطور خودخوانده کندهارهر آنچه خواسته باشد، بدون آنکه کسی سد راهش قرار گیرد، انجام دهد. مسوولان قوماندانی امنیه کندهار نیز در باره چیزی نمی‌گوید.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply