دولت فاشیستی ایران و پشتون ها /محمد یونس

0 1,393

محمد یونس

فروری 15، 2018

به تاریخ 9 فروری، محترم میرعبدالرحیم عزیز مضمونی در مورد تجزیه طلبان تحریر کرده بود که ار نفرت ایران از پشتون ها هم مختصر ذکری به عمل آورده بود. من می خواهم کمی بیشتر در خصوص نیات ضد بشری ایران به ارتباط افغانستان  و پشتون ها صحبت نمایم.

ایران دشمن عنعنوی افغانستان است و آرزو دارد که کشور ما را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی مستعمره ای خود سازد. برای اینکه به هدف برسد، از هیچ گونه تبلیغات ضد افغانستان خوداری نمی نماید. نظام فاشیستی آخندی ایران به درجه اول دشمن پشتون های افغانستان است و این قوم غیور را که با هر تجاوزگر می جنگد، دشمن خود میداند. دولت فاشیستی ایران میداند که تا زمانیکه افغانستان و پشتون ها درین جهان است، به کشور ما مسلط شده نمی تواند.

در زمان شاه  که نوکر حلقه به گوش امریکا بود، ایران می خواست که یک جاده  از سرحدات ایران و افغانستان به سوی هزاره جات  اعمار نماید تا ایران بتواند به آسانی به مناطق هزازه نشین کشور ما دسترسی پیدا کند. ایران به این عقیده بود که با استفاده از شیعه مذهب بودن مردم هزاره ای افغانستان، به آسانی خواهد توانست که نفوذ خود را در افغانستان پخش نماید. این طرح ایران با شکست مواجه شد زیرا دولت آنوقت افغانستان به نیات واقعی ایران پی برده بود. با آمدن نظام فاشیستی خمینی، ایران باز هم به روش های ضد افغانی خود ادامه داده و از بی ثباتی افغانستان طور ناجایز استفاده برده است.

نظام فاشیستی ایران عمال زیاد مذهبی و غیر مذهبی برای پخش نفوذ خود در افغانستان تربیه نموده است تا آنها راه را برای پیشروی ایران مساعد سازند. روی همین دلیل است که عمال ایران شب و روز علیه قوم پشتون تبلیغ می کنند و این قوم دلاور را توهین و تحقیر می نمایند. این یک عمل تصادفی نیست بلکه سنجیده شده و حساب شده است. امروز ایران در تمام سطوح در افغانستان جاسوس دارد. در دولت، در پوهنتون ها، در موسسات مذهبی  و در مکاتب عمال خود را تربیه نموده و از آنها علیه پشتون را استفاده می کند. افرادی مانند سید مخدوم رهین، برادران مسعود، هارون امیرزاده و صد های دیگر شب و روز تبلیغات ضد پشتون دارند. نظام فاشیستی ایران همچنان می خواهد که زبان دری زیبای افغانستان را با اصطلاحات بی معنی خویش مسخر نماید.  نام های کسانی که در بالا ذکر شد و تعداد دیگر سخت درین راه جان کنی دارند تا هویت ملی و فرهنگی و زبانی ما را به نفع ایران نابود سازند. ایران می خواهد که رهبر فارسی زبانان افغانستان، تاجیکستان و دیگر جا ها شود و فارسی زبانان هم باید طبق آرزوی نظام آخندی از ایران دستور بگیرند.

نظام فاشیتی آخندی ایران خود بر مبنای مرکزیت اداره میشود لاکن عمالش در افغانستان تبلیغات فدرالیسم را می نمایند تا بتوانند نفوذ ایران را در شمال و غرب افغانستان بیشتر پخش نمایند و در نتیجه پشتون را از مناطق شمال و غرب کشور به کلی اخراج کنند.  دولت فاشیستی ایران  دشمن سنی ها و اقلیت های ایران است اما در افغانستان به عمال خود امر کرده است که به نام حقوق اقلیت ها و در واقعیت به نفع ایران تبلیغ کنند. بشترین این تبلیغات متوجه پشتون هاست. ایران از تجاوزات  امریکا و روسیه و پاکستان به خاک ما  بهره برداری نموده و سعی می کند که خود هم جز تجاوزگران شود. حالت زار افغانستان این زمینه را برای نظام کثیف آخندی و دشمن افغانستان آماده ساخته است.

مردم افغانستان با مردم ایران دشمنی ندارند و آنها را برادر و همسایه نیک خود می پندارند. مردم ما از نظام کثیف آخندی نفرت عمیق دارند و روش ضد افغانی این نظام فاسد را هرگز فراموش نمی کنند. یاد دولت فاسیستی ایران نرود که ملت افغانستان چندین بار پوز اشغالگران به شمول اشغالگران هخامنشی و وحشیان صفوی را به خاک مالیده است. آیا این تجارب برای نظام فاسد آخندی کافی نیست که به فرهنگ ضد استعماری مردم ما پی ببرد؟ ایران نباید فراموش نکند که چند طالب پا برهنه ای ما لرزه به اندام نظام فاشیستی انداخته بود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply