لبخند آفرینان ما، افتخار بزرگ کشور ما/سید جمال اخگر

0 729

با آن که کشور عزیز ما افغانستان سال های سال در گیر جنگ ها و کشمکش های بسیاری بوده و از این رهگذر متحمل خسارات فراوانی که مرمت آن زمان زیادی را می طلبد اما در سالیان پسین اندکی اندک بهبود در بعضی از عرصه ها به میان آمده و امیدواری ها را برای داشتن یک آینده نوید بخش برای کشور بیشتر از پیش تقویت می بخشد.

یکی از بخش هایی که پس از دوران سیاه طالبان رنگ و رونق بیشتر گرفته و گل لبخند را بر لبان هموطنان ما شکوفا کرده است همانا رشد ورزش و ترقی ورزشکاران ما می باشد که با درخشش در رشته های مختلف ورزشی دستاوردهای خوبی را از میادین بین المللی به ارمغان آورده و به جهانیان نشان داده اند که افغانستان مکان شیران و ورزشکارن بزرگ و نترسی است که به عنوان سفیران صلح به نمایندگی از افغانستان پا به میدان رقابت می گذارند اما متاسفانه این همسایه های ناخلف افغانستان استند که با دست درازی های مغرضانه نمی خواهند تا همای صلح بر ساکنان این مرز و بوم سایه افگنده و چشمه ساران امنیت و آرامش عطش شهروندان افغانستان را فرونشاند.

ورزشکاران افغانستان همواره به عنوان افتخار آفرینان کشور سبب شده اند تا همه اقوام ساکن در کشور بدون در نظرداشت قوم و سمت در کنار هم ایستاده و از دستآوردهای قهرمانان خویش تجلیل نمایند طوری که قهرمانی تیم ملی کرکت افغانستان شهروندان کشور را به وجد آورده و باعث شادی ملت افغانستان گردید ، در آخرین مورد سه قهرمان و افتخار آفرین کشور یکبار دیگر پرچم پر افتخار مان را در بزرگترین سازمانهای ورزشی به اهتزاز در آورده باعث شادی ملت خویش گردیدند.

سازمان مبارزات آزاد ACB  بتاریخ ۴ حوت در شهر دبی امارات رقابت‌های مبارزات آزاد خود را برگزار کرد که دو مبارز برتر ورزش رزمی ( ام ام ای ) کشور بازمحمد مبارز و احمد ولی هوتک ورزشکاران مبارزات آزاد افغانستان در جریان دیدارهای رسمی سازمان جهانی مبارزات آزاد ACB در مقابل حریفان اسکاتلندی و اکراینی خویش به پیروزی رسیدند.

 احمد ولی هوتک به نمایندگی از کشور عزیزما افغانستان در وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف ولادیسلاف استیپانوف اکراینی رفت که موفق شد حریف ۲۵ ساله‌اش را در سه روند مغلوب سازد.

در مسابقه بعدی که به نماینده گی از افغانستان  باز محمد مبارز قهرمان سرشناس افغانستان در وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل حریف نام دار و قدرتمند  اسکاتلندی خود به مصاف رفت موفق شد در سه روند به امتیاز نمره حریفش را کنار زد.

همچنان عبدالعظیم بدخشی، یکتن از قهرمانان دیگر مبارزات آزاد افغانستان نیز در مسابقات‌ لیگ F S L در شهر دهلی هند حریف صربستانی خود را در روند اول ضربه فنی کرد.

برد های شیرین و پیاپی قهرمانان کشور سبب شادی هموطنان ما در سراسر جهان و افغانستان گردید که همه با هم و در کنار هم از همدیگر تجلیل به عمل آورند، اما متأسفانه شماری از باشنده گان کشور به ویژه پایتخت با فیرهای به اصطلاح شادیانه خوشی هموطنان ما را خدشه دار ساخته و سبب پریشانی آنها گردیدند.

در حقیقت امر نیز فیرهای هوای در چنین مناسبت هایی کاملاً بیجا و به دور از اخلاق شهروندی است زیرا گفته می شود در اثر همین شلیک های شادیانه چهار تن از هموطنان ما جان های خود را از دست داده و چندین تن دیگر زخم برداشته اند پس چه خوبست تا این چنین مناسبت هایی را با برپایی رقص و پایکوبی جشن بگیرند .

همچنین ورزشکاران ما بهترین الگو برای سیاستمداران و دولتمردان ما بوده می توانند زیرا با اتحاد و همدلی می توانیم کشور خویش را آباد سازیم زیرا تنها گزینه ای که ما را به مدارج ترقی می رساند همانا وحدت ما می باشد.

به امید پیروزی قهرمانان ما در سراسر جهان!

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply