ایا واقعآ پردیس سمرقندی جناب محمد هاشم میوندوال 

0 543

قاسم باز                                                                                ۷/۲۱/۲۰۱۹

    ایا واقعآ پردیس سمرقندی جناب محمد هاشم میوندوال  ریس حزب  مساوات شخصیت ملی بود؟!!!.

اقای محترم جناب داود سلام جان ملکیار، این برادر مجنون صفت  قدرت و مقام که منتظر موفقیت جناب محمد هاشم میوندوال بود امروز باز در یک ویب سایت معلوم الحال ظاهرآ ملیګیرا اما باطنآ پیرو خط امام مرشد ؟ در مورد تحول ۲۶ سرطان درفشانی نموده، این اقای خود رازی اما عقدیی که تمام عمرش در بی بندباری سپری شده ګاه ګاهی قلم ګرفته در اینجا و انجا قلم فرسایی میکند. که این کار حق مسلم شان است، ولی حق هم از خود حد و حدود دارد.
نمی دانم این اقای مجنون قدرت، مسایل سیاسی کشور را تعقیب میکند یا نه، به عقل قاصر من فکر میکنم که نه ، اګر موضوعات سیاسی کشور را وی واقعآ بطور درست  تعقیب میکرد وی هیچ وقت مدعی نمیګردید که در دوران دهه نام نهاد بی مسولیت دیموکراسی قلابی هیچ ګروپ دیګر در فکر کودتا و تحول سیاسی نبود. این مجنون قدرت میوندوالی مصاحبه جناب اقای ګلبدین حکمتیار که در برنامه کاکتوس به نشر سپرده شده هیچ نه شنیده،  در ان مصاحبه اقای حکمتیار میفرماید، ما در زمان دهه دیموکراسی در فکر تحول و کودتا نظامی بودیم و به همین خاطر در اردو جلب و جذب داشتیم، همچنان جناب والاشان میوندوالی اقای سلام جان ملکیار، از مصاحبه که شهزاده مصطفی ظاهر به تلویزیون طلوع داشته خبر دارد ، اګر ندارد این بی خبر توجو نماید که جناب شهزاده مصطفی جان در مصاحبه که به تلویزیون طلوع انجام داده چنین میفرماید.  وقتیکه پدر کلانم از سفر ایتالیا بکابل میامد، وی در نظر داشت و میخواست در افغانستان یک تحول بوجود بیاورد، جناب مصطفی جان نمی ګوید که این تحول چګونه و توسط کی اورده میشد، در راس قدرت کی میبود. بهر صورت.
جناب جامع الکمالات اقای داود سلام ملکیار جان. این ګونه ادعاهای بی مورد تان دلالت به عدم دانش و کسالت مغزی تان میکند.
اقای معزز و پر معلومات ؟ داود سلام جان ملکیار.
در دهه نام نهاد دیموکراسی جلب و جذب صاحبمنصبان اردو در احزاب چپ و راست چی معنی داشت ؟
چیغ زدنها و ګلو پاره کردنهای میوندوال پردیس سمرقندی و امثالهم وی در پارک زرنګار و پوهنتون کابل که منجر به بسته شدن  مراکز تعلیمی و اموزشی ګردید بخاطر چی بود؟ ایا میوندوال نمی فهمید که اینکار به ضرر جامعه وطن و محصلین است. البته خوب میدانست ولی بازهم اینکار را میکرد.
جناب داود سلام ملکیار باز هم مانند سابق به دروغهای شاخدار خود که هیچ از ان خسته نمی شود بار دیګر درفشانی نموده میفرماید. که مرحوم محمد داوودخان توسط رسول جان ریس ضبط احوالات سابق به رهبران حزب پرچم پول میداد. این شخص عقدی بی خبر انقدر زیر فشار روحی قرار دارد که نمی داند حزب دیموکراتیک خلق چی وقت بنیان ګذاری ګردیده،
رسول جان در وقت صدارت محمد داوودخان ریس ضبط احوالات بود، در انوقت هیچ تشکیل بنام حزب پرچم وجود نداشت ، وقتیکه سردار محمد داوودخان از وظیفه صدارت مستعفی شد. بعد از ان مناسبات شهید داوودخان و رسول جان تیره شده و در دوران ده سال خانه نشینی مرحوم محمد داودخان هیچ مناسبات حسنه به رسول جان نداشت و وی را از منزل خود منع کرده بود. حتی بعد از پیروزی جمهوریت چند روز بعد  مرحوم رسول جان با یک پسر شان به اسم    که بعدآ باهم دوست شدیم  بمنزل مایان امد و جناب رسول جان ریس ضبط احوالات از پدرم خواهش نمود به هر قیمت که شود من میخواهم یکبار داودخان را ببینم ولی مرحوم داودخان بانهم که پدرم از وی خواهش نموده بود مرحوم داودخان از دیدن رسول جان معذرت خواست.
جناب جامع الکمالات اقای سلام جان ملکیار، ای کاش اسم کدام شخص دیګری را می بردید که کمکی به ادعای پوچ و میان تهی تان نزدیکتر می شد. در پشتو متل است که میګوید.
هاغه چی نه پوهیږی دوه برخی اخلی.
در مورد مناسبات فامیلی مرحوم شاه محمودخان و شهید داودخان هرکس هر چی که مینویسد کار خود شان است. تا جایکه از بزرګان خود شنیده ام.  بین سردار هاشم خان، سردار شاه محمودخان و سردار محمد داوودخان هیچ نزاکت وجود نداشت هر تبصره که هر کس در این مورد میکند بنظرم مردود است.
دوره صدارت هاشم خان یک دوره با انضباط و بادسپلین بوده که در همان وقت و زمان باید همانطور میبود. در طول هژده سال صدارت و جانفشانهای شبانه روزی سردار هاشم خان در سراسر کشور امنیت بوجود امد ، بعد از یک دور طولانی ماموریت رسمی انهم اجرا وظیفه صدرات عظمی شخص سردار هاشم خان  مریض و وضع صحی شان رو به وحامت ګذاشت وی به اثر مریضی که عاید حال وی ګردید  از مقام صدارت با مشوره  دیګر اعضای فامیل و خاندان سلطنتی استعفا نموده عوض وی سردار شاه محمودخان بحیث صدراعظم توظیف ګردید، چون در دوران صدارت سردار شاه محمود خان امنیت عام و تام در سراسر کشور حکم فرما بود، سردار شاه محمودخان با مشوره اعضای فامیل راه نرمش را اختیار نمود، انها در قدم اول ان عده افرادیکه در دوران صدارت هاشم خان نظر به دلایل مختلف زندانی شده بودند از زندان رها و باخود نزدیک ساختند. ولی انها فکر نمیکردند که،  ګرګ زاده ګرګ شود ګر چی با ادمی بزرګ شود. مثال عمده شان فامیل سید خلیل الله هاشمیان ووو را نام برده میتوانیم.
در دوران صدارت سردار شاه محمودخان نظر به پالیسی انوقت و زمان به مردم ازادی نسبی داده شد وقتیکه یک عده هموطنان ما از این ازادی به نفع شخصی خود سو استفاده مینمود و حکومت سردار شاه محمود خان را به چالیش کشانید.  فامیل سلطنتی به این توافق رسید که جلو این خود سریها را باید ګرفته، همان بود سردار شاه محمودخان از مقام صدارت استعفا داد و عوض وی سردار محمد داوودخان زمام امور صدرات را به عهده ګرفت، سردار محمد داوودخان دوباره حالت متشنج دوران صدارت شاه محمودخان را سروسان داد وی در دوران صدارت خود با قاطیعیت هر چی بیشر به اقتصاد کشور توجو مبرم نموده و اقتصاد افغانستان را نسبی رونق بخشید، در این دوران یک عده افراد که میخوستند نظریات الحادی را ترویج دهد به زندانها افګنده شدند مثال عمده این ګونه اشخاص مانند صدیق فرهنګ، ببرک کارمل ووو را نام برده میتوانیم. امروز انهایکه بالای شهید محمد داوودخان اتهام بی بنیاد اینکه وی ببرک کارمل را پرورش داده میبندد یک ادعای طفلانه است که از ذهن مریض شان بیرون میشود. فکر نکنم که داودخان در طول حیات خود از یکبار زیاد ببرک کارمل را دیده باشد ان هم یکبار در اوخیر سلطنت،  مرحوم داودخان وی را توسط داکتر محمد حسن شرق ملاقات نموده بود جریان ان ملاقات که در اخیر به عصبانیت مرحوم داوودخان انجامید در کتاب کرباس پوشان برهنه پا ، جناب داکتر صاحب شرق نګاشته شده  که حاجت به بیان ندارد، مرحوم داوودخان در دوران خانه نشستګی خود چندین بار محمد هاشم میوندوال پردیس سمرقندی، غلام محمد فرهاد، امین واکمن، منهاج الدین ګهیځ، مولوی ترخیل، فیضانی، مولوی بسم الله را و یک بار نورمحمد تره کی را انهم توسط داکتر صاحب حسن شرق در منزل خود ملاقات نموده بود، هر رهبر و هر شخص شهرت یافته اینکار را میکند، شخص ملا بچه پردیس سمرقندی محمد هاشم میوندوال  به دها دفعه نور محمد تره کی، ببرک کارمل، عثمان لندی، غبار، و اعضای بلند پایه انوقت احزاب اسلامی را ملاقات کرده بودند. امروز اګر ما به یک ملاقات این و ان، به این و ان تاپه پیرو طرفدار این و ان بزنیم پس پردیس سمرقندی از هر کسی دیګر به این مرض ګرفتار است و بود.
من بجواب ان بی خبران که از قضایای انوقت بصورت درست خبر ندارد باید بګویم که بین سردار محمد داوودخان و سردار شاه محمودخان روابط حقیقی کاکا و برادرزادګی پا برجا بود، به همین خاطر دو دختران شهید داوودخان عروسان سردار شاه محمود خان بودند، یک دختر سردار نعیم خان عروس شاه محمود خان یعنی خانم ډګروال سردار عبدالعظیم غازی که در وقت جمهوریت اتشه نظامی افغانستان در مسکو بود ، بود.
اصلآ مناسبات سیاسی مرحوم محمد داوودخان به روسها در زمان جمهوریت در اواخیر سال ۱۳۵۴ وقتیکه جنرال غلام حیدر رسولی از وظیفه قوماندانی قوا مرکز به حیث لوی درستیز مقرر و ارتقا نمود  شخص مرحوم سردار محمد داوودخان به ډګروال عبدالعظیم جان غازی داماد شیهد سردار محمد نعیم خان برادر خود هدایت داده  که هر چی زودتر همرا با فامیل بکابل بیاید، وی میخواست ډګروال سردار عبدالعظیم غازی را عوض ډګرجنرال غلام حیدر خان رسولی بحیث قوماندان قوا مرکز مقرر نماید، از این تقرر سردار عبدالعظیم غازی روسها توسط هر شخصی که بود اګاه شده،  همان بود،  پیش از انکه سردار عبدالعظیم غازی بکابل بیاید وی در مسکو در روز روشن در هایوی یا موتر وی در حالت درایف یا دریوری توسط شخص ناشناس به مرمی تفنګچه در شققه سر زده شده کشته میشود و به شهادت میرسد، دولت جمهوری افغانستان رسمآ از حکومت اتحاد شوروی خواهان وضاحت موضوع و دستګیری قاتلین میشود ولی روسها در این مورد سهل انګاری میکند و میګوید که واقعه یا حادثه در هایوی یا موتر وی صورت ګرفته انها قاتلین را پیدا کرده نمی تواند، از همین رو مناسبات هر دو کشور ظاهرآ دوستانه اما باطنآ عیر دوستانه به پیش میرود تا اینکه کودتا هفت ٍثور به وقوع می پیوندد.
من به جناب سلام جان ملکیارجان میګویم که برادر عزیز و ګرامی من ؟
لطفآ کتاب عبدالوکیل وزیر خارجه دوران داکتر نجیب الله پسر خاله ببرک کارمل را بخوان . عبدالوکیل مینویسد که هیچ رهبر حزب دیموکراتیک خلق از شمولیت افراد حزب خود در تحول ۲۶ سرطان واقف نبود. یک دو نفریکه شمولیت داشت انها بطور انفرادی بدون مشوره مقامات بلند پایه حزبی بخاطر احساسات وطندوستانه خود  در کودتا ۲۶ سرطان اشتراک کرده بودند. اقای عبدالوکیل تنها در یک جا  در کتاب خود انهم از زبان جیلانی باختری که دوست شخصی داکتر حسن شرق بود مینویسد که یکی دوبار جیلانی باختری از یک تحول صحبت کرد ولی از نام رهبر تحول هیچ ذکری نکرد.
من شخصآ تا این دم  در هیچ یک اثر طبع شده افراد بلند پایه حزب دیموکراتیک خلق نه خوانده ام که ګفته باشد  حزب خلق و پرچم و یا رهبری ان احزاب در تحول ۲۶ سرطان شامل بوده و یا سهم داشتند، این شما بچه های پردیس سمرقندی هستند که از شکم قبضیتی خود دؤر و مرجان را به شاخی باد میکنید.
وای بحال شما پردیسیان سمرقندی.
پایان.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply