توصیه به سیاه موها

0 907

نگهداری مو‌های مشکی نیز همانند مو‌های رنگ شده دشوار می‌باشد، زیرا اگر شامپو یا مواد تقویتی که استفاده می‌کنید با مو‌های شما سازگاری نداشته باشد، سبب خشک و بد حالتی مو خواهد شد.
رنگ مو‌هایی که از ابتداء سیاه است، دارای رنگ دانه‌های خاصی هستند که باعث شفافیت و متمایز شدن مو‌های سیاه نسبت به سایرین می‌شود، ولی با این تفاوت که در اثر رنگ کردن، مش کردن‌های مداوم یا استفاده از مواد آرایشی و صحی نادرست این رنگ دانه‌ها کم کم حالت اولیۀ خود را از دست می‌دهد.
شما باید مو‌های خود را با آب نیم گرم شستشو دهید، زیرا آب سرد یا آبی که بسیار گرم باشد، شفافیت و براق بودن مو‌ها را کاهش می‌دهد.
افرادی که دارای مو‌های سیاه هستند، می‌توانند یک روز در میان یا هر دو روز یک بار به حمام بروند و شامپویی که برای شستشوی مو‌های خود استفاده می‌کنید، باید با توجه به جنس موی شما باشد و اگر مو‌های شما خشک است، نباید از شامپوی مو‌های چرب استفاده کنید، زیرا مو‌های شما را بیش از حد شکننده می‌کند.
توصیه می‌شود بعد از اینکه مو‌های خود را در حمام شامپو زدید و آب کشی نمودید، یک تقویت کنندۀ مناسب را برای مو‌های خود انتخاب کنید و در هفته، یک بار مو‌های خود را با این تقویت کننده در حمام مساج دهید.
اگر مو‌های شما کوتاه می‌باشد، تقویت کنندۀ موی را تنها به ریشه موهای تان مساج دهید. اما اگر مو‌هایی شما بلند است، بهتر است علاوه بر اینکه تقویت کننده را به ریشۀ موهای تان می‌زنید، به نوک و انتهای موهای تان نیز بزنید، زیرا این کار باعث می‌شود مو‌های شما از دو شاخ شدن، موخوره و … در امان بمانند.
بلافاصله بعد از اینکه از حمام خارج می‌شوید، مو‌های خود را با حرارت داغ، گرم و مستقیم خشک نکنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه از زمانی که از حمام خارج شده اید بگذرد و در این مدت مو‌های خود را با پارچۀ بپوشانید تا کمی خشک شود.
هنگامی که می‌خواهید از حمام خارج شوید، آب کشی نهایی مو‌های خود را با آب سرد انجام دهید، زیرا این عمل شما باعث می‌شود موهای تان شفاف شود.
هنگامی که موهای تان خشک است و هیچ گونه رطوبتی را حس نمی‌کنید، از کلیه مواد صحی که نام استفاده جهت مو‌های خشک بر روی آن‌ها درج شده است، اجتناب کنید.
اگر مو‌های شما آسیب دیده و حساس است، حتماً از سِرُم‌های تقویت کننده استفاده کنید تا موهای تان بیش از این ضعیف نشوند.
هفتۀ یک بار هنگام خروج از حمام مو‌های خود را با چند قطره سرکۀ سفید شستشو دهید تا از موخوره و ریزش موهای جلوگیری شود.
جهت نگهداری از مو‌های مشکی پیشنهاد می‌کنیم تا هفتۀ یک بار ماسک تقویتی به مو‌های خود بگذارید، مانند: روغن بادام، روغن زیتون، و … اجازه دهید این ماسک‌های تقویتی به مدت نیم ساعت بر روی مو‌های شما باشند.
برای تاثیر گذاری و جذب بیشتر بهتر است مو‌های خود را با یک پارچۀ گرم بپوشانید و در نیم ساعتی که زمان دارید مدام موهای تان را مساج دهید تا کاملاً تمام نقاط مو را پوشش دهید و سپس آن‌ها را با آب نیم گرم شستشو دهید.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply