کاربردهای واسلین برای پوست

0 1,933

کاربردهای واسلین بسیار زیاد است، به حدی که ممکن بسیاری آن را حتی نشنیده باشید، این مادۀ چرب با قدرت نرم کننده قوی و چربی بالایی که دارد، می‌تواند برای کارهای فراوانی مورد استفاده قرار گیرد.
پوست تان را نرم می‌کند
اگر پوست شما بی اندازه خشک است و حالت ترک روی آن به وجود می‌آید، استفاده از واسلین می‌تواند مشکل شما را حل کند. این ماده با ایجاد یک لایۀ محافظ، رطوبت را روی پوست نگه می‌دارد و خشکی آن را از بین می‌برد، ولی بهتر است شب‌ها استفاده شود. کاربردهای واسلین تنها محدود به صورت نیست و می‌توانید از آن برای برطرف سازی خشکی و ترک دست و پا نیز استفاده نمائید.
با واسلین، گونه‌ها را براق کنید
در صورتی که علاقه به آرایش زیاد و استفاده از هایلایت کننده‌های براق ندارید، می‌توانید برای براق‌تر کردن گونه‌ها و استخوان زیر ابرو و آن هم بدون آرایش؛ از مقدار کمی واسلین استفاده کنید. واسلین را برای این کار به اندازۀ بسیار کم استفاده کنید، زیرا استفادۀ زیاد از آن پوست را چرب و کثیف نشان خواهد داد.
زیبایی و مراقبت از لب‌ها
در صورتی که لب‌های تان خشک و پوسته پوسته شده، واسلین می‌تواند یک گزینۀ مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده در سطح لب باشد. قدری واسلین را با شکر مخلوط کنید و روی لب‌ها مساج دهید و بعد با دستمال پاک کنید. همچنان می‌توانید یک لایۀ واسلین روی لب‌ها بمالید و قدری صبر کنید و سپس آن را دور نمائید.
رفع چروک زیر چشم و صورت
واسلین به عنوان یک مرطوب کنندۀ قدرتمند پوست شناخته می‌شود که می‌تواند برای پيش‌گيری و درمان چروک صورت و چروک دور چشم استفاده شود.
هر شب پیش از خواب پوست را خوب بشوئید و خشک کنید، بعد قدری واسلین را با عسل و سفیدۀ تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و دور چشم بمالید و خوب مساج دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشوئید.
مژه‌های تان را حالت می‌دهد
در صورتی که می‌خواهید مژه‌هایی بلند داشته باشید، واسلین می‌تواند چارۀ کار شما باشد. پیش از خواب مقدار کمی واسلین را روی مژه‌ها بمالید و شاهد تاثير آن باشید. حتی می‌توانید واسلین را به عنوان ریمل بدون رنگ در طول روز هم استفاده نمائید.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply