حمله بر مساجد چهره واقعی طالبان

توفیق عظیمي

0 907

طالبان همواره ادعای مسلمان بودن را کرده اند و تمامی اعمال خود را نیز در پرتو دین مقدس اسلام توجیه میکنند، اما برعکس آنچه در واقعیت دیده میشود اعمال آنها دقیق مخالف تمام آموزه های دینی است ، در دین مقدس اسلام مسجد پایگاه مسلمین و مرکز جماعت و عبادت مسلمان ها میباشد. ریختاندن خون در مسجد حرام است ، ولی طالبان درکار نامه های ضد دولتی خود تجربه ریخاندن خون هزاران مسلمان را در مساجد درج کرده اند. شامگاه سه شنبه به تاریخ ۱۹ می مناطق مختلف افغانستان شاهد حمله های مسلحانه این گروه به مساجد بود. این گروه در زمان افطاری روزه داران شامگاه سه شنبه در روستای خلازی ولایت پروان به یک مسجد حمله ور شدند و بعد از شهید نمودن یک نوجوان در دروازه مسجد داخل مسجد شده بر روزه داران بر سر صفره افطاری تیر اندازی نمودند که در نتیجه ۱۱ تن شهید و ۱۸ دیگر به شمول یک طفل زخمی شده است.

در عصر همین روز این گروه به یک مسجد در روستای کورچک ، ولسوالی صبری و یعقوبی ولایت خوست در شرق افغانستان حمله کردند و سبب شهید شدن سه تن و زخمی شدن چندین تن دیگر گردیدند. حمله بر این مساجد نخستین حمله این گروه بر عبادتگاه های مسلمان ها در کشور نمی باشد.سال گذشته این گروه با انجام حملات راکتی در منطقه جو دره ولسوالی  هسکه مینه ولایت ننگرهار جان ۶۲ تن از نمازگزاران را گرفته و ۶۰ تن دیگر را زخمی نمودند . در سال ۲۰۱۷ این گروه در حمله انتحاری بر مسجد در غرب کابل ۳۰ تن را شهید و ۴۵ تن دیگر را زخمی نمودند در همین سال در حمله انتحاری دیگری در مسجد  ولسوالی دولینه ولایت غور ۱۰ تن را شهید و ۳۰ تن دیگر را زخمی نمودند. با توجه به حملات این گروه بر مساجد میتوان گفت چهره واقعی طالبان چهره قدرت طلب است و اسلام در واقع ابزار خوب برای پنهان کاری جنایت های این گروه میباشد. در غیر آن در هیچ جای از آموزه های دینی نمی توان یافت که عبادتگاه ها مورد هجوم و حملات انتحای قرار بگیرند. طالبان در پی تحقق اهداف بیرونی ها میباشند و بهترین ابراز فشار بالای حکومت را حمله برهمین مساجد میدانند ، این گروه میدانند که اگر به مساجد حمله ور شوند ، موج از احساسات مردم را علیه حکومت بالا می برند بدین گونه  که حکومت نتوانسته امنیت مردم را تامین کند و از طرف خود این گروه نیز بعد از اجرای حملات خود از پذیرش مسولیت این حملات خود داری میکنند، در حالی که اسناد ، ویدیو های بی شمار وجود دارد که این گروه از مساجد به عنوان سنگر های جنگی و پناه گاه ها برای خود استفاده نموده اند . وقتی این گروه به خود اجازه بدهند که از مساجد به عنوان سنگر های جنگی و دفاعی استفاده شود حمله بر مساجد و از بین بردن نماز گزاران برای آنها چی اهمیت دارد.همان گونه که گفته شد طالبان از دشمنان افغانستان اطاعت میکنند و در پی قدرت طلبی و حاکم ساختن تفکر سنتی و غیر دینی خود بر مسلمانان افغانستان میباشند و از خود تفسیر جداگانه ای از دین ارایه میکنند که در آن به خود اجازه میدهند تا از مساجد به عنوان سنگر جنگی و پناه گاه استفاده شود و در موقع ضرورت برای دست یابی به اهداف خود حتی بر نمازگزاران تیر اندازی کنند.

طالبان بعد ازانجام حملات خود بر مساجد مسولیت این حملات را به داعش واگذار میکنند ، در حالی که غافل اند که گروه داعش در افغانستان نابوده شده است و توان راه اندازی چنین عملیات ها را ندارد. گروه داعش تمام هسته رهبری خود را از دست داده است و اکثریت سربازان او تسلیم و باقی مانده انها متواری شده اند. هر شهروند آگاه و مسول افغانستان درک کرده میتواند که طالبان در ریختن خون مردم افغانستان دست باز دارند باز برای  آنها مسجد ، خانه و بازار چی فرق میکند . چنانچه در گذشته الی اکنون این گروه در هر کجا و هر گونه که خواسته اند حملات خود را انجام داده اند بطور مثال:  وقتی که این گروه بتوانند بالای مادران باردار و نوزادان در داخل شفاخانه تیر اندازی بکنند ویا در مراسم جنازه بتوانند انتحاری بکنند  برای شان مسجد او یا هر جای دیگر چی رزش دارد ؟ با تحلیل و ارزیابی گذشته حملات طالبان میتوان به این نتیجه رسید که طالبان چهره غیر دینی و سربازان نیابتی کشور های بیگانه و دشمنان افغانستان اند که در لباس دین بر مردم افغانستان میخواهند خود را بقولانند ولی واقعیت امر این است که طالبان فقط چهره دینی دارند و اعمال آنها  و خود آنها جز دین فروشان و تروریستان پیش نیستند در غیر آن هیچ مسلمان به خود اجازه حمله بر خانه خدا را نمی دهد.

 

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply