اوج بیرحمی تروریستان در کشتار علمای دین

عارف نظری

0 447

خانه خدا را نا امن نسازید!

اوج بیرحمی تروریستان در کشتار علمای دین

حمله به مساجد، کشتار نمازگزاران و ملا امامان، به آتش کشیدن نسخه های قرآن کریم که از سوی تروریست های تکفیری انجام می شود در حقیقت حمله به اسلام است.

دشمنان دین و انسانیت در آخرین حمله به مسجد جامع شیرشاه سوری یکی دیگر از علمای نامدار کشور مولوی عزیزالله مفلح را به شهادت رساندند.

مرحوم مولوی مفلح از جمله عالمان سرشناس و طرفدار مبارزه علیه گروه های تروریستی بود و مولوی مفلح مانند شهید داکتر ایاز نیازی عالم میانه رو و مخالف افراط گرایی بود.

چندین تن از عالمان مشهور کشور که اخیراً به واسطه گروه های تروریستی به شهادت رسیدند دارای مفکوره مشترک ضد تروریستی بوده اند و این نشاندهنده آنست که گروه های دهشت افگن زیر نام های مختلف فقط علیه اسلام و میانه رو مبارزه میکنند.

در اسلام احترام به انسان و تحريم قتل انسان در آيات مختلف قرآن کريم مورد توجه واقع شده است .

قتل نفس از بزرگترين گناهاني است که حرمت آن را قرآن کريم در موارد مختلف مورد تاکید قرار داده است و قتل انسان بي گناه را به منزله قتل تمام انسان­ها دانسته و نجات دادن يک انسان را به منزله نجات تمام انسان هاي جامعه تلقي کرده است.

باید گفت که این حملات ضمن داشتن غایه دینی، اهداف سیاسی را نیز تعقیب میکنند.

چندی قبل حملات انتحاری و انفجاری در مساجد کابل، متمرکز بر نقاط اهل تشیع بود. که همواره مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده میگرفت اما درین اواخر حدود اینتروال حملات گروه های تروریستی بر اماکن مقدس مانند مساجد، از همه ارزش های انسانی، اسلامی و مذهبی گذشته است.

قبلاً با دهشت افگنی در مساجد اهل تشیع و کشتن علمای کرام شیعه از یک طرف سد وارده در راه افراط گرایی را از میان میبرداشتند و از جانب دیگر زمینه اختلاف مذهبی را فراهم میکردند.

این حملات علیه اسلام بوده و دشمنان با راه اندازی بحث تشیع و تسنن در واقع اسلام را هدف قرار داده اند و دشمنی خود را با این دین مقدس و خداوند به نمایش می گذارند.

کسانی که به نام اسلام دست به چنین اعمالی می زنند دشمن این دین مقدس هستند و آن را زیر سوال می برند. برای آنان مساله شیعه و سنی مطرح نیست و اگر بتوانند تمام مساجد را هدف قرار می دهند، و از بین میبرند.

چنین حملاتی از سوی گروه های تروریستی-تکفیری نه تنها باعث نفاق میان شیعیان و سنی ها نمی شود بلکه باعث اتحاد و اتفاق بیشتر بین آنان خواهد شد، شیعه و سنی در افغانستان در کنار هم زندگی برادرانه دارند و به گونه ای همزیست اند که تفکیک آن ها از هم در بسیاری از شهرها امکان پذیر نیست.

تروریست ها برای مغشوش کردن چهره اسلام و توجیه اسلام هراسی دست به هر عمل و جنایتی می زنند، از مساجد شروع تا مکاتب شفاخانه ها و سایر اماکن عام المنفعه که اگر به آن ها فرصت داده شود حتی در خانه های مردم به چنین حملات وحشیانه ای دست خواهند زد.

کشتن عالم مانند کشتن عالَم است.

علما چراغ اند و تروریستان با خاموش کردن این چراغ ها میخواهند مردم را در تاریکی جهل قرار دهند و به آسانی آنها را فریب داده و شستشوی مغزی کنند. گروه های دهشت افگن زیر نام های طالب، داعش و غیره با چنین اعمال وحشیانه یکبار دیگر نشان دادند که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارند.

باید یادآور شد که برای شناسایی طراحان اصلی و حامیان چنین حملاتی از سوی تروریست ها نیاز به کار دقیق اطلاعاتی واستخباراتی است. به هر صورت دشمنان اسلام و آنانی که از گسترش اسلام نگران هستند و هراس دارند پشت این حملات قرار دارند که وظیفه حکومت است تا آنها را کشف کرده و به کیفر اعمالشان برساند    

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply