!اعلامیه در پیوند به حادثه خونین اخیر در ولسوالی سنگین ولایت هلمند

0 457

اعلامیه علمای شورای متحد افغانستان

!در پیوند به حادثه خونین اخیر در ولسوالی سنگین ولایت هلمند

ترجمه: و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد.(سوره نساء آیه ۹۳).

!هموطنان متدین و صلح دوست

متاسفانه بار دیگر زمین به خون هموطنان مظلوم و بی گناه ما توسط دشمنان صلح و آرامش ملت افغانستان  رنگین گردید  که دشمنان اسلام و انسانیت  و گروه های تروریستی روز گذشته هموطنان متدین و مظلوم ما را در ولسوالی سنگین ولایت هلمند در یک میله بازار در حال مورد هدف قرار دادند که مصروف خرید و فروش اموال شان بمنظور پیدا کردن یک لقمه نان حلال برای خانواده های شان بودند که در این حادثه ده ها تن از هموطنان ما بشمول کودکان معصوم شهید و مجروح گردید. که نخست از همه از بارگاه خداوند متعال برای شهدا حادثه جنت الفرودس، برای مجروحین شفاء عاجل و برای عاملین همچو قضای جهنم و عذاب بزرگ خواهانیم.

سرزمین عزیز ما افغانستان و مردم متدین و رنج دیده آن همواره مورد ظلم، ستم و عملکردهای غیرشرعی و غیرانسانی این چنین خون ریزان حرفوی قرن قرار گرفته و در نتیجه اعمال سازمانیافته،غیراسلامی و غیر انسانی اینچنین گروه های دهشت افگن و اجیر تعداد زیادی از افغان های ما اعم از اقشار ملکی و نظامی شامل اطفال و طلاب مدارس، مساجد و مکاتب ،علمای جید دینی، متنفذین، بزرگان قومی و شخصیت های سیاسی و صدها پیر و جوان دیگر در نتیجه حملات انتحاری، انفجاری و سایر توطئه های تروریستی مستقیما به دستور باداران خارجی و افراد رده اول این آدمکشان ناجوانمردانه به کام مرگ فرو برده شده اند.

بناء ما علمای دینی منسجم در شورای متحد علمای افغانستان این چنین جنایات علیه افغان ها، اسلامیت و انسانیت را شدیدآ تقبیح و محکوم می کنیم و از مردم عزیز ما میخواهیم که ماهیت اصلی و اهداف منفور حقیقی طالبان و سایر گروه های تروریستی و بدنام کننده دین مقدس اسلام را بیشتر از پیش درک نموده و فریب توطئه ها و دسایس شان را نخورند بل تلاش نمایند تا با قوت و صداقت بیشتر جلو تحرکات شرطلبانه آنان را در مساعی مستقیم و غیر مستقیم با قوت های امنیتی افغانستان که در حقیقت از فرزندان خود ما تشکیل شده است بگیریم و نگذاریم تا آنان به اهداف ناپاک شان که همانا نا امنی، ایجاد بی اتفاقی و آشوب و مواجه ساختن مردم با حکومت است دسترسی یابند.

این برهمگان و بخصوص بر مردم عزیز و صادق ما واضح است که سازمان ها و گروه های تروریستی همواره در تلاش اند، تا از طریق همچو گروه های مزدور مبنی بر گرم نگهداشتن آتش جنگ و تفرقه در افغانستان به اهداف منفور، غیر انسانی و غیر اسلامی شان دست یابند و دهشت افگنان را در خاک شان پرورش می دهند علیه مردم افغانستان قرار می گیرند، در حقیقت کشورهای حامی تروریزم  باید با صداقت و پیام واضح شامل گفتگوهای صلح افغانستان و منطقوی گردیده و در قسمت ازبین بردن لانه ها و مراکز امن تروریستان که تهدید علیه ثبات و امنیت کشورهای منطقه و جهان به خصوص افغانستان اند اقدامات لازم و عملی را روی دست گرفته و از دو رویی و استفاده جویی بیشتر از هراس افگنان بپرهیزد، و یکبار دیگر باز هم از گروه طالبان می طلبیم تا به افغان کشی شان خاتمه داده و ندای برحق ملت ستمدیده و زجرکشیده خود را که همانا صلح است لبیک گفته و هر چه زودتر به گفتگوهای بین الافغانی آماده شوند.

وما علینا الا البلاغ

( از طرف شورای متحد علمای افغانستان )

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply