اعلامیه شورای متحد علمای افغانستان در پیوند به حملات

0 460

اعلامیه شورای متحد علمای افغانستان در پیوند به حملات تروریستی بالای نمازگزاران در ولایت فاریاب، شاروالی ایبک و تشدید حملات گروه طالبان در برخی ولایات کشور!

نحمده و نصلی علی رسوله کریم اما بعد!

هموطنان متدین و تشنه صلح:

یکبار دیگر متاسفانه در جریان جنایت بزرگ و نا بخشودنی غلامان اجنبی و اجیران استخباراتی دشمنان اسلام و افغانستان قرار می گیریم که طی این حملات بزدلانه، تروریستی، غیر اسلامی و غیرانسانی در ولایات سمنگان، فاریاب، پکتیا، کندز، بدخشان، بغلان، کندهار، غزنی و… ده ها تن از نمازگزاران و سایرهموطنان مسلمان و بی گناه ما مشمول کودکان و زنان مظلومانه جام شهادت نوشیده و تعدادی دیگری ازبرادران و خواهران ما در این حملات وحشیانه جراحت برداشتند که بدینوسیله شورای متحد علمای افغانستان تسلیت عمیق خویش را خدمت خانواده های داغدیده ابراز نموده و بهشت برین را برای شهدای عزیز و شفای عاجل را برای مجروحین این حادثات المناک از بارگاه ایزد منان استدعا می نماید و از نهاد دینی و حقوق بشری و کشورهای ناظر پروسه صلح می طلبد تا این حملات را محکوم و فشارهای لازم را برای توقف ناامنی و خشونت بالای طالبان وارد نمایند.

ما علمای دینی اعلام می داریم که این گروه های ستمگر و بیگانه با ارزش های اسلامی و انسانی با راه اندازی همچو اعمال بزدلانه و غیر اسلامی تحت پوشش مسائل دینی و مذهبی همه روزه تلاش دارند تا جنگ های خانمانسوز را میان مردم متدین ما برخلاف تعهدات شان در موافقتنامه دوحه و روحیه مذاکرات و تفاهم بین الافغانی و گفتگوهای صلح دامن زده و جنگ و نا امنی و قطاع الطریقی را علیه مردم مسلمان و جامعه اسلامی ما بیشرمانه ادامه دهند و با ایجاد فضای وحشت و دهشت مانع پیشبرد زندگی مردم ما در فضای مسالمت آمیز گردیده و ده هاتن کارمند ملکی و مردم عام را به شهادت رسانیده و یا مجروح ساخته اند و با ایجاد چک پوینت ها و قطاع الطریقی در مسیر های پر تردد کشور بر مشکلات مردم ما و مسافران افزوده اند.

ما علماء تعهد می سپاریم که صدای مان را یکجا و همنوا با سایر علمای دینی و عامه ی مردم افغانستان جهت تقبیح و محکومیت شدید اعمال تروریستی این جانیان، از طریق مجالس دینی، مردمی و منابر مساجد شریف رساتر ساخته و از همه اقشار جامعه می خواهیم تا با همکاری با نیروهای امنیتی که فرزندان راستین این سرزمین اند و نه گفتن به جنگ و خشونت در برابر اعمال نارواه و قبیحه این بدنام کنندگان دین و انسانیت قدعلم کرده و نگذارند بیشتر از این ملت مسلمان ما رنج اعمال غیر اسلامی این تروریستان را متقبل گردند.

و من الله توفیق

    ( شورای متحد علمای افغانستان )

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply