پارادوکس در گفتار و کردار طالبان

نیلوفر مستعد

0 517

تضاد ها در رفتار طالبان با آنچه که به دیگران توصیه و تحمیل میکنند، همچو آفتاب نمایان است. هنوز قضیه اتفاق با کفر و اختلاف شان با مسلمین یعنی دولت افغانستان روی صحنه است که دود از گور فامیل هایشان برون گشته است.

عایشه حکیم دختر مولوی عبدالحکیم،رئیس مذاکره کننده گروه طالبان در قطر و قاضی القضات طالبان است. موصوف از پوهنتون کوئین مری (Queen Mary ) کشور انگلستان لیسانس خویش را در بخش مدلینگ به اتمام رسانده. پدر ایشان حرف از مسلمان بودن و اسلام بودن می گوید و هزاران جنایت بنام اسلام بالای مردم رنجیده کشور انجام داده و بسیاری از مردم کشور را به خاک و خون کشانده است. اما دختر خودش فعلا مصروف مدلینگ در یکی از کمپنی های کشور پاکستان است.

چرا بالای دختر خودش اسلام و قوانین اسلامی را تطبیق می کند که کارهای مزخرف و دور از اسلام چون مدلینگ انجام میدهد . به عنوان یک مسلمان باید اول خود را اصلاح بسازیم و قواعد اسلامی در نخست بالای خود تطبیق کنیم بعداً بالای سایرین تطبیق کنیم.

از سوی دیگر در حالیکه اتحاد امت اسلام، اصلی بنیادین است که نصوص شرعی بارها بر آن تاکید کرده تا جایی که، به اصلی غیر قابل انکار مبدل گردیده است. خداوند می‌فرماید: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ: این امت‏شماست که امتى یگانه است و من پروردگار شمایم پس‏از من پروا دارید» (مؤمنون، 52). این اتحاد، رمز عزت و پیروزی امت اسلامی است همانطور که، تفرقه و اختلاف موجبات ضعف مسلمانان را فراهم می‌کند. شکی نیست که جهان اسلام، با نظر به اختلاف طوائف و مذاهب آن، به گفتگویی سازنده که او را از تفرقه و پراکندگی برهاند نیازمند است

آمارها نشان می‌دهند که درگیریها و اختلافات داخلی جهان اسلام، بیش از درگیری با دشمن خارجی، کشورهای اسلامی را متحمل زیان نموده، نیروی آنها را کاسته و ناتوان کرده است.

اما طالبان بنابر ادعا های پوچ و بی اساس که پافشاری به اسلامی بودن آن دارند می خواهند بیشتر از وضعیت فعلی بر پیکره نیم جان این کشور و مردمش ضربه وارد کنند.

صلح کردن با کفاری که وجود آنرا علت جنگ شان می خوانند و جنگ با مسلمانانی که در پی حفظ خاک و نوامیس شان استند چه معنی میدهد شاید قاضی القضات شان هم نداند چه معنی میدهد.

و اینک موضوع پیچیده تر از آن مدلینگ دختر یکی از رهبران این گروست. گروهی که سالها مردم را بجرم نواختن و خواندن و لباس پوشیدن، زدند و کشتند. اما اکنون خود را به کوچه حسن چپ میزنند تا مردم نتواند دریافت شان کند. این اعمال این گروه که به مراتب اتفاق می افتد نشان دهنده آنست که این گروه جنگ ویرانی کشور را براه انداخته اند و هیچ ارتباط با دین و مذهبی ندارند فقط اینکه برای توجیه اعمال شان بعضا مبادرت به دین می ورزند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply