جنایت های طالبان جریان دارد

شمس حقجو

0 774

هیأت اتحادیه‌ اروپا،‌ نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی کشورهای استرالیا، کانادا، چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا و آمریکا روز گذشته در یک اعلامیۀ مشترک محکوم کردند ادامۀ حملات هدفمند، آدم‌ربایی‌ها و تخریب زیرساخت‌ها در افغانستان از سوی گروه طالبان از آن گروه خواستند که هرچه زود دست از خشونت و جنایت ها در افغانستان برداشته و در راستای پروسه صلح گام های استواری بردارند.

در اعلامیۀ مشترک آمده است که مسئولیت اکثریت این خشونت‌ها را که در آن جامعۀ مدنی، قضایی، رسانه‌ یی، طبی و نمایندگی‌های غیرنظامی دولت هدف قرار می‌گیرد، به عهده‌ی گروه طالبان است.

اتحادیه اروپا و ناتو از گروه طالبان خواسته ‌بود تا به خشونت‌های جاری در افغانستان پایان دهند. اتحادیه اروپا و ناتو همچنین خواستار بررسی شفاف حملات هدفمندانه گروه طالبان شده‌ بود.

کشور های متذکره در حال این خواست ها را مطرح می کند که در این اواخر در اکثر ولایت ها برای حمایت از  نظام جمهوریت نشست های بزرگی برگزار می گردد.

هدف از این تلاش ها چه است؟

از وقتیکه مذاکرات صلح با طالبان مسلح آغاز شد، مردم افغانستان، حکومت و جامعه جهانی با یکصدا از این گروه خواستند که به جنگ در افغانستان نقطه پایان بگذارند و برای کامیابی پروسه صلح گام های استواری بردارند، اما طالبان مسلح در برابر تمام این خواست ها به گونۀ بی سابقه به افزایش خشونت ها، تخریب تاسیسات عام المنفعه ادامه دادند.

طالبان مسلح پس از توافق با امریکا جنگ خطرناک را در پیش گرفته است، و به شکل بیرحمانه سلسله ترور، فعالان مدنی، سیاسی، اهل خبره، کشتار افراد ملکی، جاسازی ماین های کنار جادۀ و تخریب تاسیسات عام المنفعه را آغاز کردند. آنها تمام این جنایت ها را بخاطر کسب امتیاز زیاد از طریق زور بالای میز مذاکره انجام میدهد، در مسیر شاهراه های بزرگ مامورین دولتی، مسافرین را اختطاف و برای آنها می گویند که حکومت آینده از ما است و برای ما تسلیم شوید.

زندانیان که از بند حکومت آزاد شدند، تمام آنها دوباره به میدان نبرد برگشته اند، طالبان مسلح در طی یکسال گذشته هیچ حملۀ را بالای نیروهای خارجی انجام ندادند و برعکس بالای هزارها افغان حملات را انجام دادند که متاسفانه این حملات بالای افغانها ادامه دارد.

طالبان تلاش می کنند که برای تمام این جنایت های شان پرده بیاندازد، و آنها فکر می کنند که مردم به هر نوع دروغ آنها باور می کنند .

یک روز پس از اعلامیه جامعه بین الملل ، طالبان با نشر اعلامیه دست داشتن شانرا در مورد کشتار افراد ملکی، قتل های هدفمند و تخریب تاسیسات عام المنفعه رد کردند.

آنها به کدام انصاف این صحبت ها را می کنند، مگر همین ها بودند که در طی هجده سال جنگ در افغانستان، به هزارها پروژه های عام المنفعه را تخریب و مانع هزارها پروژه عام المنفعه شدند، مکتب ها را سوزاندند، سرک ها را تخریب کردند، پل و پلچک را با بم ها منفجر ساختند، بروی شاگردان اناث تیزاب پاشیدن، معلم های مو سفید را کشتن، مردم را در مسیر شاهراه سر بریدن و ویدیوهای را منتشر کردند و همچنان از مردم تحت نام عشر و زکات به زور پول می گیرند، اما باز هم با بسیار چشم سفیدی می گویند ما ملائکه های سفید هستیم، چشم سفیدی هم از خود حد دارد.

و دیگر اینکه، فعالیت های وحشیانه طالبان برای مردم افغانستان و جامعه جهانی قابل پذیرفتن نیست، در حالی که امروز طالبان مسلح بسیار مورد نفرت و انزجار مردم قرار دارند، طالبان فقط یک راه دارند، که باید هرچه زودتر خشونت ها را کاهش، قتل های هدفمند را متوقف و از تخریب تاسیسات عام المنفعه دست بردارند و در راستای رسیدن به یک صلح پایدار جنگ را ختم کند،  و اگر نه روزی این ملت در برابر این وحشی گری های طالبان استاد خواهند شد و چنان پاسخ دندان شکن به گروه طالبان خواهند داد که تا آخر عمر فراموش شان نخواهند شد، برای طالبان یگانه راه برگشت با عزت و شرافت مندانه نزد

مردم افغانستان تنها ختم جنگ و رسیدن به صلح پایدار است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply