چرا ملت افغانستان در نزد طالبان ارزش ندارد؟

عارف نظری  

0 571

بعد از این که گروه تروریستی القاعده در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی یک حمله بزرگ را در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا بر بزرگترین برج های مراکز تجارتی انجام داد. که در جریان این حمله وحشیانه تعداد از شهروندان آمریکا کشته شدند و بعد از این حمله آمریکا متوجه آن گردید که بزرگترین و خطرناک ترین گروه تروریستی در جهان القاعده است که پایگاه های امن آن در کشور پاکستان است و طالبان که در افغانستان حکومت می کنند نیز از طرف همین سازمان و کشور پاکستان تمویل و تجهیز می شوند.

بنآ امریکا و متحدین آن تصمیم گرفتند که گلیم القاعده را از جهان بخصوص افغانستان جمع نمایند و حملات بزرگ را به کمک مجاهدین و جبهه مقاومت انجام دادند و توانستند که به زودی افغانستان را از چنگ این هیولای بزرگ و وحشی خلاص نمایند اما متاسفانه کشور پاکستان با بازی های شیطانی خود دوباره توانست که اعتماد امریکا را بدست بیاورد. و بعد از آن در افغانستان حکومت جدید روی کار آمد و میلیاردها دالر کمک های جامعه جهانی به این کشور سرازیر شد. و کشور ما که در جنگ های چندین دهه خانه مان سوز می سوخت دوباره یک صفحه جدید برای این کشور رقم خورد و اعمار ساختمان ها، سرک ها، زیر بنا ها شروع گردید و مردم افغانستان که از چندین دهه جنگ و خونریزی به سطوح آمده بودند در یک زندگی نسبی صلح و آرامش به زندگی خود ادامه دادند.

اما متاسفانه که این خواب و راحتی مردم دیر دوام نیاورد و دوباره کشور پاکستان به حمایت تروریستان جانی و وحشی شروع نمود و فعالیت های تروریستی شان را در کشور آغاز نمودند. و باز هم مثل گذشته ها مردم در ترس و هراس زندگی خود ادامه دادند که هر روز در شهر کابل و دیگر ولایات این مرز و بوم حملات انفجاری، انتحاری را انجام می دهند که در جریان این حملات شان تعداد زیاد از هموطنان بی گناه ما شهید و یا زخمی می شوند. خانم های بیوه میشوند، اطفال معصوم و پاک از نعمت نوازش پدر محروم می شوند و تاسیسات عام المنفعه که حق همه شهروندان است به خاک یکسان میشوند. و طالبان این جنایات خود را جهاد علیه امریکا می گفتند در حالیکه چندی ماه  قبل گروه طالبان با ایالات متحده آمریکا توافق نامه صلح را امضاء نمودند و بر اساس آن توافقنامه حملات شانرا علیه نیروهای خارجی متوقف ولی برعکس حملات شانرا علیه ملت مظلوم و رنجدیده ما تشدید بخشیده و همه روزه از مردم ما قربانی می گیرند. چنانچه چند ما قبل حکومت ترامپ و یک تن از نظامیان بلند پایه امریکای اظهار داشت که طی یک سال یک نفر عسکر امریکای در افغانستان کشته نشده.

 ولی مردم بیگناه افغانستان روزانه بیرحمانه کشته میشوند و گروه طالبان با وحشت کشتار در فکر امتیاز گیری است و به عیوض مذاکره صلح مصروف سفر های پی در پی به کشور های همسایه و منطقه هستند و تلاش دارند تا حمایت کشور های مد نظر را بخود جلب نمایند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply