خواص بهی

566

15 خاصیت شگفت انگیز میوه بهی برای سلامتی و پوست و مو

طبع میوه بهی گرم و تر است. این میوه بومی ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، مجارستان و مقدونیه می باشد. شما می توانید از به برای تهیه ی مربای به، شربت به و خورش به استفاده کنید. میوه به حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی می باشد.

میوه بهی برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید می باشد.

1. خواص میوه بهی برای پوست و مو
سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه به کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

میوه بهی غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

فواید دارویی و درمانی میوه بهی برای سلامتی بدن
2. خواص بهی برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری
میوه بهی حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 بوده و می تواند برای درمان تهوع و استفراغ حاملگی مفید باشد.

3. خواص میوه بهی برای معده و دستگاه گوارش
میوه بهی غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند.

معجون بهی و عسل می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

4. خواص میوه بهی برای کبد و کبد چرب
مصرف منظم میوه به برای سم زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید می باشد.

5. خواص میوه بهی برای لاغری و کاهش وزن
میوه بهی یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

6. خواص میوه بهی برای سرماخوردگی و آنفلونزا
تحقیقات نشان داده که میوه به خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است.

7. فواید میوه بهی برای دیابت و قند خون افراد دیابتی
میوه به حاوی مقادیر بالای فیبر و شاخص گلیسمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون افراد دیابتی مفید می باشد.

8. میوه بهی برای یبوست و اسهال
مقادیر بالای فیبر موجود در میوه به برای درمان خانگی یبوست مفید می باشد. همچنین میوه به می تواند برای درمان اسهال هم استفاده شود.

9. میوه بهی و فشار خون
پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی موجود در میوه به است که برای کاهش فشار خون بالا مفید بوده، آترواسکلروز را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

10. میوه بهی و قاعدگی
خوردن میوه به برای درمان خونریزی های شدید قاعدگی مفید می باشد.

11. خواص برگ بهی
دمنوش برگ به برای کاهش استری و افسردگی و درمان سرفه و گلودرد مفید است. همچنین جوشانده برگ به برای ضد عفونی کردن و درمان زخم مفید است.

12. خواص و طرز تهیه چای و دمنوش بهی
چای و دمنوش میوه به را می توانید در شب های سرد زمستان برای افزایش انرژی و گرم شدن مصرف کنید.

ورقه های خشک شده میوه بهی را در یک لیوان آب جوش بریزید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس بخورید. شما می توانید از عسل برای شیرین کردن این چای انرژی بخش استفاده کنید.

13. خواص دانه بهی یا بهی دانه
دانه های میوه بهی که به دانه هم نامیده می شوند برای درمان گلودرد و سرفه مفید هستند. همچنین به دانه برای درمان اسهال هم استفاده می شود.

14. خواص روغن دانه بهی
روغن بهی دانه برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید است.

15. خواص آب میوه بهی
آب میوه بهی برای خوشبو شدن عرق، درمان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آب میوه به می تواند به درمان سل و نارسایی کبدی هم کمک کند.

عوارض و مضرات میوه بهی
هیچ شواهد قطعی در مورد عوارض جانبی و مضرات میوه به با این حال چون دانه های میوه به مقدار کمی سیانید دارند خوردن بیش از چند دانه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افراد شود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.