بی وجدانی ربانی تکرار میشود

میرعبدالرحیم عزیز

473

5/23/2023

دو اعجوبۀ خیانت و وقاحت

بعد از قتل اعضای استخباراتی (ظاهراٌ دیپلمات ها) قونسلگری ایران در شهر مزار شریف توسط طالبان در روز 8 آگست سال 1998، روابط بین امارت اسلامی طالبان دور اول و نظام فاشیستی آخندی ایران رو به وخامت گذاشت. طالبان، اعضای قونسلگری ایران در شهر مزار شریف را در ترغیب، تحریک و حمایت قتل عام چند هزار طالب توسط گروه ائتلاف شمال بالاخص شخص عبدالملک پهلوان در ماه های می – جولای سال 1997 مقصر دانستند. بناٌ، طالبان هم دست به انتقام جوئی زده و بدون در نظر داشت موقف ظاهری دیپلماتیک اعضای قونسلگری ایران، همه ای آنها را از تیغ کشیدند. این حادثه هر دو کشور را در آستانۀ جنگ قرار داد و نزدیک بود که نظام فاشیستی ایران مانند تجاوز گران شوروی و وحشیان صفوی به کشور ما تجاوز نماید.

نظام فاشیستی ایران با غرور بیجا و خود خواهی طبیعی ایرانی، با دو صد هزار عسکر به سوی سرحدات افغانستان لشکرکشی نمود. طالبان هم با چند هزار طالب به سوی سرحد ایران و افغانستان رهسپار گردیدند. در این زمان، برهان الدین ربانی رهبر منافقین جمعیت اسلامی و رئیس جمهور فراری خود را از راه ترکمنستان به ایران رسانید و به این عقیده بود که شاید ایران او را دوباره در مسند قدرت و ریاست جمهوری افغانستان بنشاند. اما نمیدانست که نظام آخندی در سطح بی غیرتی همطراز اوست. ربانی آن سوی سرحد در پهلوی سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران استاده شد و گفت که من “حمایت خود را از مداخلۀ برحق (تجاوز) ایران به افغانستان و انهدام امارت اسلامی طالبان اعلام میدارم”. خاتمی با تبسم از این بی حیائی ربانی متعجب شد و نمیدانست که رهبر منافقین جمعیت اسلامی و رئیس جمهور سابق افغانستان تا این اندازه خاین، میهن فروش و بی وجدان باشد. روز بعد، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس نظام آخندی ایران اظهار داشت که “ما دیوانه نیستیم که به افغانستان حمله نمائیم. ما دو کشور برادریم”. نظام فاشیستی آخندی ایران بعد از چند روز جلوه گری نظامی، دست به عقب نشینی زد و از اندیشۀ جاهلانۀ تجاوز به افغانستان منصرف گردید  که در نتیجه غرور ایران و حامیان بی وجدانش در افغانستان به خاک مالیده شد. ربانی رهبر منافقین جمعیت اسلامی با کمال سرافگندگی ایران را ترک گفت و تف سربالایش بر روی مبارکش افتاد.

تاریخ هر چند بار تکرار میشود. این بار هم یاران ربانی – مسعود با کمال وقاحت و بی عزتی در بحران کنونی به ارتباط آب دریای هلمند، جانب نظام آخندی را گرفته اند. عربدۀ رذیلان جمعیت اسلامی و شاخۀ نظامی شورای نظار احمد شاه مسعود در حمایت از نظام فاشیستی آخندی در رویاروئی با افغانستان به گوش میرسد. هویت این بی هویتان و میهن فروشان مسلکی بیش از قبل شناخته شده است. اخلاف برهان الدین و احمد شاه مسعود که بار ها خاک میهن را فروخته اند، دقیقاٌ هدایات رهبران خویش را پیروی می نمایند. در اینجا هدف حمایت از امارت اسلامی طالبان نیست، بلکه موضوع خاک و میهن ما مطرح است که پیروان جمعیت اسلامی ربانی و شورای نظار احمد شاه مسعود دشمنان آن اند. این ناخلفان نباید وقاحت، بی وجدانی و شرمساری اجباری ربانی را تکرار نمایند، در غیر آن خود در منجلاب سرافگندگی دایمی خواهند افتاد. این افراد میهن فروش باید بدانند که ایران توان و شهامت تجاوز به افغانستان را ندارد و در غیر آن مانند سال 1998 با شکست  ذلت باری مواجه خواهد شد. همچنان نباید فریب جملات تهدید آمیز و ابلهانۀ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نظام فاشیستی ایران را بخورند. طوریکه همه میدانند، روز قبل یک هیئت نظامی ایران وارد کابل شد تا با امارت اسلامی طالبان مذاکره نماید و تشنج بین دو کشور را تقلیل ببخشد. این خود سرشکستگی دیگر برای نظام آخندی است که میتواند درس آموزنده ای برای جواسیس ایران در افغانستان باشد. اینکه چرا این بحران به یکبارگی بین ایران و افغانستان بروز کرد، سوال برانگیز است. به قول رازق مامون، “شاید روز های ماه عسل نظام آخندی ایران و امارت اسلامی طالبان به آخر رسیده باشد”.

بایست به صراحت اظهار بدارم که نه ربانی خبیث و پیروان ضد ملی اش و نه احمد شاه مسعود میهن فروش و حامیان بی هویتش نمایندۀ قوم تاجک افغانستان اند. همینطور طالبان تاریک اندیش هم نمایندۀ قوم پشتون افغانستان نیستند. کتلۀ عظیم مردم از هر قوم وطایفه ای که باشند، مسئوول اعمال ضد میهنی یک عده از میهن فروشان همان قوم و طایفه نمی باشند. نسبت دادن خیانت یک عدۀ خیانت پیشه به قوم همان افراد ضد میهنی، از تنگ نظری و بدبینی عده ای از تنگ نظران و نژاد پرستان نمایندگی می کند.

ناگفته نباید گذاشت که گروه های جمعیت اسلامی و شورای نظار ده ها بار به افغانستان خیانت کرده اند و هنوز هم به ارتکاب اعمال ضد میهنی ادامه میدهند. این بی هویتان اول در استخدام سازمان جاسوسی پاکستان قرار گرفتند و ضربات بی شماری به افغانستان و مردمش وارد کردند. بعد در خدمت استخبارات شوروی درآمدند  و به مجاهدین افغانستان و جنگ میهنی ضد شوروی و حامیانش خیانت کردند. در حین وقت، از سازمان جاسوسی امریکا و ایران پول می گرفتند و همچنان در خدمت استخبارات برتانیه، هند و فرانسه قرار گرفتند تا اینکه امریکا آنها را به دور افگند.

آیا هم میهنان ما کدام افراد و گروه های دیگر را سراغ دارند که مانند منافقین حمعیت اسلامی و مزدوران شورای نظار میهن فروش باشند؟

**************************************

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.