تحقق اپریل فول در ماه جون

محمد داؤد مومند

462

دیروز مطبوعات جهانی از ادعای سازمان جهانی ملل متحد، اطلاع داد که وزیر داخله و دفاع افغانستان در صدد یک کودتا علیه ملا هیبت الله هستند.

باور بفرمائید که اګر این خبر در ماه اپریل نشر میشد آن را به عنوان اپریل فول قبول میکردم ولی اعلام این خبر در ماه جاری جون، صدق بر اعلام این خبر مینماید.

در مطبوعات جهانی و بخصوص شیطان انتر نیشنل که از طرف دستگاه استخبارات انگلیس و محتملا منابع صهیونستی تدویر و تمویل میگردد اصلا تماسی به این نکته گرفته نشد.

این اولین باری است که سازمان ملل متحد در تاریخ موجودیت خود به همچو ادعایی میپردازد.

آنچه برایم سؤال برانگیز است که هدف سازمان ملل متحد از همچو ادعای کاملا بی ارتباط به وظایف سازمان ملل متحد چیست؟

من در زمینه ضمن ایمیلی به یکی از دیپلومات های ورزیده و سابقه دار وطن ما در تماس شدم ولی تا تحریر این سطور جوابی از ایشان دریافت نداشته ام.

موضوع همچو کودتا چند ماه قبل از طرف مبصر ورزیده و صادق سیاسی جناب بلال احمد فاطمی، نواسه متفکر و مبارز بزرگ دودمان سادات کنر، جنرال سید حسن خان حسن متخلص به شیون، مطرح شد و طبق نظر بعدی فاطمی صاحب همان پیشگویی شان موجب گشت که از وقوع همچو کودتا در حال حاضر جلو گیری به عمل آید.

روایات و حدس های مبصرین سیاسی مشعر بر این است که حکومت اضلاع متحده در فکر تقویت و وقوع همچو کودتاست.

حدس میزنم که سفر صدراعظم قطر به قندهار آخرین تلاش سیاسی دولت اضلاع متحده در زمینه وقوع یک سلسله تغییرات و توقعات دولت اضلاع متحده است که تا هنوز مثمر ثمری نگشته است.

 تنها شنیده شد که در مناطق جنوب کشور دروازه مکاتب به روی دختران باز شده است و آن را هم ارتباط دادند به تقریب تدویر یک کنفرانس دیگری در ناروی.

به هرصورت اگر دولت اضلاع متحده و کشور های دیگر خواهان یک تغییر روبنایی در نظام طالب باشد، چرا سازمان ملل متحد با همچو اعلامیۀ خود زعامت قندهار را متوجه همچو کودتایی میسازد؟

چندی قبل دولت آخوندی ایران، به زعامت امارت اسلامی در قندهار وعده و پیشنهاد ساختن یک اردوی صد هزار نفری شبیه سپاه پاسداران ایران، در قندهار را نمود. زیرا دولت ایران زعامت ملا هیبت الله را دربرابر حکومت اضلاع متحده به تناسب کسانیکه در کنفرانس دوحه اشتراک داشتند، آشتی نا پذیر تلقی میکنند.

واین در ذات خود دلیلی دیگریست برای اضلاع متحده که باید به زعامت ملا هیبت الله را محتملا از طریق یک کودتای خاموش خاتمه دهند.

قابل تذکر است که موجودیت سازمان ملل متحد متکی بر تمویل مالی اضلاع متحده است و لذا سازمان ملل متحد در واقعیت  یک گدی کوکی است در دست دولت اضلاع متحده .

محال به نظر میرسد که که سازمان ملل متحد بدون استشارۀ حکومت اضلاع متحده به چنین امری مبادرت ورزیده باشد.

درین صورت چنین به نظر میرسد که دولت اضلاع متحده، خواهان کدام کودتای خاموش نبوده بلکه خواهان تشدید اختلافات میان طالبان و یک جنگ کامل عیارمیان ایشان است تا از یکطرف به تضعیف و احیاناً نابودی حکومت امارت اسلامی منتج گردیده و از طرفی هم به نابودی اسلحه ای بپردازند که در نتیجه شکست و فرار از ایشان در افغانستان باقی مانده است.

تنها آینده، از پلان های شیطان بزرگ در زمینه پرده بر خواهد داشت.

**************************************

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.