عرض تبریک به خانم محبوبه سراج

میرعبدالرحیم عزیز

336

۹ اکتوبر ۲۰۲۳

عکس یک عده از هموطنان ما که از عدم موفقیت خانم محبوبه سراج در بدست آوردن جایزۀ صلح نوبل شکوه می نمایند، اینجانب مراتب تبریک و شادباش خود را خدمت محبوبه سراج تقدیم میدارم. اگر شما محبوبه سراج قادر میشدید که جایزۀ صلح نوبل را از آن خود می کردید، از نظرگاه اینجانب، بزرگترین لطمه به حیثیت فردی و خانوادگی شما وارد میشد و این لکۀ ننگ دایمی به نام شما تا ابد حک می گردید. دو رکعت نماز نفل بخوانید و شکر خدا را بجا آورید که مورد انتخاب کمیتۀ جایزۀ نوبل قرار نگرفتید. از جانب دیگر، مورد تاخت وتاز حیوان صفتانی قرار گرفته اید که اینهم بدون کمترین تردید برای شما شخصیت بی همتا بخشیده است. حال می پردازم به تفصیل بیشتر:

۱. کمیته ای که جایزۀ نوبل را به افراد اعطاء می نماید، سیاسی شده و دست های نامرئی در انتخاب افراد در همه ساحات دخیل است. جایزۀ نوبل در دهه های چهل، پنجاه، شصت و هفتاد قرن ۲۰ نسبی مستقل بود و قضاوت شان در انتخاب دانشمندان و فعالان صلح در بدست آوردن جایزۀ نوبل تا اندازه ای شکل منصفانه داشت . اما با در نظرداشت تغییرات سیاسی جهان، کمیتۀ جایزۀ نوبل بیطرفی قبلی خود را از دست داده و بیشتر سیاسی و آلۀ دست قدرت ها شده است. کسانی که کاندید میشوند، باید پشتوانه ای یک یا چند قدرت جهانی را داشته باشند. چنین پشتوانه ایجاب می کند که فرد مورد نظر خدمات با ارزش سیاسی و استخباراتی به کشور ارباب انجام دهد تا مورد حمایت قرار گیرد. من به مبارزات نرگس محمدی ارزش قائل ام، اما در چنین حالات داشتن پشتوانۀ سیاسی صد در صد حتمی است که نرگس محمدی هم نمیتوانست بدون آن حتا در لیست داخل گردد. اگر خانم محبوبه سراج در چنین فضای نا سالم سیاسی جهان “موفق در بدست آوردن”  جایزۀ نوبل میشد، سوالات متعددی در مورد شخصیت باطنی اش خلق می گردید که نه برای خودش و نه برای خانوادۀ محترم شان خوش آیند میبود.

۲. طوریکه در فیسبوک ها و تیک توک های مشاهده میشود، اوباشان شورای نظار احمد شاه مسعود در صدد تخریب شخصیت ملی و فردی خانم محبوبه سراج اند. این گروه دزد و اوباش طاقت موفقیت دیگران را ندارند و از پیشرفت مردم خویش سخت رنج می کشند. اینها معتقد اند که باید همه خوبی های عالم متعلق به رهزنان شورای نظار باشد و بقیه مردم مستحق کلیه بدی ها در جهانند. هر انسان شریف و صاحب شخصیت انسانی، مانند چکشی است که بر فرق فرد فرد این گروه نابکار تاریخ فرود می آید. شما خانم محبوبه سراج باید سر به سجده بگذارید و دعا کنید که چطور پروردگار شما را از شر منافقان جمعیت اسلامی و دزدان و رهزنان شورای نظار در امان نگهداشته و در واقعیت، حماقت و نادانی این نابکاران تاریخ شما را از پرتگاه سقوط معنوی نجات داده است. تصور کرده میتوانید که چه شخصیتی می بودید که اگر این افراد و گروه رذیل و تجزیه طلب و خاک فروش از شما تعریف و توصیف می کردند؟ اسم مبارک شما در پهلوی اسمای افراد شرف باخته مانند برادران مسعود، امرالله صالح، دوستم، سید مخدوم رهین، محقق، سیاف  و ده های دیگر نوشته میشد. چنین یک حالت خدا نا خواسته برای شما مرگ مدنی و سیاسی محسوب میشد.

بسیار شاکر باشید که در هر دو حادثه، شخصیت معنوی شما ثابت باقی مانده است که آنهم خواست پرودگار بود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.