هشت پل عابر هوایی در شهر کابل ساخته می‌شود

177

مسئولان در شاروالی کابل می‌گویند که در سال جاری خورشیدی هشت پل هوایی با هزینه حدود 40 میلیون افغانی در شهر کابل ساخته خواهد شد. از سوی دیگر، شماری از باشندگان کابل با استقبال از این اقدام شاروالی می‌گویند که این پل‌ها اگر ساخته شود، سهولت‌های زیاد برای شهروندان ایجاد خواهد شد

مسئولان در شاروالی کابل می‌گویند که قرار است در سال جاری خورشیدی در مناطق مختلف شهر کابل پل‌های هوایی ساخته شود تا برای مردم در هنگام عبور از سرک‌ها سهولت ایجاد شود.

نعمت‌الله بارکزی، نماینده شاروالی کابل می‌گوید که به تعداد هشت پل هوایی در حوزه‌های دوم، پنجم، ششم و دهم و برخی مناطق دیگر شهر کابل با هزینه 40 میلیون افغانی ساخته می‌شود:”امسال برای عبور مردم از سرک‌های مزدحم، در ناحیه‌های 10، 2، 5 و 6 پل‌های هوایی خواهیم ساخت. کار ساخت این پل‌ها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.”

از سوی دیگر، شماری از باشندگان شهرکابل ساخت این پل‌ها را یک اقدام نیک پنداشته و می‌گویند که با این کار سهولت‌های  زیادی برای مردم ایجاد خواهد شد.

شریفه و نجیب دو تن از باشندگان شهر کابل در این مورد می‌گویند:”ساخت پل‌های هوایی به ویژه برای کودکانی که به مکتب می‌روند اقدام خوبی است و باعث آسایش مردم و جلوگیری از حوادث ترافیکی می‌شود.”

“این یک اقدام خوب است که در مناطق پرجمعیت کابل پل‌های هوایی ساخته شود و همچنین برای دانش‌آموزان مکاتب بسیار مفید است تا از تصادم جلوگیری شود و ازدحام نیز کم می‌شود.”

نبود پل‌های هوایی و ازدحام در سرک‌های کابل سبب نگرانی برخی مادران نیز می‌باشد.

ملالی مادری است که  وقتی اطفالش به مکتب می‌روند او تا پس آمدن آنان با نگرانی بسر می‌برد.

اکنون که خبر ساخت پل‌های هوایی به گوش او رسیده، با خوشحالی می‌گوید:”خوب است که پل هوایی ساخته شود، چون وقتی اطفالم به مکتب می‌روند خیلی می‌ترسم آنان را موتر نزند.”

شاروالی کابل پیش از این نیز اعلام کرده بود در سال جاری 165 پروژه را با هزینه 6.4 میلیارد افغانی در شهر کابل عملی می‌کند که از این طریق زمینه کار برای 250 هزار نفر فراهم خواهد شد.

کلید رادیو

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.