افغانستان و بازار آزاد / مصطفی عمرزی

0 1,206

افغانستان و بازار آزاد

(معرفی کتاب)

مصطفی «عمرزی»

با نشر دوباره ی این کتاب، بخش دیگری از کالا هایی را معاینه کرده ام که در بررسی مقوله ی سیاسی، سوای مسایل اقتصادی اند. هرچند نام کتاب، ذهنیت ها را به سمت داده های اقتصادی می کشاند، اما منظورم از گزینش این نام (افغانستان و …)، درست همان گزینه ای بود که در چاپ نخست این کتاب تشویق کرد؛ سال ها شور و غوغا را در بازاری بخریم که بی نهایت سیاسی بود.

 اندیشه بر افکار عامه که گره خورده در شکم، تنوع ادعا آورد، در زمان انعکاس، میانه ی تهی خود را در حالی بروز می دهد که آگاه می شویم دیگری خبری از انبوه پول های  انجویی و خارجی نیست.

با نشر دوباره ی این کتاب که تقریباً شش سال پس از نوبت نخست بود، خواستم وضاحت دهم، آن چه با عناوین پُر رنگ مدنی مود شد، در قلابی ترین نوع خویش، باید روزی به استهزا کشانیده می شد که ناممکن است در بستری به تفکر انسانی و دیموکراتیک، عدالت و آزادی رسید که از میلان بر چپ رویی تا تجربه ی افتراق و تحجر، نمی توان بر تخم هایی دل بسته شد که در کشتزار کوکنار، برای به اصطلاح دیموکراسی، حقوق زن، آزادی بیان و … با کود های انجویی، مردم مفلس و درمانده در شکم ها را مقطعه یی، به نهالی امیدوار ساختند که نه فقط وجود ندارد، بل حاصل توهم آن، طول و تفصیل چند گزارش خارجی است.

 شک ندارم که بدترین آفت اجتماعی و تاریخی را در 17 سال گذشته تجربه کردیم و سوگمندانه آلوده گی فکری، بخشی از همان حقیقتی است که کوشیده ام با انتشار    دوباره ی این کتاب، با افزودی و سخن نو، در برابر افغانان قرار دهم.

یادآوری:

ناشر کتاب «افغانستان و بازار آزاد»: دانش خپرندويه ټولنه (انجمن نشر دانش).

محل پخش و فروش کتاب «افغانستان و بازار آزاد»: کتاب فروشی دانش؛ رو به روی شرکت تجارتی رحیم گردیزی، در مسیر جاده ی ده افغانان- دهن باغ، کابل.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply