غول فساد و۱۶سال دالرپاشی برافغانستان/ محمد امین فروتن

0 738

 ازکجا آغاز باید کرد ؟ 

      غول فساد و۱۶سال دالرپاشی برافغانستان !!  

پیوسته بگذشته  بخش یکصدو شصت وششم :

وقتی درتکمیل یادداشت هفتهء قبل و با رعایت نهادینه سازیی مبارزه  علیه جرثومه فساد در مملکت مطالبی را نوشته و به عرض رسانده بودم  برخی از خواننده گان وعلاقه مندان یادداشت های این قلم درعالم استـــخاره و مراقــــبه ، اشارتأ و کنایاتأ ازاین قلم خواسته اند تا نسخه ای ، تعویذی و مرحمی را  نیزبرای التیام درد های استخوان سوز اعتیاد بر مصرف را نیز بنویسم ، بلادرنگ گوشهایم جرنگ کرد ودریافتم که براستی ما به عنوان یک نسلی ازاین جامعه  که دراین عصر زندگی میکنیم  بیماریی یاد فراموشی پیداکرده ایم لهذا درحد مجالی که امروز داریم ضمن ورود به مبحث تازه سیاسی که هنوز در پیرامون آن پهلوانان پنبه ای و پوشالی قدرت باهم دیگر شاخ و شانه میکشند به نسخه ها ی نیز اشاره میکنیم که قوی ترین وسیله و اسباب این فراموشی تاریخی ما شده است .

https://www.youtube.com/watch?v=K5-tx0sTmGA

من بارها گفته ام و نوشته که ملت بزرگ افغان اعم از تاجیکها ، پشتونها ، هزاره ها و دیگر اقوام ساکن درجغرافیای موسوم به افغانستان درمقطعی از تاریخ بصورت مستعجل و با نادیده گرفتن سیر تدریجی تکامل یک جامعه وارد حوزه پیشرفت و ترقی شده ایم خلاصه اینکه برای زرع وکاشت اعتیاد بر مصرف نسل پرخاشگر ما فرهنگ گذشته ما را از مفهوم تهی کرد و فرهنگ جدید و جلوه هایش را چون رمهء بزها بدنبال خود کشانید و بذر موازین منحرف و مافیائی را از زمین شحم کرده شده و آماده برای هرانحطاط سبز کرد. میتوان گفت که لباس وجامه ای از پیشرفت و ترقی  بنام نقشه راهی که هیچگاه با قد وقامت ، اقتصاد و فرهنگ بومی مردم افغانستان انطباق نداشت براندام  مردم افغانستان برتن کرد  و اینجاست که همه کاره های هیچکاره مردم ما هرقدر زورمیزنند نه تأثیری میگذارند و نه خود به جائی میرسند .

جالب و سخت شگفت انگیز است که گویا پیروان عقائید و اندیشه های گوناگون ساکن در جغرافیای افغانستان در فرهنگ زراندوزی و غارتگری باهم اشتراک دارند و نه میگذارند آب ذلال ریشه معنویت وارزشهای  تمدنی را که با وجدان ملی مردم افغانستان عجین شده اند آبیاری کند  .دربسترچنین شرائط و اوضاع و احوال است  که عده ای شب وروز درزرق وبرق دنیا غرق اند ودر بیان جهت گیری های طبقاتی مبارزه با تجمل ، اشرافیت و پول پرستی را همچون میوه ممنوعه بهشت اعلام میکند . نباید تعجب کرد که چرا و چگونه یک  طبقه جدیدی که از ثروت ها و پولهای به باد آورده جهاد و زکات و انفال بوجود آمده و به شغل شریف غارت و دزدی مشغول گشته اند !

https://www.youtube.com/watch?v=0fy9l_JsUWQ

حکم محکمه کامران علیزائی رئیس شورای ولایتی هرات

 خلاصه اینکه درکشمکش طبقاتی امروزی حاکم بر افغانستان  تمامی انواعی از اختلافات اعم از قومی ، مذهبی ، زبانی و سمتی دارای مشخصات معین و مشترکی هستند و آن این است که در ویترین تاریخ  معاصر شعار های قومی ، مذهبی ، نژادی…..رنگ مذهبی اختیارنموده است و همه راه ها به دالر شریف وصل میشود . اما چه کسی نه میداند که راه حل این معضل جامعه شناسانه اصلاحات عمیق و گسترده ای اند  که تک ، تکی از شهروندان این مرزوبوم  خود را در آئینه آن بنگرند .

                   کنکاش  سفر جنرال دوستم به ترکیه !

روزجمعه ۲۹ ثور آنگاهی که از دروازه های کاخ جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس حکومت وحدت ملی چند عراده موترهای تیز رفتار به بیرون آمد بلادرنگ بازار شائعات درکابل نیز داغ گردید

https://www.youtube.com/watch?v=7_ALsfr-EnY&ab_channel=nauandeshiTerbione

وبرخی از مخالفین تازه نفس  جنرال عبدالرشید دوستم  مسافرتی را که ظاهرأ در راستای مدوای برخی بیماری های مانند بیماریی قند ، اضافه وزن ، چربی بدن ودیگر بیماری ها به ترکیه خوانده شد بلا درنگ بازار شائعات نیز گرمی یافت و بدون آنکه توانمندی ها و ضرورت امروزیی  پهلوان دوستم یا بانک  چهل ساله مشروعیت دهی را بنگرند واکنش ها دربرابر آن درحوزه قدرت  زمامداران مافیایی ارگ بویژه تیم تحؤل و تداؤم برهبریی محمد اشرف غنی مورد بررسی قرار گرفت .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply