بحثی که امروز در جامعه ای مدنی واقعی افغانستان، در بین فعالان جامعه ای مدنی واقعی افغانستان عزیز در جریان است و نهاد های مزدور به ایران می خواهند بالای آن لهاف خاموشی بکشانند، بحث مفسدین اداری و مخربین حزب جمعیت و شورای نظار میباشد!

بحثی که امروز در بین فعالان جامعه ای مدنی واقعی افغانستان در جریان است ، بحث شناسایی بهتر مخربین پروسه ای صلح بین الافغانی میباشد!

اینکه “شغالان مخرب جامعه ای مدنی افغانستان” از لابلای رسانه های ایران محور داخل افغانستان چه چیز های مخرب و دروغ را، جهت تضعیف و تخریب نظام نیم بند افغانستان، جهت تفرقه اندازی در بین اقوام شریف افغانستان، در خور مردم می دهند، قابل ارزیابی های دقیق علمی می باشد!

به هر صورت موضوع امروز از این قرار است:

صلاح الدین ربانی میلیونر غیر قانونی جنگسالار ایران محور و عضو برجسته ای حزب جمعیت، یعنی عضو حزب صلح افغانستان یعنی که تا هنوز به حیث وزیر خارجه نه صلاحیت های وظیفه ای خودش را می شناسد، نه مسولیت های وظیفه ای خودش را می شناسدو نه هم صلاحیت ها و مسولیت های وظیفه ای دیگران را‌ می شناسد، در عین حالی که در مهمترین جلسه ای بین المللی شرکت نمی ورزد، و با این تخریب خود آشکارا خلاف پروسه صلح و به نفع طویل ساختن جنگ در افغانستان عمل می کند، امر بر طرفی وزیر داخله، وزیر دفاع و امر بر طرفی روسای جمله سکتور امنیتی کشور را صادر می کند!

در همچو حالت و وضعیت بغرنج که وطن عزیز ما گرفتار است، ریس جمهور علمگرای ما مجبور می شود که همه کار های مهم حکومتی و دولتی را برای دقایقی کنار گذاشته و وزیر خارجه ای کمسواد مملکت را با مهربانی تمام یک لکچر از دروس حقوق تقدیم نماید، چنانچه به آدرس وزیر خارجه ای کمسواد مملکت می نویسد:

” بادرنظرداشت حساسیت زمان و شرایط خاص که کشور از آن عبور می‌نماید، نخبگان سیاسی، مقام‌های دولتی وبزرگان کشور با وحدت نظر و حفظ اجماع، برای فایق‌آمدن به مشکلات موجود کشور همت گمارند.
طبق فیصلۀ رهبری حکومت وحدت ملی، تمام حوادث اخیر بصورت شفاف و به شمولیت کسانیکه ازاین حوادث متضرر شده‌اند، تحت بررسی همه جانبه قرار دارد که در پایان نتایج آن با مردم شریک خواهد شد.
در پیوند به اظهارات صلاح‌الدین ربانی در کنفرانس مطبوعاتی، خاطرنشان می‌گردد که سمت مشاوریت امنیت ملی کشور، سمت اجرایی در سکتور امنیتی نیست. مشاور امنیت ملی وظیفۀ خویش را با کمال صداقت به مهین انجام داده و می‌دهد. پیش داوری‌ها در مورد مسوولان سکتور امنیتی به دور از پروسه‌های رسمی که در جریان است، می‌باشد و صرفا سبب تشویش و پراگنده‌شدن تمرکز قوای مسلح در وظایف خطیر گردیده و نیز باعث تشویش اذهان عامه می‌گردد که از آن صرفاً دشمن سود می‌برد.
تمام شخصیت‌های که مسوولیت امور کشور را عهده‌دار هستند، در قبال کشور مسوولیت دارند و در خصوص موضوعات باید مسوولانه عمل نمایند.
همچنان از تمام شخصیت‌ها، نهادهای سیاسی، مدنی و اجتماعی در کشور توقع می‌رود که نظر به حساسیت وقت و زمان، از درایت کامل کار گیرند و مانع اهداف دشمنان مردم افغانستان گردند که همانا تفرقه‌افگنی در صفوف ملت است.
افغانستان فردا میزبان نشست مهم تحت نام “پروسۀ کابل” خواهد بود که حمایت از آن وظیفۀ ملی و افغانی همه ماست و به‌منظور بیرون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات، اکنون اجماع منطقوی و جهانی به‌وجود آمده‌است. مشکل ایجادکردن در روند برگزاری نشست مهم “پروسۀ کابل” که برنامه ملی می‌باشد، خلاف منافع ملی کشور محسوب می‌شود.”

بعد از این درس حقوقی ریس جمهور به وزیر خارجه، از به جای آنکه حزب مخرب جمعیت و مفسدین آن از شرم و خجالت عرق جبین شان را پاک نموده به معذرت خواهی و یا اقلاٌ به خاموشی بپیوندد، مفسد اداری دیگر، عطامحمد نور میلیونر غیر قانونی جنگسالار ایران محور و عضو برجسته ای حزب جمعیت، در عین حالی که خودش از ویتامین های ناتو گردن انداخته و از راه فساد اداری خود را صاحب میلیونها دالر ساخته است، زبان به انتقاد می گشاید و اظهار می دارد که چرا مشاور امنیت ملی آقای اتمر قرار داد امنیتی را با امریکا امضا نموده است، وی سمت اجرایی ندارد.

عطامحمد نور کمسواد باید فرق بین موضوعات “سمت اجرایی” و “به نمایندگی حکومت قرار دادی را امضا کردن” را بیآموزد، قبل از آنکه وی نظم نیم بند افغانستان را بیشتر از این نیز تضعیف و تخریب نماید!

————————————————-
به پیش به سوی مبارزه با فساد اداری و آوردن صلح بین الافغانی!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و هر چه دقیقتر در راۀ مبارزه با فساد اداری!
به امید مبارزۀ هر چه سریعتر و دقیقتر با ایران محوری ها و پاکستان محوری های مخرب در افغانستان عزیز!
به امید دقت به کوچکترین واحد های کاری در هر ساحۀ کاری ما!
به امید اتحاد و وحدت هر چه بیشتر اقوام شریف افغانستان!
به امید صلح، ثبات، عدالت اجتماعی، قانونیت، ترقی و رفاه برای مردم رنجدیدۀ ما