پس از ناحیه پنجم؛ ناحیه دوازدهم نیز وحشتناک شده است

0 807

ناحیه دوازدهم شهر کابل در این روزها سطح بالای جرایم جنایی را تجربه می‌کند. تنها در یک هفته گذشته علاوه بر سرقت‌های مسلحانه منازل مسکونی، ساحات تجارتی و وسایط نقلیه، سه مورد قتل مرموز به وقوع پیوسته است.
در این ناحیه شهر کابل که حالا ناامن‌تر گردیده است، افراد مسلح غیر مسوول آزادانه گشت‌وگذار دارند.
براساس یافته‌ها؛ مسوولان امنیتی در آنجا شدیداً زیر نفود زورمندان مسلح بوده و توان جلوگیری از جرایم را ندارند.

ناحیه دوازهم شهر کابل شامل ساحات بگرامی، قسمت‌های از ولسوالی بت‌ خاک و منطقه پلچرخی، احمد شاه بابا مینه، پروژه غرب احمد شاه بابا مینه و برخی ساحات دیگر دارای مساحت مجموعی ۴۸۸۰۶۰۰۰ متر مربع در شرق پایتخت واقع است.
تنها در هفته که گذشت؛ علاوه بر سه رویداد قتل مرموز، شش رویداد سرقت مسلحانه منازل مسکونی و ساحات تجارتی و وسایط نقلیه به وقوع پیوسته است. درست پنجشنبه هفته گذشته افراد مسلح ناشناس یک صراف را با خود بردند و پس از لت‌وکوب شدید؛ در بدل پول رهایش کردند.

درست در همین چند روز گذشته؛ افراد مسلح غیر مسوول به درگیری با نیروهای پولیس پرداخته که در نتیجه دو تن شان کشته شدند و یک تن دیگر شان زخمی گردید.
اهالی ناحیه دوازدهم شهر کابل می‌گویند، در هر هفته به صورت اوسط شش رویداد سرقت مسلحانه در نقاط مختلف این ناحیه به وقوع می‌پیوندد و این ناحیه به یکی از آسیب پذیرترین نواحی در سطح کابل مبدل گردیده است.

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به روزنامه سرحط می‌گوید، گروه‌های مسلح مشکل اساسی در این ناحیه به حساب می‌روند. او می‌گوید: «وجود مشکلات امنیتی در ناحیه دوازدهم شهر کابل را تائید می‌کنم. برخی سارقین مسلح که آرامش زنده‌گی مردم را برهم می‌زنند؛ شناسایی گردیده و عنقریب دستگیر خواهند شد».
منابع می‌گویند، نفوذپذیری مسوولان امنیتی به شمول آمر حوزه و مدیر جرایم جنایی از برخی زورمندان محلی و گروه‌های مسلح غیر مسوول در این ناحیه؛ مشکل اساسی به شمار می‌رود. باشنده‌گان ناحیه دوازدهم پایتخت کشور به سرخط می‌گویند، مسوولان امنیتی تعهد کاری نسبت به تامین امنیت مردم ندارند و از همینرو فضای آرام زنده‌گی در شرق پایتخت؛ برهم خورده است.

رحیم گل صافی آمر حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل در مصاحبه‌ای با سرخط؛ ضمن رد این اتهام از دستاوردهای پولیس در این بخش کابل یاد کرده، ولی از ارایه هر نوع جزئیات در باره دستاورد خودداری می‌کند.
بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل نیز هر نوع نفوذپذیری زورمندان محلی و افراد مسلح غیر مسوول در تشکیلات حوزه دوازدهم امنیتی پولیس را رد می‌کند. او می‌گوید: «تا هنوز با چنین موردی برنخوردیم و در صورت مواجه شدن با آن؛ پولیس با استفاده از صلاحیت قانونی‌اش، اقدام خواهد کرد».

براساس یافته‌ها؛ تشکیل کم حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل نیز از دیگر مشکلات به حساب می‌آید. تشکیل این حوزه امنیتی کابل به ۲۰۰ پرسونل امنیتی می‌رسد که بخشی از آن به عنوان محافظ با آمر و معاون حوزه کار می‌کنند و از میان رقم فوق؛ بیست سرباز هم به قوماندانی امنیه ولسوالی بگرامی توظیف شده اند.
قوماندانی امنیه می‌گوید، در ده روز گذشته ۴۹۹ رویداد جرمی و جنایی در کابل به وقوع پیوسته که در اثر عملیات‌های اجرا شده، ۶۵ مظنون دستګیر شده اند. این شمار رویدادهای جرمی ناحیه دوازدهم را نیز در بردارد.

علاوه بر جرایم جنایی در ناحیه فوق؛ غصب زمین از سوی برخی زورمندان محلی و افراد مسلح غیر مسوول نیز در این ناحیه بیش‌تر به چشم می‌خورد.
ناحیه دوازدهم با ساحه غیر پلانی ۳۳۰۰۰۰۰۰۰ متر از نقاط خوبی مورد هدف برای غاصبین بوده، آنگونه که به آتش کشیدن ساختمان ناحیه دوازدهم شهر کابل در سال ۱۳۹۴ در پی برگرداندن ساحات غصب شده از سوی برخی زورمندان و آشوب‌گران؛ نمونه‌ای بارزی آنست.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply