روزی حرام بر دسترخوان راهزنان

0 647

یافته‌های سرخط نشان می‌دهد، طالبان راهزن همه ۲۴۸۸ تُن مواد خوراکی شامل آرد، برنج و روغن را که چندی پیش از ولسوالی شهرک ولایت غور دزدیده بودند، همه را حیف و میل کرده اند.

تلاش‌ها بر این بود که با میانجیگری موسفیدان، متنفذین و بزرگان قومی این هشت وسیله باربری همراه با اموالش به موسسه خیریه برگشت داده شود، اما طالبان همه را حیف و میل کرده و خبری از وسایط هم نیست. باشنده‌های شهرک می‌گویند، طالبان این اموال را بین خود تقسیم نموده اند. اگر طالبان این اموال را غنیمت خوانده اند، اشتباه رفته اند.

هفته گذشته طالبان هشت وسیله باربری حامل ۲۴۸ تن مواد خوراکی شامل آرد، برنج و روغن را همراه با راننده‌های آن از ولسوالی شهرک ولایت غور به منطقه‌ای نامعلومی با خود بردند. این کمک‌ها قرار بود بر مستضعفین و بیماران سوءتغذی و مبتلایان به توبرکلوز در فیروز کوه مرکز غور توزیع شود، ولی متاسفانه در اثر راهزنی به مستحقین نرسید.

مقام ولایت غور به روزنامه سرخط می‌گوید، همه این مواد کمکی سازمان غذایی جهان حیف‌ومیل شده است. عبدالحی خطیبی در مصاحبه‌ای با سرنط می‌گوید: «مقام ولایت؛ موسفیدان، متنفذین و بزرگان قومی را در همان آغاز از این ماجرا در میان گذاشت تا وسایط یادشده با اموالش دوباره تحویل داده شود، ولی گزارش‌های که ما دریافت کرده ایم حاکی از آنست که طالبان همه این کمک‌ها را حیف‌ومیل کرده اند. تا هنوز گزارشی در مورد موقعیت وسایط باربری هم بدست نسیت».

برخی باشنده‌گان ولسوالی شهرک ولایت غور مدعی اند که طالبان ۲۴۸ تن مواد خوراکی را بین خود تقسیم کرده اند و حتی همان مستحقین و مستضعفین در محل زیر تسلط طالبان نیز از آن بهره‌مند نشدند. آنان می‌گویند، قسمتی از این مواد خوراکی به ولایت هرات نیز انتقال داده شده است.

این ۲۴۸ تُن مواد خوراکی بخشی از کمک‌های زمستانی سازمان غذایی جهان بود. این تنها مورد راهزنی نبست که در غور به اتفاق می‌افتد، بلکه جنگجویان طالب از مدتی به اینسو در مناطق صعب‌العبور شاهراه هرات – غور را که حکومت بر آن تسلط ندارد، ناامن ساخته اند.

عبدالبصیر قادری معاون شورای ولایتی غور نیز به سرخط می‌گوید،کمک‌های که قرار بود در این هوای سرد و در آستانه زمستان به مستحقین برسد، متاسفانه بدست آنانی افتید که هر روز به دنبال ایجاد وحشت هستند.

غوری‌ها؛ این مشکل را به حکومت محلی نسبت می‌دهند، چون طالبان را سرکوب نکردند و همین راهزنی در محضر عام؛ دال بر این مدعا است.

اما عبدالروف احمدی، سخنگوی زون پولیس زون ۶۰۶ انصار در غرب کشور ضمن پذیرفتن مشکلات می‌گوید، عنقریب گروهی از سارقین که از مدتی به اینسو در شاهراه‌ها دست به سرقت می‌زدند، دستگیر شده اند، اما اینجا بحث طالب هم است. او می‌گوید: «بدون شک طالبان، افراد مسلح غیر مسوول و این سارقین اند که در مناطق دور از تسلط حکومت برای مسافرین مشکل ایجاد می‌کنند. اخیراً برای از میان برداشتن این مشکل تصمیم گرفته شده تا پولیس مخفی با جامه‌ای ملکی و سلاح کمری در شاهراه‌ توظیف گردند و نگذارند که مشکلی برای مسافرین پیش آید».

باورها اینست که این طرح برای مشکل‌زدایی کافی نبوده و نیازمند توظیف پرسونل کافی امنیتی در شاهراه و سرکوب دشمنان می‌باشد، در غیرآن حقوق مستحقین و مستضعفین را طالبان خواهند دزدید.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply