جنرال قمر جاوید باجوه کیست و دلیل دین ستیزی اش چیست؟

0 1,822

سید جمال اخگر

جنرال باجوه در دوم جنوری سال ۱۹۵۹ در منطقه گکر مندی واقع ایالت پنجاب پاکستان به دنیا آمده و از تبار احمدیانی های پاکستان می باشد که پدرش نیز افسر اسبق ارتش پاکستان بود.

این جنرال بلند پایه پاکستانی که ۵۷ سال سن دارد تحصیلات مقدماتی نظامی خود را در اسلام آباد انجام داده و سپس برای ادامه تحصیل به کانادا و آمریکا رفته و در پوهنتون های نظامی تورنتو و کلیفورنیا تحصیل کرده است.

باجوه بیش از ده سال از خدمتش را در مرز مشترک میان هند و پاکستان گذرانده  و به صفت رييس ارکان آموزش ارتش پاکستان ایفای وظیفه کرده و همچنین در عملیات مشترک بین‌المللی در کشور کانگو نیز از سوی ارتش پاکستان فرستاده شده بود.

پس از آن که باجوه به کرسی لوی درستیز پاکستان تکیه زد دست به یک سلسله اقدامات حساسیت بر انگیز در سطح کشور پاکستان زد که در آخرین مورد این نظامی ارشد پاکستان مدارس دینی در پاکستان را مورد انتقاد قرار داده ادعا کرده است که در این مدارس تروریستان تربیت و پرورش می یابند.

در ارتباط به همین موضوع خواستم تا به اظهارات اخیر باجوه نا گفته هایی را با هموطنان عزیز خویش شریک ساخته و روی ابعاد مختلف این موضع سخنانی را یاد آور شوم.

طوری که در نخست تذکر دادم باجوه منسوب به قوم احمدیانی در پاکستان می باشد و معلومات هایی که بنده در رابطه به احمدیانی های پاکستان دارم این قوم در واقع فطرتاً دین ستیزی و دین گریز اند و پابندی چندانی به عقاید مذهبی و دینی ندارند تا جایی که اکثر مردمان این قوم در پاکستان دچار اعمال زشتی مانند ، شراب نوشی ، استفاده بی رویه از دخانیات نشه آور ، شرکت و راه اندازی محافل مزخرف مانند رقصاندن خانم ها و علاقمند شدید فلم های سکس و پورن استارها  و دیگر اعمال زشت مانند  زنا ، لواطت و ….و دچار اند .

قرار معلومات هیرا مندی در لاهور پاکستان که محل اصلی  تجمع کتله های بزرگی از فاحشه ها ، تن فروش ها و منبع فجایع پاکستان می باشد شمار زیادی از این تن فروشان منسوب به تبار احمدیانی های پنجاب پاکستان می باشند که امروزه بازار فجایع را در پاکستان گرمتر ساخته اند.

گفته می شود با آن که بازار های تن فروشی در پاکستان از ایجاد این کشور تا کنون رونق خاصی دارد و دولت پاکستان کاری به کار آن ها ندارد اما با منسوب شدن جنرال باجوه به صفت رییس ستاد ارتش پاکستان بازار هیرا مندی در لاهور و نمایندگی های ان در شهر های بزرگ پاکستان جمع و جوش دیگری یافته و حتا تن فروشان بازارهای سکس پاکستان که از تبار احمدیانی می باشند پس از گزینش باجوه به عنوان رییس ستاد ارتش این کشور محافل بزرگ شادی ، رقص و سکس بر پا کردند و این امر را یک دستآورد و افتخار بزرگ برای خود تلقی می کنند که شخصی از تبار خود آنها به یک پست بلند دولتی در پاکستان گماشته شده است.

از سوی دیگر باجوه تحصیلات عالی خود را در کشورهای امریکا و کانادا به پایان رسانیده که فضای این دوکشور نیز اثراتی را در امر دین ستیزی این جنرال پاکستانی داشته است.

هر چند می پذیرم که شماری مدارس پاکستان یکی از محلات عمده پرورش تروریستان در منطقه محسوب می شود و اکثر حملات بالای کشور عزیز ما افغانستان نیز از همانجاها سرچشمه می گیرد اما به عنوان یک مسلمان به هیچ عنوان طرفدار بسته شدن دروازه های تمام مدارس دینی نمی باشم ، زیرا اگر واقعن باجوه در امر مبارزه با تروریزم جدیت دارد راهای فراوان دیگری مانند ، قطع کمک های مالی از سوی حکومت این کشور به تروریستان ، ندادن پناهگاه های امن به تروریستان ، بسته کردن دروازه های مدارسی که یک لیست مکمل آن از سوی دولت افغانستان در اختیار حکومت پاکستان قرار گرفته و عملاً زیر نظر حکومت پاکستان فعالیت دارند، پناه ندادن رهبران طالبان افغان در شهر های بزرگ این کشور و ده ها مورد دیگر… وجود دارد.

جنرال باجوه با بیان سخنان اخیر خویش در واقع تمام مدارس دینی را محکوم قرار داد اما واقعیت امر این است که مدارس بی طرف و واقعی دینی زیادی در پاکستان و افغانستان داریم که از تندروی بیزار اند و خواهان صلح و ثبات در منطقه می باشند.

سخن جالب تر از همه این که، ملاهای پاکستانی ای که خود را تیکه داران دین می پندارند در برابر سخنان اخیر باجوه مهر سکوت بر لب زده و هیچ واکنشی را از خود نشان ندادند که این خود نشاندهنده وابستگی شدید این ملاها به استخبارات پاکستان می باشد اما اگر سهواً هم رییس ستاد ارتش افغانستان چنین سخنان را بر زبان میراند مطمئنم که غوغای ملاهای پاکستانی به آسمان هفتم بلند می شد اما دیده شد که در مورد اظهارات باجوه نه ملاها ونه طالبان پاکستان و نه طالبان افغان واکنش نشان دادند ، بناءً موارد متذکره به صراحت بیانگر این است که چیز هایی بین ملا ها ، طالبان و آی اس آی در جریان است که ما از آن بیخبریم.  والله اعلم

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply