نیرو های امنیتی افغان قهرمانان قرن : نویسنده : سبحان امیری

0 860

نیرو های امنیتی افغان قهرمانان قرن : نویسنده : سبحان امیری

جنگ افغانستان با گذشت هر روز ابعاد گسترده را به خود میگیرد و کشور های منطقه تلاش میکنند تا منافع خود را از طریق جنگ در افغانستان جستجو کنند .  امروز افغانستان در مقایسه به هر کشور دیگر درگیر تروریزم بین المللی است و نیرو های امنیتی در برابر آن به گونه جدی مبارزه میکنند . نیرو های افغان به نیابت از کشور های جهان در برابر تروریزم قربانی میدهند و این قربانی نیرو های افغان بسیاری از کشور های منطقه و حتی جهان را از شر تروریزم مصون ساخته است .

در این اواخر کشور های منطقه بخصوص دو همسایه افغانستان ( پاکستان و ایران ) تلاش میکنند تا با استفاده از گروه های تروریستی در برابر پروژه های بزرگ اقتصادی افغانستان موانع ایجاد کنند . پاکستان با این کار میخواهد که افغانستان دستخوش نا امنی ها باشد زیرا افغانستان به یک بازار بزرگ مصرفی پاکستان مبدل شده است و این کشور سالانه بیش از یک میلیارد دالر صادرات به افغانستان دارد هر چند که اکنون این رقم کاهش پیدا کرده است .  و ایران نیز به این گونه با حمایت از گروه طالبان در غرب افغانستان میخواهد که مدیریت آب را که در این آواخر از سوی حکومت وحدت ملی به گونه جدی دنبال میشود را به چالش بکشد و نگذارد که بند های آب که مانع ریختن آب افغانستان به خاک ایران میشود از آن به گونه درست استفاده شود . تروریزم تنها در حد طالبان خلاصه نمیشود بلکه ده ها گروه تروریستی در افغانستان فعالیت میکنند و هر کدام این گروه ها به هدف خاص منافع برخی کشور ها را تامین میکنند .

امروز نیرو های امنیتی افغانستان در خط نخست برای دفاع از مردم افغانستان قربانی میدهند و در بدترین شرایط در کنار مردم افغانستان هستند . طالبان مسلح با آغاز عملیات خندق به حملات شان در بیشتر ولایات تشدید بخشیدند و تلاش نمودند که فعالیت نیرو های امنیتی افغانستان را به چالش بکشند زیرا با گذشت هر روز نیرو های امنیتی تقویت میشوند و با امکانات پیشرفته مجهز میشوند. طالبان مسلح اینرا خوب درک کرده اند که اگر روند تجهیز نیرو های امنیتی افغانستان به همین گونه ادامه پیدا کند نیرو های افغان تا چند سال دیگر از امکانات پیشرفته نظامی برخوردار خواهند و دیگر برای گروه طالبان مجال فعالیت های تروریستی را نخواهند داد .  

مردم افغانستان موفق شد که چهار دهه جنگ و ویرانی را عقب زده و افغانستان امروز را به وجود بیاورند؛ با اطمنان ما می توانیم از جنگ های چریکی امروز نیز عبور کنیم. اکنون دشمنان مردم و حکومت افغانستان توان مقابله در میادین جنگ را از دست داده اند و در تلاش راه اندازی جنگ های فرقه ای در افغانستان هستند. سربازان افغانستان طی پانزده سال در قبال جنگ های نیابتی مبارزه کردند. سربازان افغانستان نیاز به حمایت دارند؛ مردم افغانستان به عنوان یک شهروند مکلف هستند که صدای سرباز فداکار افغانستان را بلند کنند .  سربازان ما با سایر سربازان جهان تفاوت دارند؛ سربازان و نیرو های امنیتی کشور های دیگر شاید در یک سال دو بار به جبهه جنگ نروند اما سربازان افغانستان با شرایط دشوار حتی در یک سال نیز در جبهه جنگ میباشند به خانواده و نزیکان شان رسیدگی کرده نمیتوانند اما با آن هم آنان با اراده مستحکم به دفاع از وطن و مردم افغانستان ادامه میدهند و هرگز ما شاهد نبودیم که یکتن از نیروی امنیتی در دفاع کشور اظهار خستگی کرده باشد .

جا دارد که از مردم  بخواهیم  که از فداکاری های سربازان ما بی دریغ حمایت کنند و از دولت هم توقع داریم که برای رسیدن به افغانستان با اقتدار، نهاد های امنیتی را عاری از فساد اداری بسازد .

سربازی که از هلمند است، ولی برای نجات باشندگان کندز می رزمد؛ سربازی که از ارزگان است، ولی برای نجات کندهار می رزمد، مصداق عینی فداکاری و ادای دین در قبال افغانستان است. و به عنوان حرف اخیر اینکه سربازی عشق است، عشقی که پیامد آن آزادگی و استواری است. سربازی و عشق به رزمندگی چون امتیازگیری و رتبه های جنرالی مروج شده بین افغان ها نیست ثمراتش که از پدر برای پسر ثمراتش به میراث بماند. سرباز، نمادى از همدلی و یکرنگی برای فردای افغانستان است و بیاییم در نظام افغانستان، فراتر از شعار و حرف، به سرباز و به وجود سرباز ارج بگزاریم.

وقتی به فداکاری ها و جان بازی های سربازان افغانستان می بینیم، به خود می بالم که از افغانستان هستم. ما در برابر بزرگترین جنگ های نیابتی و استخباراتی کشورهای منطقه و جهان می رزمیم. این جنگ از مردم افغانستان هر روز قربانی می گیرد، ولی مردم خسته از جنگ افغانستان، چشم امیدشان همین سربازان سبزپوش است. مردم افغانستان آرزو دارند که بیش از این، شاهد مرگ سربازان رزمندۀ افغانستان نباشند.

من به عنوان یک افغان باور دارم که این نیرو ها میتوانند در آینده پوز دشمنان مردم افغانستان را به خاک می مالند د افغانستان از این بد بختی بزرگ ناشی از منافع دیگران رهایی می بخشند .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply