خدمت جناب اقای احسان لمر /قاسم باز

0 612

قاسم باز                                                                                            ۲۰۱۸/۲۹/۶

خدمت جناب اقای احسان لمر، شخصیکه استرداد استقلال و ازادی افغانستان را          سازش انګلیس ها  به نادرخان درجبهه و جنګ ټل وانمود میسازد.

پس به اساس ګفته و ماخذ این هموطن، استرداد استقلال افغانستان یک سازش بین حکومت امان الله خان و دولت انګلیس بود.

هموطن محترم جناب اقای احسان لمر !
شما که در باره مرام حزب تان یعنی حزب مساوات مشهور به حزب محمد هاشم میوندوال در باره خوبی مرام حزب مساوات تان که میګوید ، ان حزب مرام عالی داشت، پس درباره مرامهای عالی و خوب دیګر احزاب چی فکر میکند، ایا دیګر احزاب از حزب شما کرده مرام و اهداف خوب نداشت، پس اګر داشت لطفآ ګپ سنجیده زن.
برادر محترم اقای احسان لمر !
نوشتن اهداف اینده کاری یک رهبر و یا مرام سیاسی یک حزب بالای روی صفحه کاغذ تا پیاده نمودن ان اهداف در عمل زمین تا اسمان فرق دارد .

من و دیګر هموطنان شما نیز میتوانیم به روی صفحه کاغذ چیزهای خوب بنویسیم و متذکر ګردیم ، که اګر ما به قدرت رسیدیم افغانستان را در پنج سال بهشت روی زمین میسازیم، برای هر هموطن خود یک خانه بسویه وزیر اکبرخان مینه میسازیم، به هر خانواده افغان یک موتر بنز مادل جدید میدهیم تمام افراد و اطفال کشور را به مکتب میفرستیم به هر دو قطب جهانی برادر وار زندګی میکنیم ( اګر بتوانیم )، بخاطر اوردن امنیت صلح و سلم و دست درازی کشورهای همسایه یعنی روس ، چین، پاکستان و ایران ، به پاکستان از مسله پشتونستان تیر میشویم اب دریا کنر را مسدود نمی سازیم، به کشور ایران دوستی برادرانه را تعقیب میکنیم اب که بطرف ایران میرود به انها و ګذار میشویم بند سلما ووو را نمی سازیم بعضی حصص ولایت فراه و نیمروز را به ایران بخاطر حسن نیت و روابط نیک ذات البینی واګذار میشویم . به هر جاسوس سیاه و کا جی بی چیزی نمیګویم. مساوات عام و تام را اعلان میکنیم ووو، همچنان حزب پرچم ، خلق ،شعله جاوید، اخوانی، افغان ملتی ، ظاهر شاهی و داودخانیها را از وطن ګم میکنیم یک جامعه ایدیال سوسیالیزم مساواتی تیپ امریکایی را میسازیم و صدها اهداف بهتر و خوبتر از این. تجارت را رونق میدهیم، تمام سرکهای افغانستان قیر دو هزار بند برق، یکنیم هزار پروند طیاره ډی سی ۱۰ را خریداری میکنیم ، پنجصد میدان هوایی بین الملی را در افغانستان اباد و میسازیم، بمردم ناتوان هوتل های مانند هوتل کانتینتال و سرینا کابل میسازیم. به افراد محسن مانند قصرهای چهلستون و دارالاامان برای بود وباش انها جور میکنم. تمام افراد کشور را در دو سال پروفیسور میسازم. و هزارها چیزی بهتر دیګر. ووو.
خوب جناب بزرګوار اقای لمر. به این مقدمه کاری و مرام فوق من فکر نمیکنید که این اهداف کاری و مرام و ارزو م من بمراتب بهتر تر از مرام حزب مساوات شما نیست ، مطمینم که جواب شما بلی است . ولی اینرا خوب میدانم که شما حتمآ سوال خواهند نمود که پول و منابع تمویل کننده انرا واضح سازید.

پس سوال در اینجا است که یک حزب، انهم مانند حزب دونیم نفره مساوات، ایا میتواند تمام اهداف خوب و عالی خود را که در مرام نامه حزب خود ګنجانیده، ایا میتواند تمام انرا در مدت چند سال پیاده نماید ؟ / ابدآ نی !

اقای محترم احسان لمر.!
رهبر فقید حزب مساوات اقای محمدهاشم میوندوال صدراعظم دهه به اصطلاح دیموکراسی، شخصیکه جناب شهید محمد موسی شفیق را اب فروش خطاب کند، شخص و حزب که فامیل ظاهر شاه را مهاجرین دهرادون خطاب کند، حزب که رهبر شان بخاطر چوکی و مقام صدارت پاهای شاه افغانستان را ببوسد، حزب که داودخان را سازش کار روسی خطاب نماید، حزب که تمام افراد حزب شعله جاوید را نوکران چین حساب نماید، حزب که تمام احزاب مسلمان را عقب ګرا و بی دانش خطاب کند، چطور میتواند انها در افغانستان یک حکومت ایدیال سوسیالیزم تیپ مساواتی امریکایی را به ذوق خود بمیان اورد،

جناب اقای احسان لمر ، نوشتن و تقریر نمودن در یک ګردهمایی و یا یک مجلس کار بسیار اسان و سهل است ۲۵٪ مردم افغانستان میتواند به روی صفحه کاغذ مرام خوب و عالی بنویسد و انرا در اجتماعات بزرګ مردم اعلان کند، مهم تر اینست که این اشخاص که اینګونه ادعاهای بلندی پروازی را در خیال و فکر خود دارد چطور میتواند مرام خود را در جامعه سنتی مانند افغانستان جامه عمل بپوشاند،

هموطن ګرامی احسان لمر.

ما به دو چشم خود دیدیم افراد که برنامه های عالی از حزب شما داشتند انها در وقت و اقتدار خود نتوانستند که ۵٪ برنامه خوب حزب خود را به ان شکل که انها در زمان پیش از ګرفتن قدرت دولتی ګلوهای خود را پاره میکردند عملی کرده نتوانستند ، پس شما چطور میتوانید به دونیم نفر اعضای حزب تان مرام تانرا عملی بسازید ، مردم افغانستان در این چهل سال ګذاشته مرامها و احزاب را تجربه کردند، حزب دیموکراتیک خلق و احزاب اسلامی امتحان خود را دادند، اعضای حزب افغان ملت نیز در امتحان مشروط ماند، هیچ یکی از این سه حزب که مرامها و اهداف شان فوق العاده از حزب مساوات عالیتر و خوبتر بود چی کردند که شما سیاه ها کنید، ما امروز عملکرده سیاه ها را در این ۱۷ سال متواتر به چشم خود دیدیم و به پوست و استحوان انرا لمس نمودیم لطفآ از این زیادتر بمردم دروغ نګوید ( اګر دیموکراسی غربی شما مانند  دیموکراسی فعلی امروزی باشد، شرم به این ګونه دیموکراسی.) بهر صورت.

هیچ کس در این ګیتی دارایی کرامت خارق العاده نیست که از باطن انسان های دیګر بداند و با خبر باشد، اګر اینطور میبود باید اکثر اعضای حزب خلق از اهداف و مرام نهفته حفیظ الله امین میدانستند چنانچه تا یک وقت طولانی اعضای ان حزب از اهداف نهفته ان شخص ندانستند .
برادر محترم اقای احسان لمر .
جنابان هریک اقای نورمحمد تره کی، حفیظ الله امین ، حکمتیار , ربانی، غلام محمد فرهاد، طاهر بدخشی، محمودی و غبار، میوندوال و محمد داودخان هم در اوایل تاسیس اخزاب خود در اهداف و مرام خود مفاهیم نهفته در مفکوره های شخصی خود داشتند ، نظر به این فرموده شما، ان مفاهیم نهفته انها شاید در مفکوره شخصی شما هم در قدم اول ارزش علمی و فهمی داشت ؟ از این نظر و عقیده شما که شما میفرماید پس باید تمام مرامهای و اهداف اینده یک حزب و رهبر که در ذهن انها موجود نهفته است باید به دیده مثبت نګریست. اګر اینطور باشد پس باید بتمام احزاب وقت داده شود که انها مرام و پلانهای کاری اینده خود را در عمل پیاده و  تجربه کند تا دیده شود در فکر و دماغ کی و کدام شخص اهداف و مفاهیم خیر اندیشانه نهفته است.

برادر محترم و ګرامی، من تنها در ان موضوعات و مسایل که مردم درباره مرحوم محمد داودخان به اساس عقده های شخصی و فامیلی یاوه سرای میکند مداخله میکنم ، و انهم تا جایکه حقایق انزمان بیاد و خاطر داشته باشم جرات میکنم و قلم را برمیدارم و از ان شخصیت والامقام دفاع میکنم، این حق مسلم من است اګر کس خوش میشود یا نه، من اینکار را مانند طرفداران احزاب دیګر میکنم و خواهیم کرد ، من کوشش میکنم در ان موضوعاتیکه صلاحیت یا معلومات کافی نداشته باشم دوری بجویم .
برادر محترم احسان لمر.
شما در مدح و ثنا جناب میوندوال یک لیست عریض و طویل را در مقاله توصیفی خود از ان مرحوم یعنی میوندوال ذکر نمودید و چنین وانمود ساختید که تمام پروژه های عمرانی و انکشافی افغانستان در دوران یکسال کم وبیش مرحوم میوندوال تهداب ګذاری شده و در یک یا یکنیم سال دوران هرج و مرج صدارات محمد هاشم میوندوال صدراعظم اسبق و ریس حزب مساوات تهداب ګذاری و افتتاح ګردیده و بعدآ از طرف وی به عرض بهره برداری سپرده شده، سبحان الله به این درفشانی و به این خاک انداختن در چشمان ما و نسل اینده ګان ناخبر کشور ما.
هموطن ګرامی اقای احسان لمر!
میر محمد صدیق فرهنګ ، برادر اقای سید قاسم ریشتیا وزیر دایم العمر دهه دیموکراسی در کتاب خود بنام         ( افغانستان در پنج قرن اخیر ) از قول مرحوم محمد ظاهر شاه، شاه اسبق و بابا ملت چنین نګاشته.

« وقتیکه من [ محمد ظاهر شاه ] به میوندوال ګفتم که میخواهم شما را بحیث صدراعظم انتصاب نمایم، میوندوال از خوشی زیاد بی درنګ بالای پاهایم افتید و میخواست بوتهای من را ببوسد، من وی را از زمین بالا کرده  برایش ګفتم که در دربار سلطنتی من این کارها مروج نیست. »

جناب احسان لمر، ایا طفلانه و مسخره نیست بګویم که تاسیس و تهداب، سروی و دیزان اکثر پروژه های زمان صدارت محمد داودخان را به دوران صدرات یک ساله میوندوال ارتباط دهیم ، میوندوال در طول دوره صدارت یک ساله خود تنها یکبار به پوهنتون کابل رفت وی در انجا باز هم به محصلین پوهنتون دروغ و وعده های دروغین داد و به انها خاطر نشان ساخت که من مسولین حادثه ۳ عقرب را تعقیب عدلی و محکمه میکنم، وی در طول دوران یکسال کم وبیش صدارت خود از عهده این کار برامده نتوانست. پف کردن کار اسان است. زمانیکه محمد هاشم میوندوال به این متیقین شد و فهمید که دیګر مقام سلطنت وی را کار ندارد، وی بعد از انکه از صدارت رانده شد وی در یک اجتماع حزب دونیم نفره خود فرمود که « سلطنت صدراعظم را کار ندارد انها پیش خدمت و دروازه وان کار دارد. » از این ګفته وی بوضاحت بر می اید که وی واقعآ صدراعظم نبوده بلکه وی به  یک پیش خدمت شباهت داشت، پس یک پیشخدمت چطور میتواند که سی چهل پرژه را تهداب ګذاری تکمیل و افتتاح نماید.

جناب اقای احسان لمر، بنظر ما بزرګترین کار محمد هاشم میوندوال ریس حزب مساوات؟ در طول دوره یک ساله صدارت اش طبع و نشر کتاب مرحوم غلام محمد غبار که امروز اعضای حزب وی ، دوستان وی و خیشاوندان وی به ان مباهات میورزد و انرا یک دست اورد مهم دوره یکساله ان جناب قلمداد مینماید است، ان کتاب در زمان وی به امر وی در مطبعه دولتی چاپ ګردید ولی بدبختانه که ان کتاب در دوران این صدراعظم دیموکراسی پرور توزیع نشد و در ګدامها مطبعه ملی پوسید ګردید.

محمد هاشم میوندوال در دوران صدارت خود شعارهای دروغین ازادی و دیموکراسی را که وی همیشه از ان لاف و پتاق میزد به اندازه یک تار مو هم کار نکرد. اینکه امروز دوستان وی از ان مرحوم فرشته نجات ساخته کار انها است ولی باید به این یاوه سرایان  ګفت، که برادران ما همه چیز دوران صدارت ان صدراعظم بیکاره و چاپلوس محمد هاشم میوندوال را به چشم خود دیدیم اینکه شما در چشمان تان ریګ و سنګچل انداخته اید لطفآ در چشمان ما و نسل اینده خاک نیاندازید.

بهر رنګی که خواهی جامه بپوش

من از طرز حرامت میشناسیم.!!!

در اخیر کلام، چندی قبل اقای م داود سلام ملکیار در یک نوشته خود که ان نوشته وی در دریچه نظر سنجی اقبال نشر یافت متذکر ګردیده چنین تحریر داشت.  اقای قاسم باز به نوشته ها و دفاعیه های بی سر و پا خود میخواهد مرحوم محمد داودخان را در اذهان مردم کم جلوه دهد که این کار وی مقام محمد داودخان را پایان میاورد، من به این هموطن خود میګویم که جناب محترم، م داود  ملکیار، من بخاطر افشاه کردن دروغها و اتهامات غیر مسولانه شما و دیګر یاوه سرایان حزب مساوات قلم برداشتیم و از ان فرزند فداکار شهید داودخان مردانه وار دفاع میکنم، این شما طرفداران حزب دونیم نفره مساوات هستید که روح مرحوم میوندوال را ارام نمیګذارید، این شما هستید که ګاهی اوقات همرای دشمنان؟ میوندوال از قبیل خواهر زاده  مرحوم میر محمد صدیق فرهنګ و سید قاسم ریشتیا که انها رودهای میوندوال را در دهه به اصطلاح دیموکراسی از کار انداخته بود، در رستورانت دونیا، الکساندریا، ایالت ویرجینیا به انها ګیلاسهای دوستی به سلامتی یکدیګر بالا میکند … ! وسلام.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply