سید مخدوم رهین را بهتر بشناسید – قسمت چهارم

0 719

محمد یونس

1/30/2019

امریکا

 

تا حال فهمیدیم که سید مخدوم رهین بی هویت دشمن افغانستان و مردمش بالاخص پشتون ها است و هرگز هم ازین عقیده ای ضد بشری اش که به نفغ ایران است منصرف نخواهد شد. تعلیماتی که رهین در ایران آموخته در خون و گوشت و پوستش جای گرفته است که تا دم مرگ همراهش خواهد بود.

درین جا یک نظر و عمل سید مخدوم رهین بی هویت را ذکر می کنم که برا ی هویت مردم و کشور ما مصیبت آفریده است. ایران که دشمن فرهنگی و زبانی و مذهبی افغانستان است، می خواهد بر فرهنگ و زبان  افغانستان کاملاً مسلط شده  و کشور ما جز ایران بزرگ در منطقه شناخته شود. ایران همچنان به این عقیده است که افغانستان و تاجیکستان یک قسمت امتداد یافتۀ تمدن ایران است که باید تابع این کشور شوند. این آرزو از زمان شاه ایران آغاز شد و تا زمان کنونی یعنی استقرار نظام تروریستی آخندی ادامه داشته است.

سید مخدوم رهین بی هویت و یک عده ای دیگر از ایرانی پرستان وظیفه دارند که برای ایران بزرگ کار نمایند. رهین و سایر همراهان سعی می نمایند که کلمات نامانوس ایرانی را شامل دری افغانستان بسازند تا تسلط فرهنگی ایران بر افغانستان به آسانی پیش برود. بطور مثال عوض کلمۀ تاجر- بازرگان، عوض خاص یا طور خاص- ویژه، عوض امریکا، آمریکا ….و صد های کلمه ای دیگر که می خواهند آنها را توسط کلمات  فارسی ایرانی عوض نمایند. سید مخدوم رهین نه تنها دشمن پشتون و پشتو است، بلکه دشمن دری افغانستان هم  است. هیچ خوش ندارد که کسی کلمۀ “دری” را استعمال نماید و همیش می گوید “فارسی” ایرانی اصل است.

در زمانیکه عهده دار پست وزارت اطلاعات و فرهنگ بود، به تلویزیون ها امر کرد که نوآوری آورند یعنی کلمات فارسی ایرانی را جانشین دری افغانی سازند. امروز نطاقان تلویزیون طلوع و دیگر رسانه های مطبوعاتی کلماتی استعمال می نمایند که برای ما افغان ها معنی نمیدهد. حتا تلویزیون ها بیرون مرزی هم آهسته آهسته عقل و شرافت ملی خود را از دست میدهند. تلویزیون آریانا مربوط به آقای مسکینیار بار ها کلمۀ “چالش” را استعمال می کند بدون اینکه معنی و جای استفاده ای آن را بفهمد. ایران باید به سید مخدوم رهین جایزه بدهد که برای ایران خدمت و برای افغانستان خیانت کرده است. رهین و همراهان اظهار می کنند که زبان باید انکشاف کند و نو آوری را پذیرا شود. این خبیث ها باید بدانند که نوآوری معنای بی هویت ساختن نیست که کلمات زیبای خود را از  بین برده و کلمات بی مفهوم  دیگران را جانشین آن سازیم. این خیانت و میهن فروشی است نه نوآوری. رهین هنوز هم به عقیده اش که می گوید “افغانستان باید بین ایران و پاکستان” تقسیم شود، وفادار است.

برای سید مخدوم رهین بی هویت باید بگویم که اگر خود را صد پاره هم نماید، افغانستان و زبان هایش و فرهنگ با عظمتش همیش جاودان خواهد بود.

 

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply