تاکتیک تازه روسیه برای کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان

توفیق عظیمی

0 826

با آنکه جنگ افغانستان در ابعاد بیرونی خود به پیمانه زیاد مبهم و پیچیده است َاما طالبان بازیگران عجیب و متناقض این جنگ هستند.

طالبان جنگ علیه خارجی ها و به ویژه بعد از امضای توافق نامه شان با آمریکا  – جنگ با روس ها را اساس جهاد خود میدانند و میگویند رهبران شان نیز در جنگ با اتحاد شوروی سابق دخیل بودند.

این گروه با پیش گرفتن چنین سیاست میخواهد باعث تحریک تنظیم های اسبق شود که بعد از شکست و خروج اتحاد شوروی سابق الی گسترش طالبانیزم با اختلافات درونی مواجه بودند که در آن زمان عدم تدبیر درست  از سوی سیاسیون افغان و دخالت کشور های همسایه و منطقه باعث شده بود که تنظیم های مختلف جهادی به جان هم بیفتند،مردم را قربانی ، کشور را ویران و راه را برای گسترش و حاکمیت طالبان باز سازند.

از دید من طالبان توسط چندین قدرت به طور هم زمان علیه یکدیگر استفاده می شوند.

آیا این کار هوشیارانه و اطلاعاتی طالبان است یا اینکه دستان دیگری در پشت آنها وجود دارد؟

چه کسانی از این نقش آفرینی طالبان سود برد و کی ها زیان کردند؟

در یک گزارش تازه از سوی خبرگزاری نیویارک تایمز آمریکا آمده است که روسیه هنوز هم در مسئله گفتگو میان طالبان و آمریکا برای طالبان بخاطر کشتن سربازان آمریکای جایزه های نقدی میدهد .

 خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نماینده گان امریکا این خبر را تایید کرده و گفته است که روسیه بسیار به شکل ظالمانه از آمریکا انتقام شکست خود را در افغانستان میگیرد و خبر ها میرساند که روسیه برای شکست امریکا در افغانستان با طالبان یک دست شده است.

  با این حال ، گروه طالبان را به عنوان یک گروه اجاره ای  کاملاً مزدور می بینند که هر روز به دستور اربابان خود برای پیشبرد منافع آنها می جنگند.

اما جایگاه پاکستان در این جا که به عنوان بنیانگذار و صاحب امتیاز پروژه طالبان پا برجاست و هر روز این گروه را در جهت های جدید هدایت می کند و از اسلحه خود در برابر دشمن جدید استفاده می کند.

از دید من پاکستان نه ارزش های مذهبی دارد ، نه ملی و نه سیاسی و نه تاریخی و نه ارزش های دیگری را که به آن متعهد شده باشد و به همین ترتیب تعاملات امور خود را با درنظر داشت فایده انجام می دهد.

پاکستان با هزینه ایالات متحده و جهان عرب جنگ افغانستان را علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق انجام داد ، که میلیون ها افغان را در این جنگ شهید و بی جا کرد و خود را صاحب انرژی هسته ای ساخت.

حالا با پول همان شوروی شکست خورده سربازان امریکایی را به دست طالبان می کشد که برای سرنگون کردن طالبان راهی افغانستان شدند .

اگرچه اکنون طالبان نمیتوانند که سربازان امریکایی را بکشند و طالبان دیگر پس از امضای توافق نامه صلح دیگر با ایالات متحده وارد جنگ نخواهند شد ، اما بازی کشتن افغان ها به نام جنگ علیه ایالات متحده به همان اندازه داغ است.

این نقش ، طالبان را به یکی از بدترین مبارزان تاریخ تبدیل کرده است.

چنین نقشی که در آن نه اسلام و نه ارزشهای آن رعایت میشود ، و نه عظمت تاریخی کشور ، که با بازی کردن به اشاره پنجاب دلیل ننگ و ویرانی آن هستند ، باعث شرمندگی شان شده است.

 طالبان امروز اسیر نقشی شدند که هم ، غیرمنطقی ، مظلوم و محکوم هستند ، جنگجویان محکوم به جنگ با خود ، میهن ، مردم و ارزشهای دینی و اسلامی خود جفا کرده اند – که آگاه در آغوش روسیه و گاه در آغوش امریکا و همیشه در آغوش ارباب دایمی شان پاکستان خوابیده اند و خود را برای جنایت و جنگ تغذیه میکنند .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply