افغانستان، قربانی بعدی مدرسه سازی عربستان

محمد شریف منصور

0 636

به تازه گی دولت عربستان سعودی اعلام کرده است که میخواهد یک شفاخانه و ۱۰۰ مدرسه دینی در افغانستان بسازد ، این کار در راستای پیشبرد سیاست گسترش وهابیت عربستان سعودی صورت میگیرد که از سوی امریکا هم پشتیبانی میشود .

پروژه مدرسه سازی عربستان پیشینه ای طولانی دارد و از دیرباز تاکنون وهابیون عرب به منظور گسترش وهابیت چنین مدرسه هایی را میساختند و میسازند .
محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه ای با واشنگتن پست اعتراف کرد که ریاض به درخواست آمریکا و برای مقابله با بلوک شرق در دوره جنگ سرد روی گسترش وهابیت تمرکز کرده بود .
چچینی ها یکی از اقوامی هستند که قربانی پروژه گسترش وهابیت عربستان سعودی شده اند ، عربستان سعودی در قفقاز با مدرسه سازی طریقت را تضعیف کرد و وهابیت را گسترش داد به همین خاطر حضور پر رنگ مردان چچینی در اکثر گروه های تندرو و تروریستی مشاهده میشود .
پس از ظهور داعش بیش از ده هزار چچینی به این گروه پیوستند که هزاران تن از آنها در سوریه  و افغانستان کشته و زخمی شدند و در القاعده هم چچینی ها حضور پابرجایی دارند .
ساختن یک شفاخانه در کنار صد مدرسه برای خالی نماندن عریضه است و گرنه اگر عربستان به سلامتی مردم افغانستان اهمیت میداد برای ما صد مدرسه نمیساخت .
اگر خدای ناخواسته با ایجاد صد مدرسه جدید توسط عربستان موافقت بشود باید حداقل صد شفاخانه دیگر هم بسازیم چون یک شفاخانه ای که عربستان در افغانستان میسازد برای کسانی که توسط فارغ التحصیلان آن مدارس شهید و یا زخمی میشوند گنجایش کافی نخواهد داشت .

گسترش وهابیت یکی از بزرگترین خطرهایی است که جهان را تهدید میکند و باید از سوی دولت افغانستان و دیگر دولت ها جدی گرفته شود .

۱۳۹۹.۴.۱۶

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply