ماشاء الله! یک  جاسوس ایران در نیمروز دستگیر شد

میرعبدالرحیم عزیز

0 578

7/5/2020

سایت دری العربیه از قول خبرگزاری پژواک به تاریخ 30 جون گزارش داد که یک تاجر افغان به اسم  آدم خان که با موتر باربری خود بین افغانستان و ایران رفت و آمد داشت، به جرم جاسوسی به ایران در ولایت نیروز دستگیر شد.

بازداشت این تاجر جاسوس که در شهر زرنج زندگی می کند، به اثر فعالیت ریاست امنیت ملی دولت مستعمراتی کابل صورت گرفت. باوجودیکه این اقدام  ریاست امنیت ملی در به دام انداختن جاسوس ایران هزار ها کیلومتر دور از کابل قابل تحسین است، اما همچنان سوال برانگیز است. شهر کابل حالا به مرکز فعالیت های جاسوسی همه قدرت های جهانی و کشور های همسایه مبدل شده است. هزار ها جاسوس ایران، پاکستان،  ترکیه، هند  و عربستان سعودی (جواسیس امریکا و روسیه را بگذارید) بدون هراس در کابل فعالیت دارند و به مقام های وزارت و سفارت هم تکیه زده اند. یک عده از این جواسیس هم قابل شناخت اند و حتا افتخار دارند به اینکه جاسوس اند.

نمیدانم که چرا ریاست امنیت ملی دولت مستعمراتی کابل جواسیس اجنبیان را در کابل دستگیر نمی تواند و صرف به گرفتاری یک تاجر ولایت نمیروز اکتفاء نموده و آن را برملاء می سازد؟  امید که در این اقدام ریاست امنیت ملی، انتقام گیری شخصی و قومی مطرح نباشد.  قابل یادآوری میدانم که در جریان سالیان جنگ سرد، برلین در آلمان، زوریخ در سویس و طنجه در مراکش مراکز عمدۀ فعالیت های جاسوسی شرق و غرب محسوب میشدند. از سقوط نظام دست نشاندۀ شوروی تا اکنون، کابل به مرکز رفت و آمد و عملکرد جواسیس جهانی مبدل شده است.  بالاخص از زمان تجاوز امریکا، یورش جواسیس و فعالیت های جاسوسی جهانی طور قابل توجهی در کابل رونق گرفته است. بدون کمترین تردید، در این دادوستد جاسوسی، خاینان داخلی نقش اصلی را بازی می نمایند.

تعداد زیادی از اعضای پارلمان افغانستان به پول اجانب داخل “خانۀ ملت میشوند”، اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ یک عده از وزراء و سفرای ما با رشوت بیگانگان مقرر می گردند، اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ عدۀ کثیری از اعضای حزب اسلامی و جمعیت اسلامی و شورای نظار در خدمت پاکستان و ایران اند و از این دو کشور پول می گیرند، اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ مارشال آدمخوار دوستم دست به دست کی جی بی، سی آی ای و استخبارات ترکیه می گردد، اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ اتحاد اسلامی سیاف برای وهابیت عربستان سعودی شب و روز می تپد. آیا سیاف بدون اخذ پول وقت خود را ضایع می کند؟ اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ قسمت اعظم بوجۀ حزب وحدت محقق و خلیلی توسط ایران تمویل میشود، اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟ دو فامیل روحانی حضرت و نقیب سال هاست که در خدمت بیگانگان اند و به نفع نظام های ضد ملی فتوا میدهند. اگر این جاسوسی نیست، پس چه است؟

احمق های ریاست امنیت ملی! نمیدانید که انتخابات مسخره آمیر ریاست جمهوری را کی تمویل می کند و کدام کشور ها پُست ریاست جمهوری و معاونان ریاست جمهوری را بین خود تقسیم می نمایند؟ آیا موجودیت گلاب زوی، تنی و نورالحق علومی در کابل به اساس یک معاملۀ مخفی بین قدرت های جهانی نبوده  است؟ امضای توافقنامۀ صلح بین طالبان و امریکا با دو قسمت مخفی آن چه را افاده میکند. اگر این ها را جاسوسی نمی نامید، پس چه می نامید؟

من فعالیت “خارق العادۀ” شما  اعضای ریاست امنیت ملی دولت مستعمراتی کابل را در دستگیری یک جاسوس ایران در نیمروز می ستایم. لاکن حینیکه  در زیر ریش شما در کابل جواسیس خانه کرده و خود را نمی خارید، شک و تردیدم نسبت به نیات اصلی تان افزایش می یابد. اگر شما همین کابل را اول از جواسیس بیگانگان تصفیه نمائید، کار شما در ولایات بسیار آسان خواهد شد. فعالیت استخباراتی شما گویای ضرب المثل مردم کابل است:

آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply