تجاوز طالبان بر یک زن در فاریاب

توفیق عظیمی

0 519

گروه طالبان از زمان ظهور شان الی اکنون مرتکب جنایات زیادی بالای مردم مظلوم افغانستان شده اند ، این گروه از جنایات بمب گذاری ، انتحاری ، انفجاری ، کشتار افراد ملکی ، قاچاق مواد مخدر ، غارت و … تا فساد اخلاقی را بر مردم خویش روا دانسته و از انجام آن ابا نورزیده اند و به تمام اعمال زشتشان ادامه میدهند  که در آخرین مورد مولوی صابر یکتن از قاضی های مشهور طالبان در ولایت فاریاب بالای یک زن تجاوز جنسی را انجام داده است .

منبع آگاه در ارتباط به این موضوع می گوید: مولوی صابر این عمل زشت و ناروا را در ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب انجام داده و باشندگان محل نیز این واقعه را تایید کرده و گفته اند که این عمل زشت را قاضی صابر به زور انجام داده است.

باشندگان محل می گویند که مولوی صابر به جرم همچو عمل بسیار افراد را محکمه صحرایی کرده کشته اند اما حال خود این عمل زشت و غیر مشروع را مرتکب شده است.

باشندگان محل می گویند که مولوی قاضی صابر، چند وقت قبل از یک زن دو بار تقاضای جنسی کرده بود که از سوی او رد گردید بود  که سرانجام این مولوی بالای وی عمل ناروا و زشت را تهمت بست و به اساس امر این مولوی محکمه صحرایی گردیده کشته شد. این اولین بار نیست که قاضی طالبان به همچو اعمال زشت و ناروا دست میزند، قبل از این نیز قوماندانان طالبان بارها اعمال تجاوز جنسی انجام داده اند . این تجاوزات و صدها تمرد دیگر در حق مردم بیگناه و غیر وابسته به طالبان منحصر و محدود نمیشود. و بارها خبرهای از تجاوزات در میان صفوف طالبان گذارش شده که واقعا نشان دهنده غلط بودن ادعای بلند بالایشان و هر نوع وابسته گی شان به اساسات دین و اصول انسانیت میباشد. تقریبا چهار سال قبل اخبار های از استفاده جنسی از جوانان و نوجوانان انتحاری توسط فرماندهان این گروه گزارش داده شده بود. و قرار آن از این بود که ماموران ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان جوانی را بازداشت کردند که بعد از تجاوز گروهی طالبان قصد انجام حمله انتحاری را داشت. و طبق گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سوء استفاده جنسی از نوجوانان انتحاری یک فرهنگ معمول میان فرماندهان گروه طالبان و شبکه حقانی بوده و این فرهنگ در میان آنها در حال افزایش است. براساس آن خبرنامه ای ریاست عمومی امنیت، نوجوان ۱۶ ساله ای به اسم بلال توسط فرماندهان گروه طالبان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود. مزمل، هجرت مشهور به «ابوذر»، طاهر و حنظله از فرماندهان وقت گروه طالبان در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار به این نوجوان ۱۶ ساله تجاوز جنسی کرده و سپس وی را وادار به انجام حمله انتحاری کرده بود. که خوشبختانه آن شخص قبل از رسیدن به هدف توسط منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی از مربوطات ولایت کابل بازداشت و مورد پیگرد قرار گرفته بود. بلال اعتراف کرده بود  که چندین بار از سوی فرماندهان طالبان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و از این که مردم محل از روابط نامشروع گروه طالبان با موصوف آگاه گردیده بودند، فرماندهان یادشده وی را وادار به حمله انتحاری نموده و به منظور انجام حمله انتحاری بالای قوماندانی امنیه ولسوالی بگرامی به شهر کابل اعزام گردیده بود. که در آن خبرنامه تحلیل ریاست عمومی امنیت ملی نشان دهنده آن بود که در اکثر مراکز طالبان و حقانی نوجوانان بخاطر رفع غریزه جنسی استخدام و از آنها در حملات انتحاری استفاده می شود. ازین گذشته تا تجاوز بر زنی در مقابل شوهر و فرزندانش در تیرگران از مربوطات ولسوالی وردوج ولایت بدخشان و به دار آویختن آن؛ تجاوز بر دختر هشت ساله در ولایت تخار و تا تجاوز بر زنان مربوط به افراد گروه داعش، و ازین همه حیوانی تر تجاوز های متعدد طالبان بر گاوها در بدخشان بوده است که باعث نگرانی مردم مربوطه آن نواحی گشته بود.

درین خصوص قابل ازعان است که این گروه سفاک، و فاقد هر نوع ارزش های انسانی که خودشان را داعیه دار برحق اسلام جا میزنند هیچ نوع بهره از اخلاق، شرافت، آدم گری که ندارند، پابند به هیچ کدام از اصول مذهبی هم نیستند.

 قرار آنچه از گزارشات کار روایی های مزخرف این گروه در فوق یاد آور شدیم نام هر حیوانی را بر این گروه ماندن حقا که جفا بر آن حیوان خواهد بود. و باید گفت که یگانه علت موجودیت و بقاء این گروه و تاثیرگذاری آن در برهم زدن احوالات و اوضاع کشور، در بردگی و مزدوری آن بر کشورهای حامی و دونر های تسلیحاتی شان است. در غیر آن هیچ اندیشه ای پشتیبان تحرک این گونه اعمال و رفتار بوده نمیتواند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply