طالبان از سوی سپاه پاسداران تجهیز میشوند

شمس حقجو

0 699

از جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان همسایه با اشتراکات دینی ، فرهنگی و همین طور سیاسی و اقتصادی یاد شده است ، اما واقعیت امر آن است که با وجود اشتراکات در عرصه های متعدد، سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد دولت افغانستان بخصوص در ۲۰ سال گذشته سیاست یک بام دو هوا و یا به عباره دیگر یک تیر با دو هدف بوده است.

در تازه ترین مورد مقامات نظامی افغان با ابراز نگرانی گفته که دراین اواخر سپاه پاسداران ایران به قوماندانان برجسته گروه طالبان تجهیزات نظامی فراهم می کند .
از پس همکاری های سپاه پاسداران به طالبان آنچه که روشن می گردد موضوع گفتگو های صلح افغانستان ، دقیقا که ایران میخواهد می خواهد با این کمک هایش به طالبان پروسه صلح افغانستان را به خطر مواجه سازد و در عین حال با استفاده از این تجهیزات پروژه ها و زیربناهای مهم اقتصادی را در ولایات غربی کشور هدف قرار دهد .
این تجهیزات نظامی درست زمانی از طرف سپاه پاسداران داده می شود که شبکه سی ان ان کشور آمریکا در تازه ترین گزارش از قول مقام های اداره سی آی ای گفته است شواهد بدست آمده نشان می دهد که سپاه پاسداران کشور ایران برای کشتن سربازان امریکا و دیگر نیروهای خارجی در افغانستان پاداش پرداختند.
هم چنان در گزارش شبکه متذکره آمده که مقام های وزارت دفاع آمریکا سند های را بدست آوردند که نشان می دهد یک کشور سومی برای شبکه حقانی در بدل حمله به پایگاه هوای بگرام در شمال کابل پاداش داده شده است.
در گزارشی این شبکه خبری آمده که در یازدهم ماه دسامبر سال گذشته به بزرگترین پایگاه نظامیان خارجی در بگرام حمله صورت گرفته که یکماه بعد از آن نیروهای آمریکایی در عراق جنرال قاسم سلیمانی فرمانده عمومی نیروهای قدس کشور ایران را هدف قرار دادند.
درست این گزارش های شبکه سی ان ان زمانی به نشر رسانده که وزیر خارجه آمریکا در جمهوری چک گفت؛ که کشور ایران هنوز هم برای گروه طالبان کمک نظامی می کند این را مشخص ساختیم و از تاریخ هم آگاهی داریم واز هر چیز خبر دارم از اینکه روسیه و ایران به گروه طالبان سلاح و تجهیزات نظامی می دهند این یک واقعیت است و برای هر کشوری موقف خویش را مشخص می سازیم .

محمد معصوم استانکزی رئیس اسبق امنیت افغانستان ملی قبلا هم گفته بود که کشورهای روسیه و ایران روابط بسیار نزدیک با گروه طالبان ایجاد کردند سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته به آنها کمک می کنند تا گروه طالبان، داعش را در افغانستان مورد هدف قرار دهد.
قبل از این هم لوی درستیز افغانستان گفته بود سند های در دست دارند که نشان دهنده کمک های تسلیحاتی کشور ایران در غرب کشور به گروه طالبان است.
هم چنان حکومت افغانستان در یک واکنش رسمی اعلام کرده است که کشور های منطقه و فرامنطقه باید روابط شان را با گروه طالبان قطع کرده کمک های نظامی شان را با این گروه نیزقطع نمایند و از این گروه برای پیش برد جنگ نیابتی نباید استفاده کنند.
با توجه به موارد فوق جمهوری اسلام ایران در این شب و روز به شدت علیه منافع دولت افغانستان و حمایت از گروه طالبان فعال شده و نه تنها که حمایت های مالی و تسلیحاتی را انجام میدهد که حتی مامورین ایرانی در حمایت از طالبان به جبهات طالبان به منظور تجهیز آنها فرستاده میشوند . در ظاهر کار جمهوری اسلامی همکار خوب دولت افغانستان میباشد اما سخت مبتنی بر منافع خود عمل میکند حتی در ظاهر کار نیز بخاطر منافع خود خلاف موازین تمامی حقوق بشر عمل کرده است ، به آتش کشیدن مسافران افغانی نمونه آن است و همین طور اجازه دادن به بلند کردن پرچم طالبان در پارک ملت  شهر تهران خود نمایانگر حمایت سرسختانه آن کشور از گروه طالبان است که نشان میدهد این کشور مبتنی بر منافع بزرگ استراتیژیک خود عمل کرده می کند در غیر آن اگر چنین نباشد شهروندان افغانستان را در شهر تهران هرگز اجازه بلند کردن پرچم طالبان را نمی داد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply