اتحاد و همبستگی اولویت افغانهاست

نیلوفر مستعد

0 533

افغانستان اکنون با شرایطی روبرو است که مهمترین مسئله اتحاد است.اگر شهروندان و دولت مردان افغانستان خواهان پایان جنگ و صلح هستند ، راهی جز وحدت وجود ندارد. افغان ها عواقب تفرقه را دیده اند و هرگز طعمه توطئه های خارجی نمی شوند که باعث تضعیف وحدت میان آنها و به هرج و مرج بیشتری منجر می شوند. روز چهارشنبه رئیس جمهور محمد اشرف غنی در معرفی وزیران در ولسی جرگه به وحدت و اتحاد تاکید کرد اتحاد میتواند جمهوریت را نگه دارد و از همه حقوق اش بهرمند شوند . رئیس جمهور در مجلس نمایندگان مستقیم به کسی نپرداخت ، اما به صراحت گفت که در چنین شرایطی ، ما نباید از خود و خانواده هایمان تقاضایی داشته باشیم. وی تاکید کرد که در این شرایط ، تمرکز باید بر جمهوری باشد ، جایی که از همه حقوق و خواسته ها محافظت می شود.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری از شرایط آگاه هستند و می توانند جمهوری را بهتر تحلیل کنند. تأکید رئیس جمهور غنی بر جمهوری است زیرا همه اقوام و اقشار در جمهوری خود را می بینند و نیازی به تحریک اختلافات قومی نیست. در گفتگوهای صلح به این جمهوری خط سرخ برای افغانها نیز گفته می شود ، زیرا همین جمهوری می تواند افغانها را متحد کند و سهم و حقوق آنها را در دولت بدست آورد. یکی از دستاوردهای بزرگ افغانها در طی سالها ایجاد اتحاد و تلاش برای ادامه آن بوده است. در طول بیست سال گذشته از سوی دشمنان افغانستان تلاش های زیادی صورت گرفته که اختلافاتی را زیر نام های مختلف برای تضعیف مردم افغانستان ایجاد کنند ، اما نتوانستهاند ، خوشبختانه ، اکنون که امنیت ملی برای جلوگیری از بروز یک فاجعه بزرگ فراهم شده است ، مردم حساسیت مسائل را درک می کنند و کسانی را که می خواهند اختلافات قومی ، مذهبی ، و زبانی در افغانستان ایجاد کنند را بی اعتبار می دانند. علاوه بر امنیت ملی ، مردم ما از همه این توطئه ها آگاه هستند و نیروهای خارجی و دشمنان نمی توانند وحدت افغان ها را به راحتی تهدید کنند.

شما دیده اید که بعضی اوقات مسائل قومی در هنگام حملات ، گاهی در زمان انتخابات و کابینه ها و غیره مطرح می شد ، اما مردم و مسئولان ما از همه اینها آگاه بودند و به موقع این توطئه را خنثی می کردند. سخنرانی رئیس جمهور غنی در روز چهارشنبه دلخراش و نگران کننده بود که دشمن به هر طریق ممکن سعی در پراکنده ساختن افغانها و دستیابی به اهداف شوم خودشان را دارند .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply