!مردم افغانستان حالا میفهمند چرا کشته میشوند و دشمن آنها کسیت

نیلوفر مستعد

0 461

پس از حمله تروریستی به آموزشگاه کوثر و پوهنتون کابل ، مردم واکنش شدیدی نشان دادند و جنگ در حال انجام علیه مردم افغانستان را جنایتی بزرگ و نابخشودنی خواندند و حمله تروریستی به آموزشگاه کوثر و پوهنتون کابل در سراسر کشور محکوم شد.

یک روز پس از حمله بر پوهنتون کابل، امرالله صالح ، معاون اول رئیس جمهور گفت که آژانس های اطلاعاتی شواهدی دریافت کرده اند که این حمله را شبه نظامیان طالبان انجام داده اند. در آخرین اقدام ، آقای صالح اعلام کرد که هسته اصلی برنامه ریزی را در پوهنتون کابل به دست آورده است ، و دوباره تکرار کرد که داعش فقط یک “نام” است و مهاجم کسی است که او تا صنف سوم در پوهنځی شرعیات  تحصیل کرده بود و سپس ، یکی از اعضای “سابق” شبکه حقانی وی را جذب کرد. صالح گفت كه مظنون اعتراف كرده است كه از نام داعش براي فشار بر دولت استفاده كرده است.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که گروه های تروریستی قصد حمله به پوهنتون های افغانستان را دارند. در پیامی که اخیرآ به داعش نسبت داده شده ، در آن  گفته می شود که به دانشجویان حقوق و شرعیات اسلامی  ایدئولوژی سکولار آموزش داده می شود. هنگامی که آنها از پوهنتون فارغ التحصیل می شوند ، به عنوان قاضی و څارنوال ها در ادارات وظیفه می نمایند و سپس مجاهدین دستگیر شده ما را شکنجه می کنند. اما اکنون این سوال مطرح است که چه کسی و به چه منظور حمله به مراکز علمی را انجام می دهد؟! عبدالسلام حنفی ، یکی از اعضای ارشد دفتر طالبان در قطر ، در یک مصاحبه اختصاصی گفت که هیچ گروه دیگری به جز طالبان در افغانستان وجود ندارد که بتواند چنین حملات گسترده ای را انجام دهد. به گفته وی طالبان در زمان آتش بس آن را ثابت کرده اند وی تأکید کرد که هیچ گروهی به جز طالبان وجود ندارد و باید همه امتیازات صلح به آنها داده شود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply