جنگ طالبان جهاد است یا بغاوت و سرکشی؟

شمس حقجو

0 1,945

جهاد بزرگترین وسیله تحقق  اعلای کلمة الله  و حاکمیت دین خدا بر زمین خدا است . عملی که عظمت و شان آن را خداوند متعال خود تمثیل می کند و هیچ عملی را بالاتر و پذیرفتنی تر از آن  در راه خود نمیداند.

فرضیت جهاد به منظور برافراشتن بیرق توحید در زمین ، آزادی انسان از یوغ استعمار و نابود ساختن باطل و اقامه حق استوار است. این همان جهادی است که خداوند متعال  وعده داده است که قدم های که در راه آن غبار آلود می گردد هرگز به جانب دوزخ کشیده نمی شود.

اما امروزه جنگی را که گروه های مسلح منجمله طالبان علیه دولت و مردم افغانستان راه انداخته اند. هیچ گونه صبغه و توجیه شرعی ندارند زیرا دولت افغانستان و قانون اساسی کشور بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی استور بوده و حاکمان آن نیز مومن به توحید بوده و هیچ گاهی از آنها اعمال کفری صادر نشده است.

جنگ جاری در کشور جهاد نه بلکه وسیله ریختن خون انسانهای بی گناه می باشد و به هیچ وجه از نظر شریعت اسلامی قابل پذیر نمی باشد.  الله متعال جل جلاله ریختن خون انسانهای بی گناه را گناه عظیم می داند  و برعاملان و مرتکبان آن وعید شدیدی می دهد و می فرماید:” و من یقتل مومناً متعمداً فجزاوٌه جهنم خالداً فیها و غضب الله علیه و لعنه و اعد له عذاباً علیماً.” یعنی کسی که مومنی را عمداً به قتل برساند جزای او جهنم است که همیشه در آن می ماند و غضب الله و لعنت او بر آن شخص است و الله برای او عذاب بزرگی را وعده کرده است.”

این همان وعید شدید الله متعال در جزای قتل مومن بوده و  بطور واضح به معنای ریختن خون انسان است.

پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم در مورد قتل مومنان هشدار می دهد و می فرماید هیچ کسی در روز قیامت توان جواب دادن ریختن خون کسی را که لااله الاالله می گوید نخواهد داشت.

همچنان رسول الله صلی الله علیه وسلم ریختن خون  انسان مسلمان را حرام خوانده و آن را به روز ، ماه و شهر حرام تشبیه نموده و همه مسلمانان را از آن برحذر داشته است.

انتحار ، انفجار  و کشتن مردم از گناهان کبیره محسوب می شود و مخالف صریح حکم الله جل جلاله می باشد. چنانچه الله متعال می فرماید: “ولا تقتلوا انفسکم ان الله کان بکم رحیماً.” یعنی : نفسهای تان را نکشید ، یقیناً که الله متعال بر شما مهربان است.

اما اگر کسی چنین فعلی را انجام داد پس وعید چنین است: ” و من یفعل ذلک عدواناً و ظلماً فسوف نصلیه ناراً و کان ذلک علی الله یسیراً. یعنی : و هر که از روی تجاوز و ستم چنین کند و به زودی وی را در آتشی در آوریم و این کار بر خدا آسان است.

ادعای جهاد طالبان صرفاً جنبه سیاسی و استخباراتی داشته و از جانب علمای اسلام نه بلکه توسط کشور های متخاصم که منافع سیاسی و نظامی شان را در جنگ افغانستان می بینند بالای مردم ما تحمیل می گردد.

آفتاب اسلام در این سرزمین یک و نیم هزار سال قبل طلوع نموده و مردمان این سرزمین نه تنها آن را پذیرفته اند که در بسط و گسترش آن در اقصی نقاط جهان سعی بی دریغ نموده اند و کارنامه های بس درخشانی را ثبت تاریخ اسلام کرده اند . فرهنگ ، تاریخ و عنعنات این مردم با اسلام گره خورده است و لحظه هم از این آئین حیات بخش غافل نبوده اند و دولتی که اکنون در افغانستان حاکم است بی گمان از میان مردم برخاسته و دیانت و عقاید ملت مسلمان ما را تمثیل می کند. بدون شک که کاستی ها و نواقص بی شماری در آن دیده می شود که نیاز جدی به اصلاح دارد ولی این بدان معنی نیست که بر علیه آن سلاح برداشته شود و به بهانه جهاد و اقامه معروف خونهای انسانها ریخته شود.

جنگ طالبان به خاطر اسلام نه بلکه در قدم اول تحقق اهداف و استراتژی های دشمنان افغانستان است که هیچگاهی حاضر نیستند که این ملت و مردم بر سر پای خود بایستند و از جانب دیگر دستیابی به منابع مادی کشور و باجگیری از مردم و در نهایت پر کردن جیب های شان می باشد. که این اعمال شان هم قتل انسان های بی گناه است هم قطاع الطریق و هم تخریب اماکن مقدس و عام المنفعه که هر کدام به نوبه خود جرم نهایت عظیم و سنگین بوده و به پیشگاه خداوند متعال جل جلاله  مسوولیت های سنگینی را در قبال دارد.

این گروه باید بیشتر از این خود را غرق در منجلاب طغیان و سرکشی نکرده و به داعیه صلح طلبی دولت و مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند و نگذارند تا دیگر مادران مظلوم به یاد فرزندان شان اشک بریزند و اطفال خردسال نان آوران شان را از دست دهند .

به امید تامین صلح سراسری در کشور بلا دیده افغانستان.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply