انتقال افراد انتحاری از سوی استخبارات پاکستان به افغانستان

توفیق عظیمی

0 609

استخبارات پاکستان با حمایت همه جانبه از گروهک های تروریستی الخصوص طالبان ،همیشه در تلاش بوده است ، که از طرق مختلف به تضعیف حکومت افغانستان ، به واسطه طالبان و دیگر شبکه های تروریستی  بپردازد ، آنها (استخبارات پاکستان و طالبان) برای ایجاد دهشت و وحشت در افغانستان از تمام گزینه های غیر انسانی ، غیر اسلامی  و… که تمام قواعد جنگی در آنها زیر پا گذاشته شده است استفاده می کنند ، به زعم خودشان توانسته باشند دست آورد های بهتری را در میز گفتگوهای دوحه بدست بیارند .

 در تازه ترین مورد استخبارات پاکستان از آن سوی مرز افراد تربیه شده ای انتحاری را به افغانستان می آورند ، سوالی که وجود دارد ،  چگونه استخبارات پاکستان این همه انتحاری را تربیه و به افغانستان منتقل میکند ؟

در این زمینه اطلاعات ، واقعات و تحلیل خود را همراه خوانندگان شریک میسازم :

نکته اول :  استخبارات پاکستان و طالبان از جوانان افغان که برای تحصیلات دینی به آن کشور رفته اند ، سو استفاده می نمایند ، و آنها را به شیوه های مختلف آماده انجام هرگونه خشونت در داخل افغانستان میکنند .

نکته دوم : سه میلیون از شهروندان افغانستان در شهرهای مختلف پاکستان زندگی می کنند و بسیاری از آنها تعهدات مختلفی دارند که سازمان استخبارات پاکستان از آنها در جهت منافع مشخص استفاده میکند و طالبان وسیله ای برای اجرای منافع آی اس آی هستند.

نکته سوم :آی اس آی  مدیریت مدارس بزرگ و کوچک را در تمام شهرها به عهده گرفته است و رهبران این مدارس ارتباط مستقیم با استخبارت پاکستان دارند،آنها دانشجویان علوم دینی را برای انجام خشونت ها در افغانستان استخدام می کنند.

نکته چهارم :  از آنجا که بسیاری از شهروندان افغان مقیم پاکستان، در مورد ملا های پاکستانی معلوماتی چندانی ندارند ، به سرعت تحت تاثیر تبلیغات آنها میروند و در نهایت به خشونت روی می آورند .

آنعده از معلمان دینی پاکستانی که در مدارس شهر های مختلف پاکستان برای افغان ها تدریس و تعلیم میکنند  همه افراد گماشته شده و مزد گیر سازمان آی اس آی  هستند ، آنها علوم دینی را مطابق هدایات و منافع آی اس آی برای افغان های مهاجر تدریس میکنند .

همه موارد فوق به یک فرصتی مناسب برای طالبان تبدیل شده است ، آنها به راحتی میتوانند از صادرات انتحاری ،آی اس آی برای پیشبرد و گسترش خشونت ها در افغانستان به قیمت ارزان استفاده کنند  و هر جای را که خواستند مورد تهاجم وحشیانه خود قرار دهند .

طبق اطلاعات موثق از یک منبع در ولایت نورستان حاکی از آنست که شام ۲۱ قوس ۱۳۹۹  یک انتحاری در ولایت نورستان دستگیر شده که او در یک مدرسه پاکستانی آموزش دیده و سپس توسط یک شخص پاکستانی به ولایت نورستان منتقل شده و به فرد مسئول درجه اول طالبان ولایت نورستان تحویل داده شده بود.

تروریست دیگری به نام جاوید باشنده پاکستان، که مسئول انتقال انتحاری ها در نورستان است و در یک مورد تازه شخصی را به نام عبدالحق فدایی از نورستان به منطقه وانت وایگل منتقل کرده است،فرد انتحاری (عبدالحق فدایی) در مدارس پاکستان آموزش دیده و سپس برای انجام حمله انتحاری در مرکز ولایت نورستان منصوب شده است .

جاوید ،عبدالحق فدایی مهاجم انتحاری ، را به ملا عیسی معروف به حکیم الله که یکی از رهبران محلی طالبان در منطقه وانت وایگل است ، تحویل داده و مهاجم طی عملیاتی ویژه توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شد.

شواهد زیادی از دخالت پاکستان در امور افغانستان وجود دارد ، اما آنها با اجیر ساختن طالبان بخود جرات میتن که پلان های خود را در افغانستان اجرایی نمایند ، این حقایقی است که جامع بین الملل خوب میداند ، انتظار مردم افغانستان آنست که جهان در نبرد با تروریسم متحد شوند و نگذارد تروریزم جهانی در خط نخست نبرد پیشرویی داشته باشند ، چون که پیشرفت تروریزم در افغانستان میتواند تمام ملل را متاثر بسازد به عنوان مثال آنچه را که جهان در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، م  شاهد بود ، در صورت عدم فشار بالای پاکستان و عدم همکاری با مردم و حکومت افغانستان اینبار جهان همانند حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را توسط تروریستان به مقر عمومی سازمان ملل به تماشا خواهند نشست .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply