حقیقت تعامل طالبان با امنیت ملی تاجکستان

عارف نظری

0 594

طالبان از سالها قبل الی اکنون به نسبت کمبود نیروی جنگی در داخل افغانستان با نیرنگ های مختلف تلاش نموده اند / می نمایند که نیروی انسانی برای ادامه جنگ با دولت و ملت افغانستان جذب نمایند .

طالبان با تلاش ها و ترفند های زیاد تاکنون نتوانسته اند در داخل افغانستان برای خود نیروی جنگی دست و پا کنند ، بنا آنها (طالبان) از همسایگان متخاصم افغانستان برای تامین نیروی جنگی خود کمک می گیرند.

اخیرا ملا جمعه ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی نسی ولایت بدخشان ، همراه با دو تن از قوماندانان طالب، برای دیدار با کمیته امنیت ملی تاجکستان به مقر قرارگاه کندک ۲۰۶ سرحدی تاجکستان سفر کرده اند و در آنجا با جنرال نظر الله ولی اوف ، معاون رئیس کمیته امنیت ملی تاجکستان و جنرال رجب علی رحمان ، فرمانده نیروهای مرزی تاجیکستان ملاقات کرده اند. نمایندگان طالبان خواستار کمک تاجکستان به جنگجویان تاجک و شرکت آنها در جنگ علیه دولت افغانستان در صفوف طالبان شدند.

تاجکستان به درخواست طالبان لبیک گفته و از طالبان خواسته است که برای آنها از برگشت جنگجویان تاجکی که مخالف نظام تاجیکستان هستند ، به خاک تاجکستان اطمینان دهند و همچنان از آمدن گروه های تروریستی دیگر به نزدیکی مرز تاجیکستان جلوگیری نمایند ، در آن صورت امنیت ملی تاجیکستان تلاش خواهد کرد که در قسمت نیروی کمکی برای طالبان تمام جنگجویان مخالف نظام تاجکستان را مجبور خواهند کرد که از مرز های تاجیکستان به مناطق مختلف افغانستان تحت رهبری طالبان بجنگند .

طالبان به تاجکستان اطمینان داده اند که گروه های تروریستی خارجی خطری در مرز تاجکستان را تهدید نمی کنند. هر دو طرف موافقت کردند و شورای امنیت ملی تاجکستان توافق کرد که در جذب جنگجویان تاجیکی برای جنگ در افغانستان طالبان را کمک کند.

از یک سو ، طالبان به جامعه بین المللی وعده داده اند که اجازه ورود گروه های تروریستی خارجی را به افغانستان نمی دهند ، اما از سوی دیگر ، بی ثبات سازی مناطق مرزی و استفاده از این ناامنی برای تأمین پناهگاه های تروریست های خارجی است.

پیش از این جنگجویان تاجیکی در جریان جنگ در افغانستان توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستگیر شدند. اما این بار طالبان با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو هستند با تاجکستان توافق استخباراتی کرده اند که از جنگجویان تاجک در جنگ افغانستان استفاده می کنند و از منافع آن کشور در افغانستان محافظت میکنند.

طالبان عزت و سرزمین خود را می فروشند ، تا منافع شخصی خود و استخبارات منطقه را تامین کنند  و متأسفانه آنها همه این اقدامات را با نام اسلام و جهاد انجام می دهند ، در حالی که این وضعیت در هیچ مذهبی به جز طالبان وجود ندارد. طالبان برای تخریب وطن خود و کشتن شهروندان افغانستان  با همه کشورهای متخاصم توافق کرده اند که اقدامات غیر انسانی انجام دهند تا کشورهای خارجی امکانات بدهند و رهنمایی شان نمایند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply