تاکید برای حکومت به چه دلیل؟

توفیق عظیمی

0 681

از نظر اسلام ظلم کردن مسلمان بر برادر دینیش و قطع رابطه کردن و رو گرداندن از او حرام است . دونفر که باهم اختلاف پیدا می نمایند ، حق ندارند پیش از سه روز باهم قطع رابطه کنند ولی برای فرونشاندن عصبانیتشان  اجازه دارند تا سه روز باهم حرف نزنند ، اما بعد از سه روز بر آنها لازم است که برای صلح و صفا تلاش کنند و بر احساسات ، کبر خودخواهی و عداوت چیره شوند. یکی از صفات مورد پسند مسلمانان درقرآن فروتنی وخودکم بینی درمقابل مسلمانان است پیغمبر”ص” می فرماید: ” برای هیچ مسلمانی حلال نیست که بیش از سه روز از برادر دینیش دوری نماید، اگر سه روز گذشت باید نزد برادر مسلمانش برود وبر او سلام کند اگر به او جواب داد، هردو مأجور می شوند ، اما اگر سلامش را بی جواب گذاشت تنها او مقصر است، وگناهی متوجه سلام کننده نخواهد شد”

البته حرمت قطع صله رحم ویا دوری از دیگران وقتی است که این قطع ودوری به خاطر خدا و در راه خدا نباشد ، چون محکم ترین رشته ایمان ، محبت در راه خدا وعداوت به خاطر او است. پیغمبر”ص” واصحابش ، به مدت پنجاه روز از سه نفری که درغزوه تبوک شرکت نکرده بودند، دوری کردند وبا آنها قهر بودند تا جایی که زمین وآسمان برآنها تنگ شده و درفشار روحی بسر می بردند، کسی با آنها نمی نشست وحرف نمی زد وبه آنها سلام نمی کرد ، تا اینکه خداوند توبه ایشان را قبول کرد وآیاتی در این مورد نازل فرمود .همچنین پیغمبر “ص” از بعضی از همسرانش به مدت چهل روز ، دوری نمود . عبدالله پسرعمرزمانی که مرد با یکی از پسرانش قهربود چون این پسر حدیثی را که پدر بزرگش (عمر) از پیغمبر “ص” برای عبدالله نقل کرده بود ودرآن حدیث پیغمبر “ص” مردان را از اجازه دادن به زنانشان برای رفتن به مساجد منع کرده بود قبول نکرد.

اما وقتی اختلاف ودوری گرفتن به خاطر دنیا باشد، حرام است، چون دنیا نزد خدا ومردان خدا کمتر از آن است که به خاطر آن از هم دوری شود وصله رحم قطع گردد ومسلمانان از هم جدا شوند ، بعلاوه ، نتیجه ادامه اختلاف جز بدبختی ومحرومیت از رحم خدا چیزی دیگری نیست .

درحدیث صحیح آمده است ” روزهای دوشنبه وپنجشنبه ، درهای بهشت باز می شوند ، خداوند از هرعبدی که برای خدا هیچ چیزی را شریک قرار نداده است ، صرف نظر می فرماید. مگر از مردی که بین او وبرادرش اختلافی باشد. خداوند می فرماید : اینها را نگه دارید تا باهم آشتی کنند اینها را نگه دارید تا باهم آشتی کنند اینها را نگه دارید تا باهم آشتی کنند” .

کس که ذی حق باشد، کافی است که برادرش پیش او بیاید واز او معذرت بخواهد ، او نیز باید عذرش را بپذیرد ، تا به اختلاف پایان داده شود، بر او حرام است که معذرت دوستش را قبول نکند وآن را رد نماید . پیغمبر”ص” چنین اشخاصی را تهدید می کند ومی فرماید: ” چنین اشخاصی در روز قیامت برسرحوض با من جمع نمی شوند” .

متأسفانه رهبران وسیاسیون گروه طالبان درمیزمذاکره با برادران دینی افغانی خویش یعنی هئیت مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان بخاطر دریافت راه حل سیاسی بحران موجود درکشور حاضر نمی شوند تا خشونت ها را کاهش دهد تا سبب قطع جنگ درکشور گردد تا بتوانیم به یک صلح پایدار دست یابیم .

اما برعکس خلاف دساتیرشرعی جهت رسیدن به قدرت ودست یافتن به امتیاز بیشتر وحشت ودهشت را افزایش داده هر روز این ملت مظلوم را هدف قرار داده با قتل های هدفمند ، ماین های چسپکی وجنگ بی مفهوم که هیچ صبغه شرعی ندارد مسلمانان را به قتل می رساند این دشمنی آشکار با قرآن وسنت است وبا سخنان بی مسؤلانه وبی شرمانه غیر منطقی شان روزی از یک کشور وکشوری دیگری صدا بلند می نمایند رئیس جمهور نباشد ، نیروهای نظامی نباشد، حکومت مؤقت می خواهیم ، نام رهبران فاسد شان از لیست سیاه ملل متحد خارج شود، زندانیان جنایت پیشه رها شود وغیره مسایل موضوعات که برای این گروه خوشایند است وبه نفع شخصی این گروه می انجامد به زعم خودشان اصولی وشرعی است هرگاه کسی درصدر منافع شان قرار گیرد غیراصولی وغیرقانونی مخالف شریعت است فتواهای انسان های خشکه مقدس ویک دنده ی صادر میشود که دین درخطر است درحقیقت این دین فروشان با بهانه شیطانی خویش می خواهند کشور عزیز ما افغانستان را به عقب راند به دستور باداران شان می خواهند افغانستان را یکبار دیگر به کشتارگاه مسلمانان مظلوم تبدیل نمایند، مردم افغانستان از پلان های خصمانه این گروه کاملآ آگاهی دارند فرزندان صدیق وراستین این این سرزمین هرگز برای تان  اجازه نخواهند داد تا به آرمانی جاهلانه شان برسند. برخلاف موازین دینی بخاطر پیروز شدن دونالد ترمپ رئیس جمهور اسبق ایالات متحده امریکا در تعدادی از ولایات افغانستان این گروه مراسم دعا خوانی را برگزار کردند تا با پیروزی دوباره ترمپ به قدرت برسد برایشان عزت وشخصیت دینوی بدهد اما بی خبر از اینکه عزت وذلت در دست پروردگار عالمیان است. این گروه پیوسته بر جهل وجنایات شان اسرار می ورزند اینان میدانند که عمل وگفتار شان خلاف ارزشهای اسلامی است اما پرده جهل چشمان بینای این گروه را کور نموده وهمیشه چهره واقعی خود را با وحشت ودهشت و اعمال تروریستی به ملت مسلمان افغانستان وجهان به نمایش گذاشته است وهمیشه سخنان دشمنان مردم افغانستان را تفسیر می نمایند که عقل انسان آگاه آنرا نمی پذیرد.

ReplyForward

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply