ماکرون از خیابان زیبا و مشهور شانزلیزه تا کاخ بزرګ و تاریخی ایلیزه

0 653

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که دوره ریاست جمهوریش پایان یافته، از «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری منتخب فرانسه در ابتدای در ورودی به صحن کاخ «الیزه» در حالی که نغمه‌های موسیقی و سرودهای نظامی نواخته می‌شود، از وی استقبال کرد.

دوسال پیش در تاریح 12 ماه می 2015 «امانوئل ماکرون»، با اشتیاق در کنار فرانسوا اولاند در قصر الیزه ایستاد تا به عنوان وزیر اقتصاد فرانسه تعیین شود.اما امروز او در همان کاخ به عنوان جوانترین رئیس جمهوری فرانسه در مراسم تحلیف برای خدمت به ملت خود ادای سوگند می‌کند.

سپس در نشستی دو جانبه که میان اولاند و ماکرون برگزار می‌شود، تمام اسرار دولت فرانسه تا آخرین روز از حکومت اولاند به ماکرون منتقل می‌شود، علاوه بر تحویل کلید سلاح های هسته‌ای فرانسه، گردنبند «افتخار» که رؤسای جمهوری پیشین فرانسه به گردن آویخته‌اند را به او اعطاء خواهد شد. پس از این جلسه دو جانبه و انتقال اسرار دولت ماکرون رئیس جمهوری جدید اولاند رئیس جمهور سابق را تا در خروجی کاخ الیزیه برای خداحافظی همراهی می‌کند همانطوری که چهار سال پیش اولاند سارکوزی را همراهی کرده بود.

اما فرانسوا اولاند در این مراسم احتمالا تنها خواهد بود به این دلیل که «والری ترافلیر» بانوی اول سابق قصر الیزه در سال 2014، پس از فاش شدن رابطه فرانسوا اولاند با معشوقه‌اش «جولی گایات»، از وی جدا شد و کاخ الیزه را ترک کرد.

ماکرون با طرح شعار حمایت از اتحاد اروپا در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر فرانسه، در دور دوم موفق شد «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی و نامزد راست افراطی را شکست دهد، و برای مدت پنج سال به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه سکان قدرت در این کشور را دست گیرد و سیاست عوام گرایی را از فضای فرانسه دور کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است:«به‌رغم این که تا سه سال قبل بسیاری از مردم فرانسه ماکرون را نمی‌شناختند اما طی یک حادثه بی‌سابقه در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از کشورهای موسس اتحادیه اروپا توانست به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شود. وی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اکنون باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا بتواند اکثریت پارلمان فرانسه را در انتخابات پارلمانی آتی به حزب تازه تأسیس و میانه روی خود اختصاص دهد.

سیاست‌های ماکرون شامل مرزهای باز، پیوند نزدیک‌تر در اروپا و اصلاحات مطابق با کسب‌وکار، اموری است که طرفداران رئیس‌جمهوری جدید فرانسه آن‌ها را برای صلح و کامیابی ضروری می‌دانند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply