مجبورم ساختید بنویسم/ حلیم حیدری 

0 1,110

از حمله امریکا به این طرف که تنظیم جمعیت اسلامی بیشتر از پنجاه فیصد کرسی های دولت در اختیار دارند دایما برای حفظ قدرت خود از موقف قومی و از احساسات قوم نجیب تاجک استفاده نموده و یا هم به اسم مجاهدین خواهان امتیاز گردیده اند . همواره که از اسم مجاهد یاد آوری نموده منظور شان همان مجاهدین نما بودند که در اشغال افغانستان توسط امریکا همکاری نموده اند . اما هنگامیکه از مجاهدین واقعی نام برده شده آنها را به اسم جنایتکار وغیره القاب یاد نموده اند که گویا مجاهدین نمای جمعیت در هیچنوع جنایت دست نداشته و معصوم هستند . اما تجربه ثابت ساخته وقتیکه به قدرت رسیده اند کرسیهای کلیدی را به شورای نظار پنجشیر وبقیه به دیگر افرادیکه بیشتر به اینها لبیک گفته داده اند در آنوقت از موقف قوم به موقف تنظیم و ولایت خاص تنزل نموده که این را بیشتر هموطنان عزیز ما شاهد هستند و میدانند . با وجودیکه اکثریت مامورین عالی رتبه دولتی افراد وابسته به همین جمعیت بودند حتی وزرای غیر جمعیتی هم به مشوره همین جمعیت به پارلمان جهت اخذ رای اعتماد معرفی میشدند ، بازهم منتقد اصلی دولت نیز افراد همین تنظیم بوده اند که گویا به مجاهدین سهم کافی در دولت داده نشده است . در تفاهمنامه امنیتی با امریکا که هیچنوع درد مردم افغانستان را دوا ننمود افراد همین جمعیت کمپاین نمودند . وقتیکه شایعات خروج کامل عساکر امریکا پخش شد افراد همین جمعیت نسبت به دیگران بیشتر نگران بودند چون بقاء قدرت خویش را در ادامه استعمار میبینند . قسمیکه قبلا یادآوری شد که منظور از مجاهدین همکاران اشغال افغانستان توسط امریکا بودند اما یک روز بخاطر دین اسلام بالای دولت انتقاد نکرده اند ، یک روز نگفتند که قرآن قانون الهی است باید مطابق آن رفتار کنیم ، یک روز نگفتند که دست سارق باید قطع شود ، یک روز نگفتند که قاتل باید طبق ارشادات شریعت اسلام قصاص شود ، اما بدون اینکه ذره احساس شرم نمایند در حضور عساکر چندین کشور جهان داد از جهاد میزنند که گویا حالا خیر وخیریت است . گفتنی من به همان علمای دین و مجاهدین واقعی که حالا هم به نفع جمعیت کارمیکنند و از طریق فیسبوک به نفع آنها تبلیغ مینمایند و حتی بعضی اعلامیه های جمعیت را از طریق فیسبوک خویش با دیگران شریک میسازند این است که جمعیت اسلامی دیگر تنظیم اسلامی نیست بعد از حمله امریکا دیگر منظور شان اسلام نیست ، جمعیت اسلامی حالا یک تنظیم سیکولر است که حتی بعضیها میخواهند که پسوند اسلامی را از نام جمعیت دور نمایند . جناب ملای جمعیتی ایا شما بخاطر ندارید که حفیظ منصور مخالفت خویش را با مضامین ثقافت اسلامی در پوهنتونها آشکار کرد ؟ مخالفت حفیظ منصور با مضامین ثقافت اسلامی نظر شخصی وی نبود . حفیظ منصور در جمعیت یک شخص عادی نیست و جمعیت اسلامی نظر حفیظ منصور را نظر شخصی وی ندانست بلکه سکوت اختیار نمود . طرزالعل این است که وقتیکه یک شخص بلند رتبه یک حزب نظر مخالف پالیسی هما حزب را ارایه نماید ، حزب اعلان مینماید که نظر فلان شخص ، نظر شخصی وی است اما جمعیت این چنین نکرد . جناب ملای جمعیتی اگر شما همه اینها را نادیده بگیرید بدانید که در تعصب خود تان مبتلا شده اید و نظریه قومی یا تنظیمی شما علیه نظریه اسلامی شما غالب میباشد .

علت تشدید مخالفت کنونی جمعیت :

جمعیت دایما خلاف صلح و به نابودی کامل مخالفین دولت اصرار داشته و خود میدانند و تجربه چندین ساله نیز ثابت کرده که مخالفین دولت نه تنها نابود نشدند بلکه ساحات بیشتر نسبت به گذشته در اختیار دارند . جمعیت از این بیم دارند که مبادا با آمدن صلح سهم ما در دولت کاهش یابد ، به این ملحوظ نه تنها خواهان صلح نیستند بلکه با صلح ، پنهانی و آشکار مخالفت مینمایند با وجودیکه ظاهرا از صلح اعلان حمایت مینمایند اما در عمل از هیچگونه تلاش تخریبی صلح ابا نمیورزند . قسمیکه به همه معلوم است که کشور ما چندین سال میشود که در آتش جنگ میسوزد و از ملت ما قربانی میگیرد ، انتحار میشود ، انفجار میشود بمبارد ادامه دارد اما جمعیتیان دوشادوش اتمر وغیره اشخاص در حکومت کار میکنند ، نه کسی تظاهرات میکنند نه کسی خیمه میزنند نه کسی خواهان استعفای اتمر هست . درین اواخر که پروسه صلح با حزب اسلامی مؤفقانه به اتمام رسید و استقبال میلیونی از حکمتیار را جمعیت مشاهده کردند ترس کاهش قدرت را بیشتر محسوس کردند . حنیف اتمر را که در پروسه صلح با حزب اسلامی نقش فعال داشت بیشتر تخریب نمودند و در مقابلش میخواهند که هر نوع دسیسه را براه اندازد و حتی با استفاده از انفجارات اخیر خواهان استعفی اتمر شدند که مبادا همین اتمر با صلح با طالبان نقش را ایفا نمایند و مبادا صلح با طالبان نیز مؤفقانه بسر برسد . جمعیت اسلامی همیشه منافع خود را در ادامه جنگ میبینند . در تظاهرات اخیر تنها علیه افراد یک قوم شعار دادند و بالای تصاویر شان به شمول تصویر حکمتیار چلیپا کشیدند و تصاویر حکمتیار را که هیچگونه پست دولتی ندارد و سهم در دولت ندارد به شکل سوء دیزاین نمودند و علیه وی شعار دادند از ورثه قربانیان حوادث اخیر به حیث آله استفاده نمودند . ورثه قربانیان میدانند که حکمتیار در دولت و در ترکیب نهادهای دولتی سهم ندارند . اما متعصبین کینه توز و منفور علیه وی شعار دادند و این عمل تظاهرات کنند از طرف بعضی متعصبین کورمغز دیگر جریان عدالتخواهی گفته شد و حتی بعضی علماء نما که شمار شان خیلی اندک است نه تنها این عمل تعصبی تظاهرات کنندگان را تقبیح نکردند بلکه افرادی را متعصب گفتند که به تظاهرات کنندگان جمعیتی و پدرامی کلمه لندغر را بکار برده بودند .

به امید افغانستان آرام آزاد و مستقل ، مرگ به دشمنان اسلام و دشمنان افغانستان و مرگ به همه آنهائیکه به تعصب قومی دامن میزنند و ادامه قدرت خویش را در این میبینند .

حلیم حیدری

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply