ترامپ اول باید پدر طالبان را خفه کند

0 1,073

مولانا سمیع‌الحق، رئیس شورای دفاعی پاکستان که به نام “پدر معنوی طالبان” نیز مشهور است؛ در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که امریکا منطقه را ناامن می‌کند و بد نامی ناکامی ‎‌های دولت افغانستان را به دوش دولت پاکستان می اندازد.
او تاکید کرده که افرادش در افغانستان علیه غرب می جنگند و از مردم خواسته نگذارند “جهاد” بد نام شود.

این پدر ناخلف طالبان در اظهاراتش به ریش گندیده خود خندیده و گفته است که نیروهایش علیه شبکه حقانی هیچ اقدامی نخواهد کرد.
این اظهارات پس از اعلان استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا مطرح شده است، استراتیژی که به قوت حضور نیروهای ناتو در افغانستان افزوده و به باور آگاهان روحیه جنگی نظامیان افغان را نیز بالا برده است.

سال ها است که دولت افغانستان فریاد می زند ریشه طالبان در پاکستان است. بخش بزرگی از گروه های تروریستی در سراسر جهان از پاکستان تمویل می شود. مناطق قبایلی این کشور قتلگاه بزرگترین چهره های تروریستی بوده است. فریادهای دولت افغانستان اکنون در جهان به کرسی نشسته و دونالد ترامپ نیز بر بنیاد همین گفته ها استراتیژی اش را اعلام کرد.

ظهور داعش در افغانستان ریشه در فعالیت گروه های تروریستی در پاکستان دارد. سال ها جنگ و مرگ غیرنظامیان نیز عواملی در خاک پاکستان دارد که امثال سمیع الحق آن را رهبری می کند.

افغانستان هم ناامید شده که پاکستان بخواهد سران گروه های تروریستی را در خاک خودش هدف قرار بدهد، ملاعمر، بن لادن و ملارسول که پاکستان کشته شدند ناشی از حملات امریکا بود. اکنون نیز استراتیژی امریکا و اراده دولت افغانستان مبنی بر برچیدن این چهره ها است.

نمونه آشکار جنایت افراد مولانا سمیع الحق، حمله بر مسجد امام زمان بود که داعش مسوولیت گرفت؛ به باور آگاهان داعش که همان طالب است، طالبان از جوی های پاکستان آب می نوشد.

همان طور که دولت افغانستان اعلام کرده که پاکستان باید دست از جنایتش بردارد؛ امریکا نیز گفته که پاکستان باید خودش را اصلاح کند.

اکنون بهترین زمان برای سرکوب تروریست ها در خاک پاکستان، قطع کردن کمک ها به دولت این کشور و هدف قرار دادن رهبران تروریستی در پاکستان است. اظهارات پدر طالبان استراتیژی امریکا در افغانستان را قوت می بخشد و نیاز است تا اول مولانا سمیع الحق و امثال آن در پاکستان خفه شوند.

با وجودی که امریکا اعلام کرده تا دو سال آینده ریشه داعش و طالبان از افغانستان برچیده خواهد شد؛ اما تا زمانی که چنین اشخاص و گروه هایی در پاکستان این همسایه ناخلف افغانستان نفس می کشند، آمدن ثبات در افغانستان دشوار است.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply