جنگ نااعلام شده‌ی پاکستان، اعلام شد

0 778

نخست وزیر پاکستان بلاخره با زبانت خود تایید کرد که مهاجمان حمله انتحاری چهارراهی زنبق کابل از پاکستان وارد افغانستان شده بودند.
شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان گفت که این مهاجمان در ماه می سال جاری از پاکستان وارد افغانستان شدند؛ با یک موتر از خط دیورند گذشتند و یک شب را نیز در یکی از سفارت‌خانه‌ها سر کردند.

او این مطالب را در مصاحبه‌اش را روزنامه‌ی فایننشیل تایمز گفته است، گرچه او تلویحا تاکید کرده که تروریستان از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند؛ اما تاریخچه‌ی فعالیت این گروه خون خوار نشان می‌دهد که در کجا ریشه دارد و از کجا ظهور کرده است. بناء تمام صحبت‌های عباسی مهر تایید بر اظهارات دولت افغانستان می‌گذارد.

“من تمامی جزئیات را نمی‌دانم، اما گفته می‌توانم که سه یا چهار نفر از مرز عبور کردند. یک موتر از منطقه‎یی به سوی کابل حرکت کرد. اما قبل از انفجار در محوطۀ یک سفارت پارک شده بود.” این نقل قول نخست وزیر پاکستان است. و در ادامه گفته که عملیات نظامی کشورش در مناطق قبایلی برای سرکوب تروریستان کاهش یافته و نمی‌تواند آنان را سرکوب کند.

دولت افغانستان سال‌ها فریاد زد که ما در یک جنگ نااعلام شده قرار داریم و پاکستان نمی‌خواهد افغانستان آرام باشد. اکنون ارشدترین مقام سیاسی پاکستان جنگ نااعلام شده را اعلام کرد و تایید کرد که کشورش تروریست صادر می‌کند.
این خبر حتما به گوش رییس جمهور غنی رسیده و اکنون او در نیویارک است و قرار است در برابر نمایندگان جهان سخنرانی‌ کند، رییس جمهور غنی باید در موقف تند از جهان بخواهد که پاکستان را اصلاح کنند، اگر پاکستان اصلاح نشود، نه تنها افغانستان بلکه جهان آرام نخواهد شد.

حمله خونین چهارراهی زنبق بیش از 150 شهید داشت و خسارات شدید بر سفارت‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی برجای گذاشت. حالا رییس جمهور با استناد به همین موضوع تازه، در مجمع عمومی سازمان ملل باید بگوید که پاکستان چه کشور بی شرمی است.

همچنان دولت افغانستان باید پیدا کند که مهاجمان چهارراهی زنبق یک شب را در کدام سفارت‌خانه سپری کرده اند؛ در صورتی که مشخص شود دولت مسوولیت دارد تا سفارت آن کشور را از کابل برچیند. زیرا لانه‌ی تروریستان در قلب کابل دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان موضوعات گسترده را مشخص کرد. ترامپ اکنون باید تصمیم جدی علیه پاکستان بگیرد. اگر امریکا می‌خواهد در جنگ افغانستان پیروز باشد و با دست پر از کشور خارج شود، باید پاکستان را بر سر جایش نشانده و آنرا اصلاح کند.
کشوری که سال‌ها از کمک‌های امریکا فربه شده اکنون باید پاسخ تروریست پروری خود را بدهد.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply