مرگ یا جاودانگی / میوند فردوس

0 520

تاریخ در میان صفحات خود نام های بسیاری از بزرگمردان را با خط درشت و زرین ثبت کرده تا الگویی باشد برای نسل های بعدی، برای آنانی که در شب تار استعمار نیز مشعل آزادی و مقاومت در برابر ظلم و استعمار را فروزان نگهداشته اند، برای آنانی که زندگی را فدای مقدسات، نوامیس و آزادی ملت های خود کرده اند و برای آنانی که مبارزین واقعی آزادی امت هستند.

یکی از این نام های جاودان که صفحه ای از تاریخ بشریت را زینت بخشیده و با ذکر نامش موجی از احساسات ایثار و فدا کاری در درون انسان به حرکت می آید، نام عمر مختار شیر صحرا های داغ شمال افریقا در قرن بیستم است، شخصیت مجاهدی که زیادی سنش مانع نشد تا از رفتن به سنگر جهاد در برابر اشغالگران ایتالیایی آن زمان بایستد، بلکه در سن ۵۳ سالگی با قوت تام ایمان راسخ چون جوان پر شور و شوق به سنگر دفاع از اسلام و نوامیس مسلمانان لیبی شتافت، بیش از هزار بار سینه در مقابل توپ و تانک دشمنان خدا سپر کرد، بیش از بیست سال در سنگر های گرم جهاد زندگی کرد و بالاخره با شهامت و غیرت کم مانندی در حضور هزارها تن به استقبال مرگ رفت، و با جامه سرخ شهادت به وصال خدا سفر کرد.

او رفت ولی نامش، فکرش، راهش، مبارزه و ایثارش ثبت جاودان در تاریخ اسلام شد. او رفت و در پای سخن معروف خود که می گفت ما هرگز تسلیم نمی شویم، یا پیروز می شویم یا شهید، مهر تایید از خون خود گذاشت.

یاد و راه این بزرگمرد تاریخ زنده و پاینده باد

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply