72 گروه تروریستی در یک کشور؛ مقام‌های پاکستانی آدم می‌شوند

0 572

فشارهای کابل، نبرد سنگین نظامیان افغان در سنگرها، استراتیژی جدید امریکا و سرانجام توییت تُند دونالد ترامپ در آغازین ساعات سال 2018 میلادی، سرانجام اسلام‌آباد را به زبان آورد تا اقرار کند که 72 گروه تروریستی در پاکستان حضور دارند.
وزارت داخله پاکستان اعلام کرده که اگر شهروندان پاکستانی با اعضای این گروه‌های تروریستی معامله کنند، مجازات خواهند شد.

تحریک طالبان پاکستان، داعش، لشکرطیبه، لشکرجنگوی، جماعت الدعوه، جیش محمد، کمیتۀ امنیت مردمی، اهل سنت و الجماعت، اردوی متحد بلوچستان و بنیاد فلاح انسانیت؛ گروه‌هایی هستند که وزارت داخله پاکستان از آن نام برده و برخی از این گروه‌ها عاملان خونین‌ترین حملات تروریستی در جریان چند سال گذشته در افغانستان، هند و برخی کشورهای دیگر استند.
حافظ سعید که رهبری گروه جماعت الدعوه را به عهده دارد، خون‌آشام ترین انسانی است که امریکا در سال 2014 میلادی برای سر او یک میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

نهادهای امنیتی افغانستان همواره اعلام کردند که لانه‌ی تروریزم و حامیان آنان در پاکستان هستند. دولت افغانستان بارها از جامعه‌ی جهانی خواست تا پاکستان را زیر فشار بگیرد تا دست از سیاه کاری‌هایش در منطقه بردارد. سرانجام چنین هم شد و امریکا با طرح استراتیژی جدید و قطع کمک‌های مالی به پاکستان زمینه را مساعد کرد تا اسلام آباد خود به این موضوع اقرار کند.
پاکستان همواره ادعای افغانستان را رد کرده و تاکید داشت که تروریزم در داخل افغانستان است و دولت کابل از آن علیه پاکستان استفاده می‌کند؛ اما اکنون حقیقت ثابت شد.

اگر رهبران تروریستی در پاکستان نابود شوند، در کمترین زمان ممکن جنگ افغانستان فروکش خواهد کرد یا به حد اقل نبردها خواهد رسید. این را می‌توان سرآغاز یک فصل جدید جنگی در راستای پیروزی افغانستان در نبرد با تروریزم دانست.
پاکستان در پروسه صلح افغانستان که بارها نشست‌های متفاوت با اشتراک سیاسیون پاکستانی در کشورهای مختلف برگزار شد، صادق نبود زیرا می‌دانست که گروه‌های تروریستی در پاکستان زندگی می‌کنند و نابود کردن آنان هم بد نامی دارد و هم منافعش به خطر مواجه می‌شود.

رهبری نیروهای حمایت قاطع اعلام کرد که تروریزم ریشه در پاکستان دارد، ارگ و ریاست جمهوری امریکا نیز این موضوع را تایید کرد، دولت کابل که بارها با ثبوت این موضوع را مطرح کرده است تا سرانجام حقیقت به کرسی نشست.
اگر پاکستان دوستی افغانستان، همکاری امریکا و جامعه‌ی جهانی را می‌خواهد باید صادقانه تروریزم را در خاک خود نابود کند. با هرگونه تفکر افراطیت و ضد بشری در خاک خود مبارزه کند تا کشورهای دیگر بتوانند بالای اسلام آباد به عنوان همسایه و شریک دیپلوماتیک اعتماد کنند.

تحریم یا توقف معامله با سران گروه‌های تروریستی کافی نیست و نه می‌تواند آنان را نابود کند. پاکستان باید از طرح‌های نظامی علیه آنان استفاده کند. رهبران گروه‌های تروریستی را دستگیر و به محاکم بین‌المللی معرفی کند.
اکنون اما دولت افغانستان در کنار جامعه‌ی جهانی باید طرح‌های منظم‌تر را برای آینده در نظر داشته باشند. امریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر و قطع تمام کمک‌های مالی و نظامی به پاکستان، از اسلام‌آباد بخواهد تا دیگر خانه‌ی امن برای تروریستان نباشد.

دولت افغانستان با مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل، زمینه تحریم‌های بیشتر و سرکوب تروریستان را در افغانستان و پاکستان فراهم کند.
وقتی پاکستان خود را در مضیقه‌ی کمک‌های جهانی ببیند و نتواند به فعالیت‌های اقتصادی و انکشافی خود به درستی رسیدگی کند، مجبور می‌شود که اقدامات تندتری را علیه 72 گروه تروریستی انجام بدهد. قطع کمک امریکا، این تنگنا را به وجود آورده است.

نظامیان افغان با آغاز عملیات‌های منظم و هدفمند، زمینه‌ی حضور را برای تروریستان تنگ‌تر کنند و برای پیروزی شیرین آمادگی بگیرند.

روزنامه سرخط

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply