طالبان چه گل هایی را دست آب داده اند و چرا؟/سید جمال اخگر

0 611

در تازه ترین مورد گروه طالبان یک بند آبگردان را در ولسوالی چک ولایت میدان وردک منفجر نموده و آن را کاملاً از بین برده اند طوری که هفته قبل در ولایت هرات یک مکتب را به آتش کشیده و سبب بازماندن 600 متعلم از تعلیم و تربیت سالم گردیده اند.

پیش تر از این طالبان جنایات زیادی را مانند تلاش ها برای تخریب بند برق سلما ، بند برق کجکی در هلمند ، سوختاندن مکاتب ، گروگان گیری افراد ملکی از مسیر شاهراه ها، استخراج غیر قانونی معادن و سنگ های قیمتی افغانستان و قاچاق آن به خارج از کشور ، قطع جنگلات و آسیب وارد کردن به طبیعت کشور ، تشویق مردم برای کشت کوکنار ، قاچاق تریاک و راه اندازی کارخانه های تولید هیروئین ، گروگان گیری افراد ملکی ، راه اندازی حملات بالای اماکن مقدس ، استفاده از مکاتب و مدارس به صفت سنگر های جنگ ، کشتن هزاران تن از هموطنان ملکی در زمان حاکمیت شان و به آتش کشیدن باغ های انگور در شمالی نیز از جمله شاهکار های این گروه تروریست و وحشی می باشد.

گاهی دوستانم از من می پرسند که شما در نوشته هایتان عقده مندانه در مورد طالبان و دیگر گروه های مسلح برخورد می کنید ، می خواهم برایشان گوشزد نمایم که من عقده مندانه نه، بلکه واقع بینانه با انها برخورد می نمایم و آنچه را که به صورت فشرده  برایتان یاد  آوری نمودم به عنوان مشت نمونۀ خروار از جنایات این گروه وحشی می باشد.

طالبان که ظاهراً خود را مجاهدین خطاب می کنند و هر کدام از آنها پیشوند سنگین (مولوی ، مولانا ، قاری و یا ملا) را بانام خود ملحق نموده اند آیا گاهی به ترجمه و تفسیر این آیۀ متبرکه 92 سوره النساء پی برده اند که خداوند “ج” مهربانی کرده است :« (وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً): ترجمه _ (و هر کسی مؤمنی را به عمد بکشد ،پس جزای اوجهنم است و در آن جاودانه خواهد بود، و خداوند بر او غضب آرد و او را لعنت میکند و برای او عذابی بزرگ آماده دارد)

تفسیر: –  (تعمد)به معنای آنست که قصد کنی عملی را به همان عنوانی که دارد انجام دهی ،یعنی اگر فردی به عمد قصد قتل مؤمنی راداشته باشد، خدای متعال در این آیه او را به سختی تهدید کرده و وعده جودانه زیستن در آتش جهنم را داده است یعنی ممکن خداوند گناه کسی را که یک مومن را عمداً به قتل برساند ببخشد اما آنهم در صوتی که ورثۀ مقتول او را عفو کنند و نیز خون بهأ را پرداخته باشد سپس با آزاد کردن یک برده و توبه مداوم خداوند از جرم اش در می گذرد .

با توجه به کلام پاک خداوند”ج”

آیا این هایی که زیر نام ملا، مولوی و قاری در صفوف طالبان قاتل هزاران تن از مسلمانان این سرزمین اند می توانند از این وعید خداوند بی بهره بمانند ؟

آیا فامیل و بازماندگان هزاران شهید این خاک که بدست طالبان سفاک و دیگر جانیان به قتل رسیده اند از سر جرم و جنایت گذشته و آنها را خواهند بخشید؟

آیا خداوند طالبان و آنهایی را که عامل بد بختی میلیون ها تن و خیانت به ملت بزرگ و مسلمان افغانستان اند، را به میز محاکمه نخواهد کشید؟

و ده ها پرسش دیگر…

اما واقعیت چیست؟

حقیقت امر این است طالبان زاده شدۀ مفکوره های افراطی وهابیت عربستان ، پاکستان و جیره خوار آنان می باشند که تمام سر و جان خود را فدای خواسته های نامشروع این مملکت ها نموده و کشوری را که به مثابۀ ناموس اتباع آن است دو دسته به باداران قدیمی خویش پاکستان و عربستان تقدیم می کنند .

طالبان کشتار، گروگان گیری، محاکمات صحرایی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سنگهای قیمتی،به آتش کشیدن مکاتب و منع کردن کودکان از رفتن به مکتب و کسب آموزش و پرورش، قاچاق جنگلات، تخریب مکانهای عام المنفعه، سوختاندن و از ریشه کشیدن تاکهای شمالی همه و همه را غرض خوشنود سازی باداران و نیز بخاطر پر کردن جیب های خویش انجام می دهند زیرا با توجه به آیه متبرکه فوق قتل و جنایات طالبان جنبۀ دینی نداشته و جز رضایت باداران شان توجیهی برای اعمال انجام شده خود ندارند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply