پیام انجنیر محمد داوود والی بلخ در پیوند با صحبت های اخیر عطا محمد نور:

0 1,004

پیام انجنیر محمد داوود والی ولایت بلخ در پیوند با صحبت های اخیر عطا محمد نور:
همشهریان متدین و عزیزم السلام علیکم و رحمه الله و برکاته!
سخنان هرزه و عاری از عفت كلام والی پیشین بلخ را همه‌ شنيدند. من به حيث فرزند سرزمين مولانا افتخار آنرا دارم كه در سال ١٣٥٤ از دورهء اول تخنيكم عالی نفت و گاز مزارشریف فارغ گردیدم و به افتخار ديپلوم تخصصی در رشتهء استخراج نفت و گاز درس خويش را حضوری به اتمام رسانيده ام. بعد از آن مدت پنج سال و شش ماه رسماً در تفحصات شمال و انتقال گاز مربوط به وزارت معادن و صنايع ایفای وظيفه نمودم.
پس از تجاوز قشون سرخ با توجه بر اندیشه اسلامی جهت ادای وجیبه دینی وارد نبرد گرم علیه اشغال‌گران وقت گردیدم. در سال های آغازین جهاد و مقاومت با توجه بر درجه تحصیلی (دیپلوم انجنیر) و اصل تربيت-ظرفيت مسوولیت تربیه و آموزگاری گروهی وسیعی از مجاهدين و هم‌رزمان عزيز خويش (به شمول عطا محمد نور) را داشتم. آيا به اين بزرگوار که دعوی رهبری آینده كشور را دارد استعمال همچو الفاظ، كلمات و سخن آرايی این استاد که نميدانم از كجا فارغ التحصيل گرديده و حتی معلوم نیست صنف يازدهم را در کجا تكميل کرده خجلت آور نیست؟!
پس از شنيدن حرف های دیروز این عالی جناب به این باور رسیدم که نتیجه تفویض هر ديپلوم اعزازی همين است كه در برابر آموزگار که حيثيت پدر معنوی را دارد چرندیات كوچه باغی و خودبرتربینانه که از ضعف شخصیتی نشات میگیرد ایراد نماید.
من با توجه بر منافع علیای شهروندان بلخ و کرامت انسانی تا کنون هیچ عکس العملی در برابر سخنان غیر مسوولانه والی پیشین بلخ نداشتم. اما اكنون زمان آن فرارسيده كه همه باید بداند که من عطا محمد نور را با تمام كركترم می‌شناسم و میدانم كه ایشان بخاطر قدرت و موقعیت شخصی خود به هر شخصی می‌تازد و منافع ملی نزد وی هیچ ارزشی ندارد. اکنون نیز آقای نور در برابر شخصی یاوه گویی میکند که بلخی الاصل است و در رگ و ریشه مردم جا دارد.
استعمال الفاظ کوچه باغی در برابر همسنگر، مجاهد، دوست و آموزگار دور از هرگونه اخلاق سیاسی است. و سخنان غیر مسوولانه و یاوه گونه در هیچ یکی از آیین ها (چه کفر و چه اسلام) جا نداشته و نتیجه ضعف روانی است.
علاوتا باید متذکر شد که اگر همه‌ی مهاجرين بيسواد باشند و به زعم جناب عطا محمد نور نتیجه هجرت تقویت دانش نه بلکه راکد ساختن علم است. پس فرزندان جناب شان بنابرچه دلایلی در كشورهای خارجی تحصیل میکنند؟!
قضاوت را به مردم شريف افغانستان مقیم در داخل و خارج كشور ميگذارم.
شایان ذکر است که حرف های مبتنی بر ایجاد رعب و ترس میان مردم تنها به دلیل حفظ هژمونی کاذب شخص خود آقای نور بوده و ترس های مبنی گسترش نفوذ داعش و طالب نیز سخنرانی های تبلیغاتی بیش نیست. چون همه‌ی بلخیان میدانند که من با کمترین امکانات در بدترین شرایط چه‌گونه وضعیت امنیتی بلخ مدیریت نمودم. بنا به همشهریان خویش اطمینان کامل میدهم که فرزندان صدیق شما با همه‌ی توان و نیروی خویش آماده هرنوع فداکاری برای جلوگیری از ناهنجاری امنیتی بوده و است.
هدف من توسعه و بهبود امور در بلخ است. چون فاصله ایجاد شده میان بلخ و حکومت مرکزی به نفع هیچ کسی نبوده و نیست. همین اکنون صد ها پروژه انکشافی به دلایل مختلف در بلخ تطبیق نمی‌گردد و ملت مظلوم بلخ از این ناحیه متضرر گردیده اند. بنا تلاش من فقط و فقط جهت بهبود امور و توسعه اقتصاد مردم است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply