پاکستان و تصویر پردازی های واهی / سید جمال اخگر

0 512

شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان در سخنرانی‌ خویش، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت که افغانستان همراه با پاکستان از بازیگران جهانی قدرت ، اشتباهای راهبردی و اختلاف‌ها میان این قدرت‌ها زیان های فراوان دیده اند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که به تازه گی گزارش هایی در مورد ادامۀ بازی های دو گانۀ پاکستان به نشر رسیده است.

در یک گزارش منتشر شده از سوی رسانه ها و تصاویر تازه ای که از آموزش های نظامی برای کودکان و نوجوانان مهاجر افغان از سوی ارتش پاکستان را نشان می دهد.

در شرایطی که حکومت و ارتش پاکستان جوانان مهاجر افغان را در مراکز نظامی خویش آموزش های تروریستی و انتحاری می دهند ، وزیر خارجۀ پاکستان حرف از دریافت راه حل سیاسی برای افغانستان و اشتباهات راهبردی قدرت های جهان میزند.

مسلماً باید پذیرفت که امریکا و همکاران راهبردی خالی از اشتباهات در مسئله ئ افغانستان نبوده اند اما این موضوع نیز به سان آفتاب روشن است که پاکستان از سال های دور تا اکنون یکی از عوامل عمدۀ نا امنی ها در این کشور می باشد و از گذشته تا حال حکومت های پاکستان به گونه های مختلف در راستای بر آورده شدن اهداف خویش از مردم افغانستان  قربانی گرفته است.

 با توجه به گذشتۀ تاریک دولتمردان پاکستانی در قبال افغانستان نمی توان حتا اظهارات واقع بینانۀ سیاستگران این کشور را جدی گرفت ، زیرا همواره نیم کاسه ای زیر کاسه وجود می داشته باشد.

اینبار پاکستان می خواهد با پیش کشیدن مسئله ئ اشتباهات راهبردی قدرت های جهان توجه دولتمردان افغانستان و جامعۀ جهانی را به سمت دیگری سوق داده و با استفاده از موقع به فعالیت های تروریزم پروری خویش ادامه دهد.

با در نظر داشت رابطۀ دیرینۀ تروریزم و تندروی با حکومت پاکستان دولتمردان کشور نباید فریب حرف های چرب و نرم سیاستگران این کشور را خورده و اجازه دهند تا یکبار دیگر توجه جهانیان را به سمت دیگری جلب نماید.

بناءً ایجاب می کند دولت افغانستان و جامعۀ جهانی ، روابط پاکستان را با افراطگرایی جدی گرفته و نگذارند بودن پناهگاه های امن تروریستان در خاک پاکستان از خاطره ها فراموش شود زیرا هنوز هم کارخانه های تولید تندروی در این کشور به سرعت در گردش می باشد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply