در صلح خیر و فلاح است

عارف نظری

0 622

سالهای زیادی است که هموطنان مظلوم افغانستان در آتش جنگ میسوزند هر روز خانواده های زیادی در گلم غم می نشینند و مادران برای از دست دادن فرزندان شان اشک ماتم می ریزند، کودکان زیادی یتیم و زنان بی شماری بیوه می گردند. از اثر این جنگ های خانمان سوز تاسیسات عام المنفعه تخریب، کودکان این وطن از آموختن درس و تعلیم محروم اند تنها در شش ماه گذشته از اثر جنگ های تحمیلی بیش از (3500) تن افراد ملکی شهید و زخمی شده اند و عامل اصلی این تلفات، طالبان اند. خلاصه جنگ ها در افغانستان تباه کننده  و ویرانگر بوده و همه چیز را از مردم افغانستان گرفته است.

اکنون زمان آن فرا رسیده که گروه های مخالف مسلح به خاطر آینده افغانستان، به خاطر رشد و ترقی کشور و به خاطر آینده اولاد های این سرزمین و با استناد به این آیه مبارکه، اختلافات خود را کنار بگذارند (وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا (عمران/103) یعنی همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق و پراگنده نشوید، چون تفرقه و نفاق سبب ویرانی و بربادی می شود و صلح و صمیمیت سبب شکوفایی، ترقی و پیشرفت می گردد از این جهت است که خداوند متعال صلح را عمل خیر و پسندیده دانسته است و مؤمنان را با هم برادر خطاب نموده و از آن ها خواسته است که با همدیگر صلح کنید إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (الحجرات/49) در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادران تان صلح کنید و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيريد .

با توجه به آیات فوق الذکر از گروهای درگیر در جنگ می خواهیم که سلاح های شان را بر زمین بگذارند و برای آبادی و شکوفایی کشور با هم متحد و یکپارچه شوند، از تأسیسات و زیربناهای کشور محافظت کنند و بیش از این مملکت ما را ویران و خانواده های ما را داغدار نسازند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply