سکوت معنادار گروه طالبان

نیلوفر مستعد

0 542

طالبان و به ویژه شبکه حقانی که بیش از هر گروه دیگری در تخریب افغانستان نقش دارند ، در اسلام آباد  پایتخت پاکستان ، دفاتر دارند و فعالیت هایی خود را آزادانه انجام میدهند.

برای همه معلوم و آشکار است که تروریست ها در اسلام آباد پاکستان زندگی خوبی دارند ، آنها تروریستی های هستند  که در افغانستان می جنگند و در پاکستان با تمام روایات زندگی می کنند ،  ممکن شنیده باشید که اخیراً تحلیلگران سیاسی و مقامات پاکستانی صریحاً در رسانه ها اظهار داشته اند که استخبارات پاکستان در شبکه حقانی سرمایه گذاری کرده است ، اما این گروه در جهت منافع پاکستان کار نمی کند ، بل که از آنها انتظار می رفت، ( شبکه حقانی ) با تمام توان تلاش خود را انجام دهد ، هر روز خشونت ها خشونت ها در افغانستان گسترش یابد .

اما این توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است که این گروه را از فعالیت گسترده ، این همه تخریب و خونریزی بازگردانده است.

آژانس استخباراتی پاکستان ، ISI ، بیشترین اعتماد را به شبکه حقانی دارد که می تواند از طریق آنها جنگ جنایات را در افغانستان  شددت بخشد ، اما اکنون این گروه توسط نیروهای افغان منهدم شده است. با توجه به فعالیت های شبکه حقانی ، نقش آنها در مذاکرات صلح اندک است ، بنابراین اختلافاتی وجود داشته است که منجر به جنگ شدید و حملات گسترده شده است ، اما اکنون طالبان از این فرصت استفاده می کنند. پاکستان همچنین نگران است که این گروه نبردهای بیشتری نسبت به طالبان انجام داده و اهداف بیشتری را هدف گرفته است ، اکنون کمتر در مذاکرات صلح نقش دارد. یکی از هنرهای طالبان در نظر گرفتن حملات شبکه حقانی بود ، در حالی که این گروه دارای ایدئولوژی جداگانه و حامی مالی جداگانه برای دستیابی به اهداف خاص است ، اهدافی که توسط سازمان استخبارات پاکستان تعیین شده است. شبکه حقانی در جنوب شرقی کشور بیشترین فعالیت را دارد. این گروه از اراضی استفاده می کند تا به راحتی از طریق خط دیورند حرکت کنند و دسترسی آسان داشته باشند. حتی اگر طالبان صلح کنند ، این احتمال وجود دارد که شبکه حقانی در این روند دخیل نباشد ، زیرا این گروه سخت گیر است و فقط به پیروزی اعتقاد دارد.

اما طالبان که اکنون در یک جنگ طولانی شکست خورده اند ، رویاهای پیروزی خود را از دست داده اند و میخواهند از طریق صلح در دولت بعدی ادغام شوند. با وجود تمام ادعاهایی که مقامات و تحلیلگران پاکستانی در مورد طالبان و شبکه حقانی مطرح کرده اند ، طالبان ساکت هستند و چیزی نمی گویند ، زیرا این گروه در دست استخبارات است و نمی تواند از شر آن خلاص شود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply